سرهنگ علی جمالی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس Police فتا استان مبنی بر اینکه در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، تصاویر شخصی وی و خانواده اش منتشر شده و با درج شماره تلفن همراه و بیان مطالب توهین آمیز باعث هتک حیثیت وی و خانواده اش شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی و پیگیری های اطلاعاتی لازم توسط کارشناسان این پلیس، متهم که یکی از نزدیکان شاکی بود در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای ایلام ادامه داد: متهم در مواجه با مدارک و مستندات موجود به جرم Crime خود اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی و هتک حیثیت شاکی بدلیل اختلافات خانوادگی و تسویه حساب شخصی با وی عنوان داشت.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: مطابق ماده 17 قانون Law جرائم رایانه ای هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس و جزای نقدی یا هر 2 مجازات محکوم خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهروندان همواره مراقب اطلاعات خصوصی و شخصی و خانوادگی خود باشید زیرا ممکن است افرادی با انتشار تصاویر خصوصی‌ شما در فضای مجازی، درصدد سودجویی و هتک حیثیت، از شما برآیند.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده با جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دکتر شیخ در حال تجاوز به بیمار روی تخت بیمارستان گیر افتاد+عکس

دختر جوان غیرتی شد و می خواست مردانگی نامزدش را با شمشیر بگیرد!+عکس

3 زن مسافر مشهد را به هم ریخت!

خارج شدن یک هواپیمای مسافربری از باند فرودگاه +تصویر

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

کدخبر: 408585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟