امروز نقش شوراهای حل اختلاف در به سازش رساندن اختلافات و درگیری‌های بین طوایف و اقوام بر کسی پوشیده نیست و شورای حل اختلاف توانسته با استفاده از ظرفیت بزرگان و رئیس سفیدان اقدامات خوبی در به کاهش رساندن اختلافات طایفه ای داشته باشد.

امروز بزرگان معتمدان و ریش سفیدان بازوان توانمندی برای دستگاه قضایی محسوب می شوند که با تلاش‌های بی‌منت خود می‌توانند اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.

به دنبال وقوع یک فقره قتل Murder اختلاف و درگیری بین دو طایفه «میربلوچزهی» و «آهنین جگر» شدت گرفت که این اختلاف زمینه وقوع و بروز اختلاف درگیر را فراهم می‌کرد.

با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شماره 21، جلسات فوق العاده با حضور اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد و با توجه به اینکه این اختلاف و درگیری از مدت 23 سال قبل بین این دو طایفه وجود داشت عزم اعضای شورای حل اختلاف جزم شد تا بتوانند به این اختلاف که خود منشا بروز اختلافات دیگر بود را خاتمه دهند.

جلسه اولیه با حضور طرفین پرونده و ریش سفیدان دو طایفه برگزار شد که پدر و مادر مقتول با حرمت گذاری به بزرگ حاضر به اعلام رضایت شدند.

نهایتاً در جلسه ای دیگر با حضور امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، اعضای شورای حل اختلاف شماره 21 و جمعی از معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم از حق قانونی خود گذشت کرده و رضایت خود را نسبت به آزادی Freedom فرد متهم در زندان Prison اعلام داشتند.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار پرونده های به سازش رسیده توسط بزرگان و ریش سفیدان نیز بیان کرد: 40 درصد پرونده هایی که در استان مطرح شده و قابلیت صلح و سازش داشته، به سازش رسیده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خبری عجیب درباره یک استخر معروف در همدان!

دعوت دختر جوان به خانه مجردی در میهمانی شبانه!

لحظه شلیک نسل جدیدی از موشک نقطه زن فاتح مبین +تصویر

سقوط تخته سنگ 3 تنی بر روی اندام تحتانی یک مرد در معدن سنگ اصفهان

مردی با دندان دماغ لیلا را کَند! + عکس عجیب

محکومیت بازیگر زن فیلم های ناجور به زندان و شلاق در دادگاه تهران

راز سجاده ای که در فرودگاه امام خمینی شیطانی شده بود + عکس

مادر داماد، پسر همسایه را برای دوستی شوم سراغ عروس فرستاد !

تجاوز وحشیانه به دختر14 ساله در پارک / او را برهنه پیدا کردند + عکس

مریم قبل از خودکشی پیام اشتباهی برای دوست پسرش فرستاد !

ارتباط شوم ساناز با پزشک زیبایی / او شوهرش را نمی خواست

زن همسایه برای همخوابی با پسر قوی هیکل همسایه پول هم می داد + عکس

نیمه شب شوهر عمه ام به من تجاوز کرد / ناگفته های تلخ شیرین 15 ساله

 

کدخبر: 407177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟