.این دختر جوان پس از جراحی به خاطر عفونت شدید و صدمات جبران‌ناپذیر ماه‌ها خانه نشین شد.ب «شیدا» ورزشکاری حرفه‌ای در رشته بدنسازی بود. هر جا می‌رفت همه تناسب اندامش را تحسین می‌کردند اما خودش چندان راضی نبود و مدام از خودش ایراد می‌گرفت. همه این موضوع را می‌دانستند و گاهی به او راهکارهایی پیشنهاد می‌دادند. سرانجام در یک میهمانی، یکی از دوستانش که بتازگی عمل جراحی بینی کرده بود، شماره دکترش را به او داد تا برای مشاوره نزد وی برود.

پس‌از هماهنگی‌های لازم «شیدا» به مطب پزشک Doctor زیبایی در مرکز شهر رفت. چندین نفر در انتظار معاینه بودند و همین موضوع به او اطمینان بیشتری داد. نوبت «شیدا» رسید. پزشک جراح میانسال و خوش برخورد بود. «شیدا» برای برداشتن چربی‌های پهلوهایش و یک عمل جراحی زیبایی دیگر پیش دکتر رفته بود اما جراح پس از مشاوره با او، پیشنهاد داد که چند عمل زیبایی دیگر هم انجام دهد.

دختر جوان آنقدر به حرف‌های دکتر اعتماد کرده بود که تصمیم قطعی‌اش را گرفت. حتی وقتی یکی از بیماران این پزشک به او گفت که پس از عمل جراحی دچار مشکل شده و بهتر است وی بیشتر تحقیق کند شیدا توجهی نکرد و تن به تیغ جراح سپرد.

حالا دو سال از عمل جراحی گذشته و شیدا به خاطر مشکلات حاد جسمانی، نه تنها زیبایی بلکه سلامتش را نیز از دست داده است، وی گفت: «حالا که فکر می‌کنم می‌بینم اصلاً نیازی به این عمل‌های جراحی نداشتم. من برای این عمل اضطراب زیادی داشتم و چون ازدواج نکرده‌ام از دکتر خواستم اگر این عمل پیامدی دارد انجام ندهم اما او حتی پیشنهاد کرد از پروتز در بدنم استفاده کنم و با گرفتن مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان دو سال قبل عمل را انجام داد. روزهای اول فکر می‌کردم درد و ناراحتی جسمی‌ام به‌خاطر جراحات بعد از عمل است اما 10 روزی که گذشت علاوه بر سوزش زخم‌هایم بخیه‌ها باز شد. چند بار اولی که پیش دکتر رفتم گفت همه چیز طبیعی است و پانسمان‌های مخصوص به من داد اما بعد از چند جلسه متوجه شدم همه افرادی که در آن بازه زمانی جراحی مشابهی پیش این دکتر داشتند دچار مشکل شده‌اند. اما دکتر در پاسخ به بیمارانش گفت:«نخ‌های بخیه فاسد بوده و بدون اطلاع از این موضوع از آنها استفاده کردم». عفونت زخم‌هایم هر روز بیشتر می‌شد و نواحی جراحی شده شکل بدی پیدا کرده بود و هر روز بدتر می‌شد. فاجعه بارتر اینکه هر چه می‌گذشت رفتار دکتر هم تغییر می‌کرد. پانسمان‌ها را به زور به من می‌داد و وقتی هم او را تهدید به شکایت کردم با وقاحت تمام به من گفت؛ «هر کاری می‌خواهی بکن، قانون Law با من کاری ندارد و بیمه دیه را پرداخت می‌کند.»

این دختر جوان که برای برطرف کردن جای زخم‌هایش حالا مجبور به جراحی ترمیمی است، افزود: «باور کنید 8 ماه تمام به خاطر بوی تعفن زخم هایم حتی نمی‌توانستم از خانه خارج شوم. اول تصمیم گرفتم پیش دکتر جراحم، عمل ترمیمی انجام دهم اما چند نفر از بیمارانش که وضع‌شان از من بدتر بود و چند عمل بی‌نتیجه پیش دکتر داشتند نظرم را تغییر دادند. در این شرایط که اوضاع جسمانی‌ام هر روز بدتر می‌شد، برای اینکه حق و حقوقم را بگیرم و به نوعی دکتر را نیز ادب کنم تصمیم گرفتم شکایت کنم. اما نکته جالب اینکه پزشکم در هیچ یک از جلسه‌های دادگاه حاضر نشد و همان‌طور که خودش گفته بود این شکایت برای او هیچ تبعاتی نداشت. در این مدت هم که درگیر شکایت بودم تا آنجا که می‌دانم بدون هیچ مشکلی ایشان مشغول کار است. البته چند نفر دیگر نیز مثل من، از او شکایت کرده‌اند که امیدوارم با افزایش تعداد پرونده‌ها، مجوز این پزشکان بی‌مسئولیت باطل شود.»

محکومیت‌هایی که سابقه نمی‌شود

با شکایت «شیدا» در دادسرای ناحیه 19 تهران، بازپرس شعبه پنجم خواستار نظریه پزشکی قانونی در خصوص ادعای دختر جوان شد. این جلسه سال گذشته با حضور متخصص پزشکی قانونی و دو فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی تشکیل شد و با توجه به شواهد و مدارک و اظهارات بیمار مشخص شد پزشک معالج به‌دلیل رعایت نکردن تکنیک جراحی به میزان 20 درصد مقصر است.

به این ترتیب پرونده با موضوع وارد آمدن صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از قصور پزشکی، برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) تهران به ریاست قاضی Judge محبوب افراسیاب ارسال شد. جلسه دادگاه در حالی تشکیل شد که متهم حضور نیافت و قاضی پس از بررسی مدارک و اسناد و نظریه پزشکی قانونی پزشک زیبایی را به پرداخت 20 درصد دیه کامل انسان محکوم کرد.قاضی افراسیاب درباره این پرونده گفت: «متأسفانه در این گونه پرونده‌ها که منجر به صدمات بدنی به بیمار می‌شوند به‌خاطر خلأ قانونی، از جنبه عمومی و تکمیلی محکومیتی برای متهمان تعیین نمی‌شود. به همین خاطر این گونه پزشکان علاوه بر اینکه گاهی چندین پرونده شکایت دارند تنها به پرداخت دیه محکوم شده و هیچ سابقه کیفری مؤثری برای آنها ثبت نمی‌شود. در این موارد فقط حکم نظام پزشکی می‌تواند برای تعلیق یا ابطال مجوز پزشکان خاطی مؤثر باشد. این نقص قانون به سود افرادی است که با جان مردم بازی می‌کنند و امیدوارم قانونگذاران تدبیری برای آن داشته باشند.»

زهره صفاری

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

اعتراف هولناک فریبرز / نسترن از ارتباط شوم با یاشار گفت+ عکس

مردی که هرگز نمی خندد + عکس

زنان ایرانی، قربانی بی ناموسی در فرودگاه تفلیس/ آن ها باید لباس ها را درمی آوردند!

زن خائن از ضعف مردانگی شوهرش به مرد غریبه دل بست! + عکس

فوری/ حادثه خونین برای جوادخیابانی

بلای شوم بر سر دختر 14 ساله در کرمان! / همه شوکه شدند

یک فاجعه / 35 دختربچه ایرانی در خنداب به حجله رفتند!

حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

تجاوز 2 خواهر به پیرمرد همسایه !+عکس

دردسر زن موقت برای شاگرد 23 ساله قصاب محله

 

کدخبر: 407654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟