اینها را زن جوانی می‌گوید که بعد از فریب خوردن شوهرش و از دست دادن تمام سرمایه‌شان، تصمیم گرفت به زندگی مشترکش برای همیشه پایان دهد. او که هفته گذشته همراه شوهرش برای ارائه دادخواست به دادگاه خانواده تهران مراجعه کرده بود، درباره علت این درخواست به قاضی Judge گفت: هشت سال است با جاوید ازدواج کرده‌ام. ما در واقع از صفر شروع کردیم. زمانی که زندگی مشترکمان را آغاز کردیم، هیچ پولی نداشتیم و اجاره‌نشین بودیم. هر دو کار کردیم و زندگی‌مان را از صفر ساختیم.

در این سال‌ها سعی کردیم خرج اضافه نداشته باشیم تا بتوانیم سرمایه‌ای جمع کنیم. من خودم از خیلی از خواسته‌هایم گذشتم تا بتوانم پول پس‌انداز کنم. می‌خواستیم زندگی خوبی برای خودمان فراهم کنیم و بعد از تهیه خانه و ماشین خوب، صاحب فرزند شویم. مرتب کار کردیم و پول جمع کردیم. هشت سال تمام فقط پول پس‌انداز کردیم تا شاید بتوانیم در آینده زندگی بهتری برای خود و فرزندانمان فراهم کنیم. تا این‌که پول تهیه یک خانه مناسب جور شد و من از جاوید خواستم با دریافت وام بانکی، خانه‌ای خوب برای خودمان بخریم. ولی او گفت که می‌توانیم پولمان را دو برابر کنیم و بعد از آن خانه بخریم. جاوید گفت فردی را می‌شناسد که می‌تواند برایمان ارز بخرد تا بعد از فروش آن کلی سود کنیم. هرچه از او خواهش کردم چنین کاری نکند، فایده‌ای نداشت. او کار خودش را کرد.

تمام پول‌ها، پس‌اندازها، طلاها و سکه‌هایمان را برد و به جایش ارز خرید. اما سرش را کلاه گذاشتند. نیمی از ارزها جعلی بود و ما پولمان را از دست دادیم. جاوید از فروشنده شکایت کرده ولی فایده‌ای ندارد. آن مرد الان فراری است و ما دیگر دستمان به پول‌هایمان نمی‌رسد. در این سال‌ها با کلی امید و آرزو پول جمع کردم. از همه خواسته‌هایم گذشتم به امید این‌که خانه‌ای خوب داشته باشیم. من زندگی خوب می‌خواستم. خانه و ماشین مدل بالا می‌خواستم و برای رسیدن به اینها خیلی تلاش کردم. ولی شوهرم به خاطر بی‌عقلی همه را از دست داد. در این مدت خیلی با خودم کلنجار رفتم ولی هرچه فکر کردم، دیدم نمی‌توانم در کنار این مرد زندگی کنم. وقتی او را می‌بینم، یاد اشتباهش می‌افتم. برای همین تصمیم به جدایی گرفتم.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: من به فکر زندگی آینده‌مان بودم. اما یک کلاهبردار همه چیز را از من گرفت. همسرم به جای این‌که مرا درک کند، نمک به زخمم پاشید و کلی تحقیرم کرد. با این کارهایش او را شناختم و فهمیدم که نمی‌شود تحت هیچ شرایطی روی او حساب کرد. همسرم به جای این‌که بعد از این بلای بزرگ مرا آرام کند، زخم زبان زد و در نهایت هم پیشنهاد جدایی داد. من هم دیگر او را نمی‌خواهم.

در پایان نیز قاضی این زوج را به آرامش دعوت کرد و از آنها خواست برای حل مشکلشان به یک مرکز مشاور مراجعه کنند.

مشکلات پیش آمده را مدیریت کنید

دکترقاسم‌زاد، روان‌شناس در این رابطه می‌گوید: در هر زندگی مشترکی مسائل و مشکلات وجود دارد. در این میان زوج‌ها وقتی نمی‌توانند از پس حل این مشکلات بر آیند ناراحت می‌شوند و ممکن است ناراحتی‌های خود را به اشکال مختلف نشان دهند. برخی از افراد تصور می‌کنند که در زندگی مشترک باید همیشه راحت باشند و مشکلی نداشته باشد. برای همین وقتی زندگی بر وفق مرادشان نیست از خود بی‌خود می‌شوند و در مواقع سختی رفتارهای نامناسبی از خود نشان می‌دهند. برای مثال در این پرونده، مرد به خاطر آسایش خود و همسرش در این مخمصه گرفتار شده و زن باید با درک این موضوع کنار و کمک همسرش باشد نه این‌که او را تنها بگذارد.

زنان و مردان باید این را بدانند که بروز مشکلات و موانع در زندگی اجتناب‌ناپذیر است. آنها وقتی با مشکلات و موانع مواجه می‌شوند باید برخی مسائل را به‌خاطر داشته باشند. این مسائل به آنها کمک می‌کند تا از پس این موانع برآیند. گاهی اوقات این احساس به آنها دست می‌دهد که بخش‌های ناخوشایند زندگی‌شان دارد به آخر می‌رسد. در صورتی که باید به خاطر بسپارند که همه چیز برای همیشه بد نخواهد بود. زن و شوهر باید وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند یک چیز را حتما به خاطر بسپارند، آن هم این‌که آنها می‌توانند مشکلات پیش آمده را مدیریت کنند. باید از مشکلاتی که پیش از این با موفقیت از آنها عبور کرده‌اند، درس بگیرند. نباید آن مشکلات را فراموش کنند و بر اساس آن بر مشکلات جدید نیز غلبه کنند. باید تمام موانعی که در گذشته از آنها عبور کرده‌اند را به خودشان یادآوری کنند تا با این روش اعتماد به نفس مناسبی برای برخورد با مسائل پیش رو به دست آورند. آنها باید با مشورت با یک مشاور چنین روحیه‌ای را در خود تقویت کنند تا به خاطر مشکلات پیش‌آمده دنبال جدایی نباشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

با دختر دانشجو در اتاق خواب در حال عشقبازی بودیم که نامزدم شبنم رسید و...

خودکشی این دختر 12 ساله دنیا را شوکه کرد + عکس

نقش پیرمرد همسایه در خرید کادوی تولد زن پویا لو رفت

مرگ مرموز مرتضی 3 دود پس از توبه در کلانتری

جنجال انتشار عکس های عروسی پسر سفیر ایران در دانمارک / رسواگری آقازاده‌های اشرافی در اینستاگرام

مرگ تلخ و همزمان داماد و دو برادرزنش در کلاردشت

تلاش ناکام افراد ناشناس برای آتش زدن یک مسجد در کرج

ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم

افسانه با دوست شوهرش در خانه مجردی همخوابی می کرد

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

 

کدخبر: 403569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟