مصطفی ترک همدانی درباره آخرین وضعیت پرونده هنگامه شهیدی و اینکه آیا این پرونده تعیین شعبه شده است یا خیر اظهار داشت: چند روز پیش به دادسرا مراجعه کردم که اعلام شد پرونده موکل من به دادگاه ارسال شده اما هنوز دادگاه انقلاب پرونده را وصول نکرده است.

این وکیل دادگستری افزود: البته این پرونده، متهمان دیگری هم دارد و به همین خاطر جزو پرونده های مفتوح در دادسرا محسوب می شود اما برای موکل من کیفرخواست جداگانه صادر و به دادگاه ارسال شده است.

ترک همدانی در پاسخ به این سوال که علت صدور کیفرخواست جداگانه برای هنگامه شهیدی چه بوده است؟ گفت: ما هم از دادسرا همین سوال را پرسیدیم اما پاسخ ندادند.

وکیل مدافع هنگامه شهیدی با بیان اینکه پرونده موکل من و پرونده سایر متهمان مربوط به ارتباط با کانال آمدنیوز است، افزود: با توجه به اینکه در رابطه با سایر متهمان پرونده مزبور سمتی ندارم، بنابراین اطلاعات کاملی هم درباره آنها ندارم اما پیشتر در این خصوص برخی متهمان دستگیر و تفهیم اتهام شدند و از آنها دفاعیات اخذ شده است.

وی توضیح داد: پرونده اولیه ای که برای موکلم تشکیل شد، به اتهام همکاری با کانال خبری آمدنیوز بود. پرونده در اختیار ضابط دادگستری برای انجام تحقیقات قرار داشت که ضابط تحقیقات را تکمیل کرد.

ترک همدانی گفت: موکل من مدتی در بازداشت بود که با قرار وثیقه آزاد شد اما پس از چندی قرار وی تشدید و مجدداً بازداشت شد.

سال 95 بود که هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از 6 ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.

شهیدی پس از آزادی Freedom از زندان Prison در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هرگونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز را تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.

هنگامه شهیدی پس از گذشت مدتی، به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدداً تحت تعقیب قرار گرفت و پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس Police در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.

به گفته ترک همدانی، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس و فیلم از اعدام در ملاء عام قاتلان ندا و محمد حسین در مشهد

حکم اعدام برای ملکه زیبایی + عکس

قرار نوعروس بی حیا با پسر جوان لو رفت / از 14 سالگی با نادر بودم!

جزئیات حمله تروریستی مریوان از زبان فرمانده سپاه کردستان

اقدام جسورانه 2 دختر زیبا پلیس را شوکه کرد

ناگفته های تلخ از دادگاه متهم ردیف اول پرونه ثامن الحجج + عکس

این دختر 33 ساله تحت سلطه شیطان بود! +عکس

گیر کردن مار پیتون ۱۰ متری زیر چرخ‌های خودرو! + فیلم

جراحی زیبایی یک زن برای دفن شدن با چهره زبیا هنگام مرگ+عکس

این زن از یک روح باردار شد! +عکس

مردی در روز زن نامزدش را کشت و خونش را مکید+عکس

مرگ مرموز دختر 17 ساله در آخرین قرار ملاقات + عکس

وقتی نقشه وقیحانه زن صیغه ایم را هنگام سفر فهمیدم خشکم زد+ عکس

جراحی اشتباه به خاطر تشابه اسم در یک بیمارستان تهران!

کدخبر: 399871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟