به گزارش گروه جنایی رکنا، مظفر حمزه‌ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان اعلام کرد: زندانی Prisoner محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان Prison مرکزی شهرستان بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیاء دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

وی اظهارکرد: در سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای با موضوع نزاع منجر به قتل Murder عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: پس از قطعیت حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به منظور ایجاد صلح وسازش، تلاش‌های خود را آغاز کردند.

حمزه ئی یادآور شد: با ورود شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات مستمر با اعضای خانواده مقتول خوشبختانه این تلاش‌ها به بار نشست و در نهایت خانواده مقتول (غ. ت) رضایت بدون قید و شرط خود را اعلام و از اعمال مجازات قصاص (ک. ب) صرف نظر کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: اشاعه فرهنگ صلح وسازش واعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین درفرهنگ اسلامی است و برهمین اساس نهادقضائی شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ درسطح جامعه نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان باعمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیش بینی شده درآینده نیز با هدف گسترش فرهنگ صلح وسازش درسطح جامعه به شکل موثرتری به ارائه خدمت بپردازند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز شرور تهرانی به بچه محل ورزشکار / مرا صدا زد و به داخل خانه کشاند+ عکس

این مرد را می شناسید؟ / اوبه زن تنها رحم نکرد + عکس بدون پوشش

مادرشوهر و عروس برای خوشگذرانی با 2 مرد قرار گذاشتند + عکس

اولین عکس از مادری که شاهزاده تروریست زایید! + عکس

تجاوز به دانش آموزانم مرا جوان تر می کند! + عکس خانم معلم

حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

کدخبر: 404139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟