به گزارش گروه جنایی رکنا، امروز نقش شورا‌های حل اختلاف در به سازش رساندن اختلافات و درگیری‌های بین طوایف و اقوام برکسی پوشیده نیست و شورای حل اختلاف توانسته با استفاده از ظرفیت بزرگان و رئیس سفیدان اقدامات خوبی در به کاهش رساندن اختلافات طایفه‌ای داشته باشد.

بر اثر وقوع یک فقره قتل، اختلاف و درگیری بین دو طایفه میربلوچزهی و آهنین جگر شدت گرفت که این اختلاف زمینه وقوع و بروز اختلاف درگیر را فراهم می‌کرد.

با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شماره ۲۱، جلسات فوق العاده با حضور اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد و با توجه به اینکه این اختلاف و درگیری از مدت ۲۳ سال قبل بین این دو طایفه وجود داشت عزم اعضای شورای حل اختلاف جزم شد تا بتوانند به این اختلاف که خود منشا بروز اختلافات دیگر بود را خاتمه دهند.

جلسه اولیه با حضور طرفین پرونده و ریش سفیدان دو طایفه برگزار شد که پدر و مادر مقتول با حرمت گذاری به بزرگ حاضر به اعلام رضایت شدند.

همچنین در جلسه‌ای دیگری که با حضور امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، اعضای شورای حل اختلاف شماره ۲۱ و جمعی از معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد، اولیای دم از حق قانونی خود گذشت کرده و رضایت خود را نسبت به آزادی Freedom فرد متهم در زندان Prison اعلام داشتند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به آمار پرونده‌های به سازش رسیده توسط بزرگان و ریش سفیدان نیز بیان کرد: صلح و سازش‌های بسیار خوبی توسط بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان در منطقه صورت گرفته به گونه‌ای که این استان رتبه چهارم را در زمینه صلح و سازش در سطح کشور کسب کرده است و ۴۰ درصد پرونده‌هایی که در استان مطرح شده و قابلیت صلح و سازش داشته را به سازش رسانده اند.

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی تصریح کرد: زمینه صلح و سازش در استان فراهم است و امروز علما در استان جایگاه واقعی خود را پیدا کرده اند، سران طوایف، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذان نیز از دیگر افرادی هستند که در این زمینه بسیار نقش دارند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه دیده شده جوانان ما از تجربه بزرگان استفاده نمی‌کنند و این ضرر است، زیرا جوان تا بخواهد تجربه کند عمر گرانبهای خود را باید صرف کند، اما اگر جوان از تجربیات خوب ریش سفید و بزرگ فامیل استفاده کند قطعا به موفقیت خواهد رسید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم حمله مرد شیطان صفت به زن ایرانی در فروشگاه لوازم آرایش + تصویر

ماجرای عکس‌های بی حجاب دختر یک مسئول ایرانی چیست؟ + عکس

صحنه وحشتناک قتل یکی ازشرورهای تهران + فیلم

زن دایی ام مرا با پسر دایی ام در شرایط بد در زیر زمین دید / شیرین 15 ساله چاره ای جز سکوت نداشت!

زایمان زن بیوه 2 سال بعد از مرگ شوهرش! + عکس

زن جوان حواسش به پسر همسایه دوستش بود / پرنده خشمگین جوان تبهکار را دستگیر کرد ! + عکس

خدا به این تروریست بی رحم مرگ داد ! + عکس

شهلا عینکی در تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

دامادی که شب حجله کنار مادرش خوابید / عروس شکایت کرد

تجاوز حیوانات به دختر جوان / وحشی ترین قاچاقچی چه بلایی سر دختر جوان آورد؟! + عکس

اقدام احمقانه / دزدان از لحظه سرقت بی ام و عروس و داماد فیلم گرفتند!+ فیلم گفتگو

تجاوز به سمیرا در خانه دوست خواستگارش / حامد اجازه همخوابی را به دوستش داد + عکس

زندگی زن شوهرداری که مثل فیلم های ترکیه ای کثیف بود ! / او مرد غریبه را برای همخوابی به خانه اش برد

 

کدخبر: 407406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟