قبیله‌ ای پولساز که گردشگری بلای جان آن شد! + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، در حال حاضر فقط 400 نفر از اعضای قبیله جاراوا باقی مانده اند، مردمی دور از تکنولوژی و تمدن تا جایی که چراغ قوه را که در تاریکی از آن استفاده می شود «ستاره ی شب» می نامند.مردم این قبیله برای ادامه ی حیات هنوز هم ساده ترین شکل ممکن شکار را به کار می برند و برای صید حیوانات از تیر و کمان استفاده می کنند و از اخبار پیشرفت های فزاینده و روزمره ی تکنولوژی کاملاً بی اطلاع هستند.

8435372_298

این قبیله در حال حاضر با بالاترین میزان نابودی مواجه است، به ویژه این که دولت هند یک بزرگراه بین المللی را که از وسط جزیره عبور می کند، احداث کرد.

این بزرگراه باعث شده تا اعضای قبیله جاراوا رفتارهای تهاجمی و خصمانه ای از خود نشان بدهند. به علاوه طمع بسیاری از سرمایه داران خارجی برای بهره برداری از طبیعت شگفت انگیز و سواحل فیروزه ای آن برای جذب هزاران گردشگر در سال، از دیگر عواملی است که این قبیله را در معرض انقراض و نابودی قرار داده است.

گردشگرانی که به این منطقه می آیند در تلاشند تا از آداب و رسوم و رفتارهای عجیب مردم قبیله فیلم و عکس بگیرند و آن ها را به قیمت هزاران دلار بفروشند.

8435373_137

آندامان در ابتدا مستعمره بریتانیا بود، سپس ژاپنی ها آن را تحت اختیار گرفتند و سرانجام پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1947 میلادی به هند الحاق شد.

اما اینک استعمار جدیدی جزیره را در نوردیده است. استعمار و بهره برداری گردشگران از محیط زندگی قبیله جاراوا و شکار حیواناتی که زندگی مردم قبیله تا حد زیادی به آن ها بستگی دارد.

در سال 1999میلادی بیماری های واگیرداری که گردشگران به جزیره آوردند منجر به مرگ 10 درصد از اعضای قبیله شد. ورود سیگار و الکل به جزیره هم باعث عصبانیت مردم جاراوا شده است. سخنگوی رسمی قبیله می گوید: مردم قبیله با هر گونه از اشکال این تمدن مرگبار مخالفند.

8435374_380

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دستگیری عراقچی به همراه صراف معروف و 3 دلال ارز +عکس و فیلم

اقدام وحشتناک 2 شرورافغانی با مادر و دختر مشهدی/دست و پای ما را بستند+عکس

14 سالم بود که پسری بدون پدر به دنیا آوردم!

حکم عجیب دادگاه برای شرور معروف و شاخ اینستاگرام کرج

حبس ابد برای جوان شیطان صفت + عکس

بیهوش‌شدن مجری هنگام اجرای برنامه زنده! +فیلم

جزئیات قتل در بازار سید اسماعیل/ فیلم و عکس قاتل فراری

دختر تهرانی 6 بار در ماه برای 200 هزار تومان عروس می شود!

شوهرم بی هوش بود که پسر جوان سراغ من آمدند! + ناگفته های وحشتناک لیلا

دختر 12 ساله بودم که شوهر مادرم گستاخانه به سراغم آمد

دوست صمیمی ام با زنم می خوابید / او نقشه کشید تا زنم را طلاق دهم + عکس

همخوابی نرگس با شاگرد مغازه شوهرش / مرد بی نوا بد موقعی وارد اتاق خواب شد

هنگام تجاوزبه پیر زن در اتاق خوابش از حال رفت /جوان قوی هیکل نیمه شب از بالکن وارد اتاقم شده بود

کدخبر: 404771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟