مشهورترین و جنجالی ترین دزدی های دنیا+ تصاویر

همیشه در تمام ادوار، افرادی بوده اند که به خاطر جنبه های مالی، سیاسی و... اقدام به دزدی theft سرمایه های فرهنگی یک کشور می کرده اند.

سارقان آثار هنری با یک نقشه کاملا حساب شده و با ابزاری که فکرش را هم نمی کنید، از سرسخت ترین شرایط امنیتی هم عبور می کنند تا به هدف مد نظرشان برسند. سرقت هایی که گاهی مسلحانه و گاهی با لباس مبدل و در نقش یک کارشناس آثار هنری انجام می شود! در سال ها و دهه های گذشته، افراد زیادی سعی کرده اند آثار هنرمندان معروف را از گالری ها و موزه ها بدزدند. در ادامه، گلچینی از مشهورترین آثار هنری سرقت Stealing شده دنیا را به شما معرفی می کنیم.

سرقت 20 اثر برای یک ساعت

در سال 1991 مردی خود را در توالت موزه «ون گوک» در آمستردام مخفی کرد و با کمک یک نگهبان، موفق شد 20 اثر این استاد بزرگ را سرقت کند. پلیس Police بعد از یک ساعت تابلوها را در اتومبیلی پیدا کرد که سارقان برای فرار Escape استفاده کرده بودند.

سرقت به سبک فیلم های جنایی

درحالی که در اروپا، جشن سال نو و آغاز قرن جدید برگزار می شد، پنجره سقف موزه آکسفورد شکست. سارق برای کور کردن دوربین ها، نارنجک دودزا به داخل سالن پرتاب کرد و با طناب از سقف پایین آمد. این صحنه یک فیلم نیست بلکه عملیات یک سارق برای ربودن تابلوی «Auvers-sur-Oise» اثر پل Bridge سزان به ارزش سه میلیون پوند است. دیگر هیچ اثری از این تابلو به دست نیامد.

سرقت جنجالی

سیستم های امنیتی موزه هنرهای مدرن پاریس، خاموش و نگهبانان هم متوجه موضوع خاصی نشدند. سرقت تابلوهای این موزه به ارزش 100 میلیون یورو، به خصوص تابلوی پیکاسو جنجال آفرید. اگرچه سارق بازداشت شد اما از تابلوها هیچ خبری نیست.

سرقت مسلحانه از موزه

سارقان مسلح سال 2004 جلوی چشم بازدیدکنندگان دوتابلوی «جیغ» و «مادونا» را از دیوار موزه ادوارد مونک اسلو کندند و با خود بردند. بعدها در بازرسی های پلیس این دو تابلو پیدا شدند اما تابلوی «جیغ» وضعیت مناسبی نداشت و بخشی از آن دیگر به هیچ عنوان قابل تعمیر نیست.

8343475_523

سرقت مشهورترین پرتره یک زن

تابلوی مونالیزا، مشهورترین پرتره یک زن با آن لبخند مسحورکننده که توسط لئوناردو داوینچی کشیده شده است، در سال 1911 توسط یک جوان ایتالیایی به نام «وینچنسو پروجیا» به سرقت رفت.

او با لباس کارمندان موزه لوور به آن جا رفت و تابلو را زیر روپوش خود مخفی کرد. با گزارش یک تاجر آثار هنری، تابلو در سال 1913 کشف و سارق توسط پلیس بازداشت شد.

8343479_825

بزرگ ترین سرقت اروپا

در سال 2008 در بزرگ ترین سرقت اروپا (به لحاظ قیمت)، چهار تابلوی نفیس به ارزش 180 میلیون فرانک سوئیس از محل بنیاد «امیل گئورگ بورله» در زوریخ به سرقت رفتند. این تابلو ها که اثر پل سزان، اِدگار دگا، ون گوک و کلود مونه بودند، بعدا همگی پیدا شدند. جالب این که پلیس دو تابلو را در پارکینگ یک تیمارستان پیدا کرد.

8343480_736

8343478_621

تابلویی برای دزدیده شدن

تابلوی رمبرانت با نام ژاکوب تاکنون چهار بار و در سال های 1966، 1973، 1981 و 1986 از یک گالری در بریتانیا به سرقت رفته است. این تابلو، رکورد جهانی سرقت شدن یک اثر هنری را در اختیار دارد و حتی نام آن به مزاح به «رمبرانت برای دزدیدن» تغییر یافته است.

معمایی که هنوز هم حل نشده

سرقت 13 تابلو از موزه «ایزابل استوارت گاردنر» بوستون در سال 1990 به ارزش 500 میلیون دلار، به عنوان بزرگ ترین دزدی آثار هنری در آمریکا قلمداد شده است. دو نفر با لباس پلیس به موزه وارد شدند و آثار را سرقت کردند. جای تابلو ها هنوز هم روی دیوارهای موزه خالی نگه داشته شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات دستگیری مربی منحرف در شیراز + عکس قربانی

اولین عکس از 2 جوانی که در درگیری با اشرار زاهدان به شهادت رسیدند

وحشت مردم اصفهان از صداهای انفجارهای مهیب / علت صداها مشخص نیست!

شکایت مهران مدیری به خاطر ادعای دریافت هدیه میلیاردی

اقدام عجیب عروس خانم با ساقدوش داماد / جشن بهم ریخت + تصویر

ناگفته‌های جذاب هکر پیج «عرب اسپورت» و «مریم رجوی» / ترامپ از هکرهای ایرانی می ترسد! + عکس

راز هولناک قتل دختر 10 ساله بوشهری

بلای وحشتناکی که مار کبری بر سر عارف غفوری شعبده باز معروف ایرانی آورد + تصاویر

ماجرای فایل صوتی غیراخلاقی نماینده مجلس با یک زن !

تجاوز وحشیانه خواننده پاپ به دختر تهرانی در دربند + تصاویر و جزئیات دستگیری

تجاوز ابوبکر بغدادی به مردان زندانی /  دختر امریکایی از تجاوز وحشیانه گفت

در پارتی شبانه گنده لات های مازندران چه گذشت؟! + جزییات

 

کدخبر: 399299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟