تلاش ٢۴ ساعته عقربه‌های ساعت برای تحویل دادن پرونده روز پنجشنبه بدون حادثه Incident و مشکل خاص به روز جمعه، درست ١٠ دقیقه مانده به پایان مأموریت خنثی شد و دود ناشی از این حادثه در خیابان فدائیان اسلام به هوا برخاست.

حادثه خیلی ناگهانی رخ داده بود و ساختمانی محصور در نرده‌های سفید که به منظور جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز سرتاسر دیوارهای حیاط این ساختمان را پوشانده بود، کانون آتش‌سوزی بود.

تابلوی آفتاب‌خورده‌ای بر روی دیوار در کنار در بزرگ ورودی این ساختمان قرار داشت که آرم سازمان بهزیستی بر روی آن دیده می‌شد و عنوان مرکز مداخله در بحران بهزیستی هک شده بر روی تابلو نشان از آن داشت که این مکان احتمالا یکی از مراکز نگهداری از فرزندان بهزیستی است.

سه دقیقه بعد خودروهای آتش‌نشانی خود را به محل می‌رسانند و عملیات اطفای حریق را آغاز می‌کنند و ساعت دو دقیقه بامداد این حریق از پا در‌می‌آید.

 خاموشی آتش و روشن شدن شایعات

همچنان که آتش‌نشانان در حال عملیات بودند، چندین دستگاه آمبولانس نیز خود به همراه عوامل انتظامی در محل حاضر می‌شوند. در بحبوحه خاموش کردن آتش، چندین زن و دختر که در این آتش‌سوزی دچار سوختگی شده بودند، با برانکارد به آمبولانس‌ها منتقل می‌شوند و در مقابل چشمان حیران و کنجکاو شهروندان به بیمارستان منتقل می‌شوند.

آتش پیش از سرایت به تمام بخش‌های این ساختمان مرموز که مثل پادگان از آن محافظت شده است، خاموش می‌شود اما چراغ شایعات شهروندان که به دنبال کسب اطلاعاتی در این خصوص هستند روشن می‌شود.

ارائه اطلاعات قطره‌چکانی

در میان سکوت دستگاه‌های امدادرسان که به دنبال دردسر نیستند، اولین اظهارات مسئولان سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی نشان می‌دهد این مرکز محل نگهداری دختران فراری و زنان آسیب‌دیده اجتماعی بوده که دستخوش آتش شده است.

اطلاعات بعدی مشخص کرد که هشت زن و دختر در این آتش‌سوزی دچار مصدومیت شده‌اند و شبانه به بیمارستان‌های مشهد منتقل و بستری شده‌اند و روز گذشته چند نفر مرخص و چندین نفر دیگر همچنان بستری هستند.

 حضور ١۵ مددجو در حادثه

جسته‌گریخته بودن اطلاعات پیرامون آتش‌سوزی در این ساختمان محافظت‌شده و همچنین انتشار شایعاتی مبنی بر آتش‌زدن این مرکز از سوی دختران فراری تحت نظر به منظور فرار، موضوع مصاحبه خبرنگار ما با مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی می‌شود.

حمیدرضا پوریوسف بدون رد یا تأیید این شایعات اعلام می‌کند: این آتش‌سوزی در تنها مرکز مداخله در بحران بهزیستی مشهد رخ داده است که از ١۵ مددجو در این مرکز به صورت موقت نگهداری می‌شده است.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی بیان کرد: با ورود سازمان آتش‌نشانی و پلیس Police به موضوع، بررسی‌های تیم کارشناسی در این خصوص آغاز شده است، لذا نمی‌توانیم در این خصوص قضاوت Judgment کنیم و تمام دلایل مطرح‌شده در حد گمانه‌زنی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در پاسخ به اینکه چه کسانی در این مرکز نگهداری می‌شده‌اند بیان کرد: این مرکز مخصوص نگهداری از دختران و زنان آسیب دیده اجتماعی است که دختران فراری را نیز شامل می شود.

نمی‌توانیم این دختران را ترخیص کنیم

یکی از شایعات قوی در خصوص انگیزه این آتش‌سوزی، فرار Escape کردن دخترانی است که در این مرکز نگهداری می‌شوند که پوریوسف در‌این‌باره می‌گوید: برخی از دختران و زنان با حکم قضایی به این مرکز معرفی می‌شوند و ما بدون حکم اجازه ترخیص این افراد را نداریم.

وی در خصوص وضعیت فعلی این مرکز بیان می‌کند: این مرکز دولتی است و نمی توانیم با بروز یک حادثه آن را تعطیل کنیم و روند پذیرش مددجویان احتمالی ادامه دارد اما موقتا به منظور بازسازی این مرکز فعلا این دختران و زنان به محل جایگزین موقتی که آماده شده است، منتقل شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در خصوص وضعیت این دختران نیز بیان می‌کند: هشت نفر از زنان و دختران دچار سوختگی شده بودند که برای اطمینان از سلامت همه دختران و زنان هر ١۵مددجو به بیمارستان منتقل شدند. پوریوسف ادامه می‌دهد: از هشت مددجوی بستری شده دو نفر دیروز ترخیص شدند و پیگیری‌ها برای بهبود وضعیت سایر مددجویان بستری شده در بیمارستان ادامه دارد اما خوشبختانه وضعیت عمومی تمام این افراد خوب است.

 دختران به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند

مدیرکل بهزیستی خراسان‌ رضوی در پاسخ به اینکه سرنوشت دختران نگهداری شده در این مرکز چه خواهد شد، بیان کرد: توجه داشته باشید این افراد در معرض آسیب قرار داشته‌اند که با احکام قضایی برای نگهداری موقت به منظور رفع آسیب در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: این افراد پس از رفع مشکلات و بهبود وضعیتشان به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند نیاورند تا زمانی که این شرایط را به‌دست نیاورند در همین مرکز خواهند ماند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز شرور تهرانی به بچه محل ورزشکار / مرا صدا زد و به داخل خانه کشاند+ عکس

این مرد را می شناسید؟ / اوبه زن تنها رحم نکرد + عکس بدون پوشش

فیلم لحظه دستگیری مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد! + جزییات دردناک

مادرشوهر و عروس برای خوشگذرانی با 2 مرد قرار گذاشتند + عکس

اولین عکس از مادری که شاهزاده تروریست زایید! + عکس

تجاوز به دانش آموزانم مرا جوان تر می کند! + عکس خانم معلم

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

 

کدخبر: 404210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟