مقصر ریزش پل موراندی کیست؟

جوزپه کونته با اعلام عزای عمومی در این کشور گفت: روز شنبه قرار است قربانیان این حادثه Incident به خاک سپرده شوند. دست‌کم سه نفر از قربانیان کودکان ۸، ۱۲ و ۱۳ ساله بودند. در پی حادثه مرگبار فروریختن پل Bridge موراندی که روز سه‌شنبه گذشته رخ داد حدود 42 نفر جان باختند و ده‌ها نفر مجروح شدند. این کشور خواستار لغو جواز شرکت سازنده این پل شده و اتحادیه اروپا را نیز تا حدودی در این قضیه مقصر شناخته است.
به‌گزارش دویچه‌وله، دولت ایتالیا، چهارشنبه (۱۵ اوت) یک روز بعد از سانحه در شهر بندری جنووا، اعلام وضعیت اضطراری کرد و بودجه‌ای پنج میلیون یورویی را برای کمک اختصاص داد.
مسئولان در تلاش‌ هستند که هر چه سریع‌تر امنیت را در منطقه آسیب‌دیده تضمین و به حادثه‌دیدگان کمک کنند. وضعیت اضطراری ۱۲ ماه طول خواهد کشید و قرار است نماینده‌ای ویژه مسئول عملیات بازسازی شود.از سوی دیگر لوییجی دی‌مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا در برنامه رادیویی این کشور شرکت «اتوستراد پر لیتالیا»، سازنده این پل بزرگراهی را مسئول سانحه شناخته است. او گفت: این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌درستی انجام نشده بود. فرانچسکو کوتزی، دادستان شهر جنووا نیز این رخداد را حاصل «خطای انسانی» خوانده است. اما شرکت «اتوستراد پر لیتالیا» اتهام‌ها را رد کرده و می‌گوید، عملیات بازرسی پل را طبق مقررات هر سه‌ ماه یک بار انجام می‌داده است.همچنین ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا با اشاره به اینکه این پل بزرگراهی بخشی از شبکه راه‌های اروپایی محسوب می‌شود سیاست‌های صرفه‌جویانه اتحادیه اروپا و عدم اختصاص بودجه بیشتر برای رسیدگی به زیرساخت‌های فرسوده کشور را مورد انتقاد قرار داده است.با این حال کمیسیون اتحادیه اروپا این اتهام را رد کرده و گفته است که هر کدام از کشورهای عضو مسئولیت اولویت‌بندی‌های بودجه‌ای کشور را بر عهده دارند.کارشناسان مدت‌ها بود که در مورد ایمنی و ثبات پل «موراندی» هشدار داده بودند.تصاویر هوایی گواه آن است که مسیری ۲۰۰ متری از این پل چهاربانده ریزش کرده است. حدود ۳۵ خودرو و سه دستگاه کامیون از ارتفاع ۴۵ متری سقوط Fall کرده و برخی از آنها زیر آوارهای بتونی پل مدفون شده‌اند.ساخت پل «موراندی» در سال ۱۹۶۷ تکمیل شد. این پل از روی تعداد زیادی ریل قطار و از منطقه‌ای تجاری شامل تعدادی ساختمان و کارخانه رد می‌شد. همزمان با سانحه، عملیات بازرسی در حال اجرا بود و بارندگی شدیدی نیز جریان داشت.این پل هوایی محور مهمی برای عبور گردشگران محسوب شده و جنووا را به ونتی‌میگلیا در مرز فرانسه مرتبط می‌سازد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

پدر ایدزی دختر 9 ساله اش را آلوده کرد !+عکس

انتشار اولین عکس ها از آدم فضایی ها در مثلث برمودا! + جزییات

حامله کردن مهتاب تنها راه سینا برای ازدواج با او بود !

گنده لات محله 2 بار به دختر 14 ساله تجاوز کرد

حامله کردن مهتاب تنها راه سینا برای ازدواج با او بود !

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

زنی شوهر خائنش را از مردانگی ساقط کرد / او را به تخت بسته بود ! +عکس

تجاوز به 12 دختر از سوی مستند ساز شیطان صفت + عکس

مراسم روح گیری شیطانی جان پسربچه 3 ساله را گرفت + عکس

فوری / عزت الله انتظامی درگذشت

شکنجه های وحشتناک نازنین زهرای 3 ساله در مرند !+ تصویر 16+

همخوابی چندش آور پسر جوان و نامادری اش +عکس

مهریه زیبای عروس 2 تابعیتی، داماد تهرانی را شوکه کرد !

باردار شدن دختر 17 ساله ی میلیونر پس از تجاوز امیر بیکار !

ارتباط زنم با راننده شاسی بلند دیوانه ام کرد / خودم مچ آن دو را گرفتم !

همخوابی زن جوان با نصاب ماهواره در تهران / او به پسر نوجوان همسایه هم رحم نکرد

صادق مخ زنم را زد و وقتی نبودم به خانه ام می رفت و ... ! + عکس

کدخبر: 408270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟