دنیای فوتبال در روز‌های اخیر بازه زمانی پاک و دوست داشتنی را تجربه نکرد، هفته گذشته بود که تایسون بارسیوس‌فردا، بازیکن ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال برزیل که در شاختار دونتسک شاغل است متوجه ربوده شدن مادرش شد.

روزآنجلا فردا، توسط افرادی ناشناس ربوده شده بود و پیغامی کوتاه برای مدیر برنامه‌های تایسون در دست رسانه‌ها افتاده بود. پیغام ساده و کوتاه به نظر می‌رسید: «مبلغ دو میلیون یورو سریعا در خیابانی معروف در قلب Heart پاریس به شخصی معین تحویل داده شود.

این بازیکن پس از مشورت با مدیر برنامه و مشاور خود این موضوع را به پلیس Police برزیل اطلاع داد و جالب اینکه نیرو‌های امنیتی برزیل تنها پس از ۶ ساعت موفق به شناسایی محل اختفای گروگانگیران شد. درگیری پیش آمده به راحتی قابل مهار شدن نبود، اما پس از تیراندازی نسبتا طولانی مدت، مادر این بازیکن برزیلی در سلامت کامل نجات پیدا کرد و از اسارت گروگانگیران آزاد شد.

محل درگیری پلیس برزیل و تبهکاران منطقه‌ای در جنوب برزیل گزارش شده و فردی که قرار بوده پول را در پاریس دریافت کند نیز با هماهنگی با پلیس بین‌الملل بلافاصله بازداشت شده است. گفته می‌شود پای یک باند حرفه‌ای و مخوف در میان بوده و هنوز عده زیادی از این افراد تحت تعقیب هستند.

در گزارش دیگری از روزنامه «گاردین»، خبر بد و نگران‌کننده دیگری در دنیای فوتبال منتشر شد و حاکی از این بود که متهمان پرونده دهه ۹۰ میلادی باشگاه منچسترسیتی به صورت رسمی و با سند و مدرک در حیطه کودک‌آزاری جنسی، مجرم شناخته شدند.

ویلیام تونر، مرد ۷۴ ساله فوتبال اسکاتلند، با سابقه بازی در سلتیک، شفیلد، کیلمارنوک، هیبرنین و آیریونایتد، به جرم Crime تجاوز جنسی به کودکان در دهه ۹۰ میلادی، بازداشت و به حبس محکوم شد. او محکوم به پرداخت جریمه نقدی و حبس ۲۵ ساله شد، اما نکته تلخ دادگاه او، تنها اثبات این مجرمیت نبود بلکه در بخشی از اعترافات این بازیکن و مربی قدیمی فوتبال بریتانیا مشخص شد که بیش از ۲۰ نفر از همکاران قدیمی او نیز در فوتبال بریتانیا در این حوزه گناهکار بوده و باید مورد بازجویی پلیس قرار بگیرند و تلخی مضاعف آنکه نیرو‌های پلیس نیز در جایگاه متهم هستند چراکه مشخص شده در دهه ۹۰ میلادی بخش قابل توجهی از نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی اسکاتلندیار، با علم به این موضوع از ادامه پیگیری ماجرا با دریافت رشوه صرف‌نظر کرده‌اند.

گرک کلارک، ریاست اتحادیه فوتبال انگلیس در این خصوص ضمن ابراز تاسف از افشای این اطلاعات گفته است: «بهتر بود این موارد داخل خانواده فوتبال انگلیس حل می‌شد و کارش به رسانه‌ها نمی‌رسید، در هر حال باید عدالت رعایت شود و همه ما در این خصوص مسئول هستیم.»

اکنون این سوال مطرح شده که در باشگاه منچسترسیتی به‌خصوص در بخش نوجوانان، آیا هنوز هم اثری یا ردپایی از فساد اخلاقی هست؟ در چند ماه گذشته تا مرز ۲۵ درصد از ثبت‌نام شده‌ها با مراجعه والدین، لغو شده و اجازه حضور فرزند نوجوان در آکادمی فوتبال صادر نشده است. این برای یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال در انگلیس یک فاجعه اخلاقی محسوب می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به 10 زن و دختر جوان در برابر دوربین مخفی / شهرام دستگیر شد

فوری/ ترامپ ایران و روحانی را تهدید کرد

این دختر توسط شاه به شیخ نشین ها هدیه شد! +تصویر

3 مرد و 4 زن کودکان خیابانی را برای تجاوز خرید و فروش می کردند+عکس

زنان تنها وقتی در را باز می کردند 4 مرد را می دیدند! / در گرگان رخ داد

چه بلایی سر معصومه و سمیرا در ویلا آمد / 8 مرد به من رحم نکردند

ستوان کثیری را می شناسید؟ / او در ارس چه کرد؟! + جزییات

داماد قبل بله شنیدن از عروس اقرار وحشتناکی کرد + عکس

خانواده این آقای وکیل در خطر است! + تصویر

ماجرای کت و شلوار مارکدار معتادان خیابانی تهران!

این زن موهایش را تراشید تا همه را فریب دهد+ عکس

عروس باردار بخاطر دختر بودن نوزاد کتک خورد! / جنین مُرد!

پسر همسایه جذب زیبایی های زن مطلقه نشد و تاوان بدی داد! +عکس

مهین از خلوت های شاگرد مغازه با زنم گفت تا بامن دوست شود!

تکرار یک فاجعه این بار در تهران / مرد ی پسربچه ای را به خانه اش کشاند

 

کدخبر: 399929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟