روز یکشنبه ۴ شهریور ماه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳ نفر از مخلان بازار Store سکه و ارز در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی Judge موحد برگزار شد.

در این جلسه سه نفر از افرادی که ارز دولتی گرفته اما پس از واردات موبایل، آن را با قیمت ارز آزاد فروخته بودند تفهیم اتهام شدند.

حالا پس از گذشت ۳ روز جلسه دوم رسیدگی به این پرونده از لحظاتی قبل با حضور متهمان و وکلایشان آغاز شد.

***قاضی موحد: متهمان در نظام توزیع کالاهای مورد نیاز عموم جامعه اخلال کرده‌اند

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه وارد کننده موبایل با ارز دولتی که اجناس وارد شده را با قیمت آزاد در بازار فروخته بودند در شعبه یک دادگاه ویژه جرائم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی موحد ریاست دادگاه در ابتدای این جلسه اظهار کرد:‌ امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمین به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام توزیع برخی کالاهایی که نیازمندی‌های عموم جامعه است و در نتیجه فروش به قیمت گزاف، است. علیرغم اینکه این کالاها با ارز دولتی وارد شده بودند.

وی افزود: این جلسه با رعایت جمیع جهات و لوازم قانونی با حضور متهمان وکلای آنها و نماینده دادستان به صورت علنی تشکیل شده است.

قاضی‌موحد اضافه کرد: در اولین جلسه کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان تهران قرائت شد و در پایان آن جلسه به یکی از متهمان (سنباد صفرها) اتهام مربوطه تفهیم شد و ادامه رسیدگی به این جلسه موکول شده است.

ریاست دادگاه ادامه داد:‌در جلسه قبل موکلان دو تن از متهمان حضور نداشتند بنابراین لازم می‌بینم نماینده دادستان، اتهام و دلایل انتساب آن را به این دو تن از متهمان که وکلایشان حضور دارند، قرائت کند و در ادامه به محاکمه متهمی که جلسه اول محاکمه‌اش را آغاز کردیم بپردازیم.

اسامی این سه متهم محمدغالب علمداری، سنباد صفرها و علیرضا سنجری است.

***سنباد صفرها اتهاماتش را رد کرد/کیفرخواست دوباره قرائت شد

حسینی نماینده دادستان تهران در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از افرادی که اقدام به واردات موبایل با ارز دولتی و فروش به قیمت آزاد کردند گفت: همان‌طور که گفته شد کیفرخواست متهمان در جلسه گذشته با ذکر دلایل قرائت شد و امروز در خصوص در جریان گذاشتن دو تن از وکلایی که جلسه قبل غایب بودند توضیحاتی ارائه می‌شود.

وی افزود: محمد غالب علمداری فرزند نادر با قرار بازداشت موقت از تاریخ ۹۷/۵/۱۷ ساکن تهران که مدیرعامل شرکت خصوصی توسعه فناوری اطلاعات داتیس امرتات متهم به اخلال در نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی است.

نماینده دادستان تهران اظهار داشت:‌همچنین علیرضا سنجری فرزند قدرت‌الله از تاریخ ۹۷/۰۵/۱۶ قرار بازداشتش صادر شد. این شخص ساکن تهران و مدیرعامل شرکت استپناس تجارت نیکان متهم به اخلال در توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی به مبالغ اعلام شده در جلسه قبل است.

حسینی بیان داشت: طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرح نامه‌ای در مورخ ۹۷/۴/۱۶ مبنی بر اینکه برخی شرکت‌ها با ارز دولتی گوشی‌ها را با قیمت آزاد به فروش رسانده‌اند گزارشی ارائه شد و باعث پیگیری اخلال‌گران گردید.

وی افزود: شرکت توسعه فناوری اطلاعات داتیس که متهم به تأمین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو از ارز دولتی و به فروش رساندن آن به قیمت آزاد است به همراه شرکت اسپیناس تجارت نیکان موارد و مبالغ مورد اتهام را قبول دارند. همچنین طی گزارشی در تاریخ ۹۷/۴/۱۶، ۹۷/۴/۲۴ و ۹۷/۴/۲۳ از نیروی انتظامی نشان‌دهنده آن است که متهمان اقدام به واردات گوشی کرده‌اند. همچنین تحقیقات به‌عمل‌آمده در خصوص چگونگی تشکیل شرکت‌ها و نحوه واردات و دریافت ارز که متهمان اقدام به انجام آن کرده‌اند، نشان‌دهنده تخلف این افراد است.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: ارز دولتی به کالاهای موردنیاز عمومی اختصاص یافته بود که باید با قیمت نقد وارد بازار می‌شد ولی این افراد با استفاده از ارز دولتی و فروش به قیمت آزاد باعث تشویق در بازار شدند. همچنین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه این افراد گوشی‌ها را بالاتر از مبلغ موردنیاز به فروش رسانده‌اند ارائه شده است.

بررسی‌های انجام‌شده توسط سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و بازدید نمایندگان انتظامی که اقدام این افراد را ثبت کرده، احراز را نیز به صورت قطعی انجام داده است.

قاضی‌موحد، سنباد صفرها را به همراه وکیل وی به جایگاه احضار کرد که موکل وی بیان داشت: من وارد ماهیت جلسه نمی‌شوم ولی با این امر مشکل دارم که اجازه صحبت به بنده ندادند.

قاضی موحد خطاب به سنباد صفرها نیز اعلام داشت: در جلسه قبل اتهام شما به عنوان اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در توزیع گوشی همراه و در نتیجه تحصیل وجوه غیرقانونی و گرانفروشی اعلام شد. حال چه دفاعی دارید؟ که وی بیان داشت تمام اتهامات را رد می‌کنم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردان ایرانی 169 زن جوان عراقی را در اربعین باردار کردند!؟

تجاوز به یک هزار دختر از سوی معلم یوگا + فیلم +18

وحشتناکترین اعدام در تاریخ ایران! + جزییات

فیلم لحظه شلیک به خزائی و فرار قاتل خونسرد در خیابان شلوغ + جزییات

این 2 مرد ایرانی با ریش های بلند را می شناسید؟! / آنها اقدام شومی داشتند! + فیلم

مرد متجاوز روی بدن زینب 17 ساله با تتو یادگاری نوشت! + تصاویر

بلای شوم مرد عرب بر سر 2 دختر جوان! + عکس

این جمجمه مردانه حرف می زند ! + فیلم

عروس چند ماهه ام دور از چشم پسرم با مردان غریبه سروسر داشت !

تجاوز وحشیانه به دختر 12 ساله  در خانه پدری / 3 شیطان لباس های او را کندند و ... + عکس

لیلا دور از چشم شوهرش با پسر صاحبخانه خلوت می کرد!

تجاوز زن شیطان صفت و دوستش به راننده تاکسی ! + عکس

مردان عراقی در مهمانی شیطانی با زنان ایرانی فیلم گرفتند / آقایان! فیلم شیطانی را ببینید و بعد کارشناسی کنید!

کدخبر: 411780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟