به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس Police فتای آذربایجان غربی گفت: کلاهبرداران و جاعلان سرکرد‌ه های مختلفی برای کلاهبرداری Fraud و سوء استفاده ار اعتماد مردم دارند که یکی از این شیوه‌ها استفاده از دستگاه‌های اسکیمر است.

وی افزود: دستگاه‌های اسکیمر کپی کننده کارت مغناطیسی هستند و کلاهبرداران با یکبار کشیدن کارت بر روی آن، کارت را کپی می‌کنند و با داشتن رمز کارت به راحتی موجودی حسابتان را خالی می‌نمایند.

سرهنگ نصرتی افزود: در این زمینه با تلاش و کوشش ماموران پلیس فتا در شهرستان ارومیه ۲ باند شناسایی و کشف شد که ۵ نفر در این باند‌ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار کرد: سارقان از طریق دستگاه‌های اسکیمر، هنگام خرید مردم از طریق کارتخوان ها، از حساب آن‌ها در مجموع مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برداشت کرده بودند که پس از دستگیری مبالغ به صاحبان حساب‌ها عودت داده شد.

وی در ادامه گفت: در این باند‌ها بالغ بر ۵۰ فقره کارت جعلی شهروندان که در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد ریال موجودی داشتند نیز کشف و ضبط شد که مجرمین برای این کارت‌ها رمز و پسورد داده بودند تا بتوانند موجودی این کارت‌ها را نیز برداشت کنند.

نصرتی در ادامه سخنان خود به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید از مغازه یا فروشگاه‌ها از طریق کارت‌های بانکی، خودتان کارت بکشید و از دادن کارت به فروشنده و اعلام رمز جداً خودداری نمایید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

شعارهای عجیب و ساختارشکن معترضین در شیراز + فیلم و عکس

شلیک گلوله به تازه داماد پلیس / دختر عمو از محمودش گفت +عکس

فریبا را ماهی 200 هزار تومان صیغه کردم !

جوان شیطان صفت به مادرش هم تجاوز کرد

18 ساله بودم که برای رفتن به کویت صیغه نادر شدم

صیغه زن برهنه !

وقتی استاد دانشگاه با عکس لخت از سیمین راز خلوت او و سعید را فهمید

تله سیاه برای دختر شهرستانی + گفتگو

دستور عجیب قاضی برای بستن دهان مجرم پر حرف با چسب در دادگاه + تصاویر

مرد چشم ناپاک امانتدار خوبی نبود / بهرام وارد حریم خصوصی دختر زیبا شده بود

با دختر دانشجو در اتاق خواب در حال عشقبازی بودیم که نامزدم شبنم رسید و...

خودکشی این دختر 12 ساله دنیا را شوکه کرد + عکس

ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم

کدخبر: 403906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟