«پان» جدید ترین مخدر جهش یافته در ایران را می شناسید؟! + عکس

هرچند وزن 13 کیلوگرمی این محموله از نظر عددی قابل توجه نیست اما با توجه به آثار زیانبار استعمال اینگونه مخدرهای جهش یافته که در بین قشر جوان و نوجوان شایع است و نیز ارزانی آن در مقایسه با دیگر مخدرها، کشف آن اهمیت می یابد.

پان یکی از خطرناک ترین مواد مخدر Drugs به شمار می رود که پایه مخدر آن گیاهی به همین نام است اما افزودنی های خطرناکی دارد و مصرف آن اعتیاد آور بوده و عوارض کوتاه مدت و بلندمدت شدیدی را به دنبال دارد.

این ماده مخدر در اشکال مختلف بصورت پودر، آدامس، پاستیل، قرص های مکیدنی یا جویدنی و تحت عنوان خوشبوکننده دهان با طعم های مختلف از جمله نعناع یا ادویه معطّر و با قیمت بسیار ارزان گاهی در بسته بندی زر ورق آلومینیومی و گاهی داخل دستمال کاغذی کوچک عرضه می شود.

دلیلی که مصرف‌کنندگان پان را به سمت آن می‌کشد، سرخوشی موقت و شادی کاذب ناشی از مصرف آن است؛ پان که به صورت آدامس (جویدنی) و پاستیل (مکیدنی) وارد کشور می‌شود، لثه‌ها را از بین می برد زیرا نیکوتین آن به سرعت از طریق مخاط دهان جذب شده و سبب بدرنگی دندان ها و زمینه ساز بروز سرطان‌های دهان، حنجره و لثه می‌شود.

گمرک دوغارون که این محموله در آنجا کشف شده، در شرق ایران و در مرز افغانستان قرار دارد و یکی از گمرکات اصلی کشور در کشف قاچاق Contraband کالا و مواد مخدر است؛ این گمرک در سال گذشته پس از گمرکات شهید رجایی، جلفا، گمرک غرب تهران، رازی، فرودگاه امام و باشماق، در رتبه هفتم کشفیات قاچاق قرار گرفت.

ماموران گمرک دوغارون پس از مشکوک شدن به یک دستگاه خودرو، اقدام به توقف آن کرده و پس از بازرسی این وسیله نقلیه موفق شدند، 13 کیلوگرم مخدر پان را که به شیوه ای ماهرانه در آن جاسازی شده بود، کشف کنند که تحویل مقام های قضایی شد.

سال گذشته 360 مورد انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و پیش‌سازها به وزن 153 تن در گمرکات ایران شناسایی و کشف شد؛ گمرک ایران به دلیل عملیات های موفق در کشف مواد مخدر توانست در میان گمرکات جهان مقام نخست را در کشف مواد مخدر کسب کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / زلزله شدید کرمانشاه / بازگشت وحشت بین مردم

پوست سر درویش افضلی پور را از ته کندند! / وحشتناکترین مرگ

رباینده کودک 100 میلیونی در تهران خیلی به آنها نزدیک بود!+ عکس

تنها پرنده‌ای که انسان را شکار می‌کند! +عکس

اعدام و 144سال زندان برای شکارچی پسران تهرانی+ عکس

فوری / شلیک مرگ به امام جماعت یک مسجد + عکس

تجاوز به پانته آ در حمام خانه شان +عکس

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

قرار نوعروس بی حیا با پسر جوان لو رفت / از 14 سالگی با نادر بودم!

تجاوز به یک خانم پرستار در هتل

اقدام جسورانه 2 دختر زیبا پلیس را شوکه کرد

گیر کردن مار پیتون ۱۰ متری زیر چرخ‌های خودرو! + فیلم

کدخبر: 399873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟