به گزارش رکنا، علی یوسفی منش مدیرکل گمرکات مازندران صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت ورود کالا‌های لوکس در کشور گفت: ۴۶ دستگاه خودرو لوکس پورشه، هیوندا و ... از قبل در گمرکات مانده است که ۲۹ دستگاه خودرو دارای بدهی مالیاتی به میزان ۲۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه خودرو لوکس به دستور سازمان مالیاتی توقیف شده است گفت: تاکنون اقدامی برای خروج و فروش آن صورت نگرفته است.

بیش از سیصد هزار تن انواع کالا صادر شده است

مدیرکل گمرکات مازندران با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال جاری به رغم وجود تنگا‌های موجود، تراز صادراتی در استان مثبت است ، یادآوری کرد:۳۴۱ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۸۱ میلیون دلار صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۵ درصد

واردات یک میلیون و ۳۳۴ هزار تن به ارزش ۳۷۶ میلیون دلار بود که از نظر وزنی ۳۸ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی عراق، روسیه، قزاقستان، ترکیه را بیشترین مقصد صادراتی برشمرد و گفت: سیمان، فرآورده‌های لبنی، مواد غذایی، لبنی و نفتی بیشترین حجم صادرات را تشکیل می‌دهند.

یوسفی، روسیه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس را بیشترین کشور‌های وارد کننده کالا برشمرد و گفت: ذرت، آهن، چوب و تخته بیشترین حجم واردات را تشکیل داده اند.

وی درآمد پنج ماهه اول سال جاری را ۱۱۷ میلیارد و ۹۲۱ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان بیان کرد و گفت: از این میزان ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت ضمانتامه بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران، با بیان اینکه میزان صادرات ماه مرداد با افت ۱۰ درصدی مواجه بوده است به مشکلات فراروی اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با رفع مشکلات و تخقق اهداف شاهد رونق بخشی امور در منطقه باشیم.

وی کمبود ساختار گمرکات را از دغدغه‌های فراروی بیان کرد و گفت: امیدواریم کمبود ساختار با تدبیر مسئولان ارشد گمرک ایران برطرف شود.

یوسفی منش با اشاره به اجرای سامانه جامع گمرکی در گمرکات استان اظهار داشت: سامانه جامع گمرکی با استفاده از نیرو‌های جوان و خوشفکر از دانشگاه جوان و کارشناسان زبده عملیاتی شده که مصداق دقیق اتکا به دانش بومی است.

وی تصریح کرد: این سامانه سبب سیستمی شدن همه کار‌های گمرکی شده است و در کنار آن ۱۰ زیرسامانه گمرکی نظیر اطلاعات مدیریت، ارزش یکنواخت در گمرکات، ثبت تخلفات گمرگی، انبار، باسکول، احراز هویت، بازبینی، مغایرت گیری اجرا شده است.

یوسفی منش، با بیان اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی دولت نقش مهی در اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت دارد، اعمال سیاست‌های دولت برای حمایت از تولید داخلی، مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز، پردازش آمار و ... را از جمله وظایف گمرک دانست و گفت: گمرک به عنوان پل Bridge ارتباطی و مهمترین سازمان اثرگذار در تجارت بین المللی است.

وی ادامه داد: تحولات سبب شده تا وظایف گمرکات کشور‌ها از وظایف سنتی خارج شود و طیف وسیعی از مبادلات ملی و بین المللی را دربر گیرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قاضی شیطان صفت اصفهان را بشناسید !

عجیب ترین عکس از یک عروسی! / میهمان زیباترین بود! + عکس

بلای شومی که خواننده صدا و سیما بر سر سهیلا آورد!

فرار عروس 20 ساله ایرانی از دست قبیله شیطان صفت طالبان

اعتراف عجیب «مجید دختر»

جسدی در پشت استادیوم آزادی همه را شوکه کرد!

پدر بچه دختر 20 ساله، شهاب 17 ساله بود! / او فیلم بی حیایی می دید!

حمید و نرگس در اتاق خلوت کرده بودند که خانم رییس در را قفل کرد!

اقدام شنیع یک مرد در اتوبوس جلوی چشمان زنان مسافر ! +عکس

تازه عروس خائن خودش را لو داد ! + عکس

شکم برآمده زنی در قم چه رازی داشت!

اسرار زندگی مجردی‌مان را به نامزدمان بگوییم یا خیر؟

رژیم غذایی 8 بازیگر مشهور زن برای داشتن اندام زیبا لو رفت + عکس

کدخبر: 410955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟