کنترل‌نکردن خشم و بها‌دادن به این خصیصه ضد‌اجتماعی تاکنون خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورده و به نوعی گروهی قربانی آن شده و به دیار‌باقی شتافته‌اند و گروهی دیگر نیز به واسطه پر‌و‌بال‌دادن به این کج‌رفتاری محکوم به حبس و حتی قصاص شده‌اند.

سه شنبه شب گذشته چند جوان مشهدی برای بازی فوتبال دور‌هم‌جمع شده بودند تا لحظات خوشی را کنار همدیگر سپری کنند. آن‌ها در خلال بازی و تفریح به دلیل یک اختلاف‌نظر ساده به جان یکدیگر افتادند و جمع دوستانه‌شان به صحنه جنگی خونین بدل شد.

خبر این نزاع دسته‌جمعی زمانی به مرکز پیام فوریت‌های پلیسی‌١١٠ اعلام شد که ٣٠مرد جوان با چوب، چماق و قمه به‌ جان همدیگر افتاده بودند. با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ارتکاب جرم، خبر این‌ نزاع به کلانتری کاظم‌آباد مشهد گزارش شد و گروهی از مأموران پلیس Police برای فرونشاندن دعوا راهی منطقه مورد نظر واقع در منزل‌آباد شدند.

طرفین دعوا که هیچ‌کدام قصد کوتاه‌آمدن نداشتند بدون توجه به آنچه اطرافشان رخ می‌دهد همچنان با لگد از همدیگر پذیرایی می‌کردند. این افراد با حضور مأموران دست از زد‌و‌خورد برداشتند و تصمیم به فرار Escape گرفتند اما گروه‌های اعزامی پلیس آن‌ها را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. خوشبختانه با هوشیاری چند نفر از شهروندان و حضور بموقع پلیس این نزاع تمام شد و به کسی آسیب زیادی نرسید.

گروه تحقیقاتی این پرونده پس از بررسی‌های تکمیلی چهار‌متهم اصلی را که عامل شروع این نزاع بودند با تشکیل پرونده روانه دادسرا کرد.

نزاع دسته‌جمعی بر سر پول

هرچند نزاع دسته‌جمعی اهالی دوست‌آباد با حضور بموقع پلیس ختم به خیر شد، اما دعوای بامدادی پنج‌شهروند کاشمری در یکی از خیابان‌های این شهرستان رنگ خون به خود گرفت و حادثه‌ساز شد.

این نزاع دسته‌جمعی که بر سر اختلاف حساب شروع شده بود، زمانی با حضور بموقع مأموران پلیس خاتمه یافت که یک نفر از طرفین دعوا به ضرب چاقو از چند ناحیه بدن به‌شدت زخمی شده بود.

مأموران انتظامی شهرستان کاشمر در این عملیات چهار‌متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی کردند. علاوه‌بر‌این مصدوم این حادثه Incident که مجروح شده بود توسط عوامل اورژانس ١١۵برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان منتقل شد.

حل اختلاف با قضاوت Judgment وینچستر

سومین نزاع دسته‌جمعی اما به سادگی دو دعوای قبلی نبود و طرفین دعوا برای اظهار قدرت‌نمایی و زورمندی خود دست به اسلحه گرم بردند و همدیگر را نشانه رفتند.این نزاع دسته‌جمعی در حوالی شهرستان قوچان اتفاق افتاد که شش‌نفر به دلیل اختلافات قبلی به جان همدیگر افتادند و یکی از طرفین برای ترساندن رقیب دست به سلاح وینچستر برد و چند تیر هوایی شلیک کرد.

با اعلام این گزارش به پلیس گروه‌های انتظامی قوچان وارد عمل شدند و در محل ارتکاب جرم Crime حضور یافتند، اما چهار‌نفر از متهمان مسلح با مشاهده پلیس با خودرو خود متواری شدند.

فرار متهمان پس از زمان کوتاهی با واژگونی خودروشان خاتمه یافت و این افراد در حالی که دچار مصدومیت سطحی شده بودند به دستگیر شدند.

 قتل Murder با ضربه چاقو

چهارمین نزاع دسته‌جمعی در شهرستان تایباد رخ داد که فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در تشریح آن گفت: در این نزاع خونین که هنوز علت آن مشخص نیست، چند مرد جوان نقش داشتند و به علت شدت عصبانیت با از دست‌دادن کنترل خود، با چاقو به جان همدیگر افتادند. سردار قادر‌کریمی افزود: متأسفانه در این نزاع دسته‌جمعی یکی از طرفین دعوا که جوانی ٢١ساله بود به ضرب چاقوی رقیب دچار جراحت عمیقی شد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. وی تصریح کرد: متهمان این حادثه جنایی پس از ارتکاب قتل و قبل از حضور مأموران پلیس پا به فرار گذاشتند، اما گروه اداره جنایی پلیس آگاهی قوچان با ورود به این پرونده و بررسی سرنخ‌های موجود دو متهم ١٩‌و ٣۴ساله را که عامل اصلی قتل بودند در محل ایست‌و‌بازرسی شهید صارم‌بافنده شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی صراحتا به قتل اعتراف کردند و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. این چهار‌نزاع تنها بخشی از دعواهای ناشی از اختلاف‌نظرهایی است که میان شهروندان رخ می‌دهد و اساس این نزاع‌ها نگاه حق‌به‌جانب افراد و هیجانات ناشی از عصبانیت‌های لحظه‌ای است تا جایی که تمامی متهمان بعد از وقوع حادثه اعلام می‌کنند یک لحظه کنترل خود را از دست دادیم و نفهمیدیم چه کردیم. همین یک لحظه غفلت رقم می‌زند. سال‌های سختی را در زندگی این افراد

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / مرگ فجیع پسر جوان در سینما آزادی تهران / همه شوکه شدند

عزیزه دخترش را اجاره می داد! + عکس

راز تابوت سنگی اسکندریه گشوده شد+عکس

کشف مهمات تروریست‌ها در یک روستا + تصویر

این زن آدم خوار نوزادش را با قیچی باغبانی تکه تکه کرد/ نوزادم گوشت بد مزه ای داشت !+عکس

پدر بی رحم در مخالفت با سومین ازدواج دخترش سفارش تیرباران او را به طالبان داد!

تنبیه مرگبار کودک 2 ساله به خاطر خیس کردن جای خوابش +عکس

تجاوز 5 مرد فامیل به زن شوهر دار!

مربی منحرف پسربچه ورزشکار در شیراز کیست؟ + عکس

تازه دامادی اسیر زن مطلقه بود / نوعروس به حجله نرفته طلاق گرفت

دستگیری رئیس شرکت نفت و گاز + عکس

این پزشک منحرف به بیماران مرد هم رحم نمی کرد! + عکس

اتفاق عجیب درباره صیغه‌خانه‌های مشهد + تصویر

مقام دولتی که در پوشش مبدل مردم را کتک می زند! + تصویر

سقوط وحشتناک و مرگ دلخراش مردی در آبشار + تصویر

5 ساعت تجاوز به زن 69 ساله توسط جوان 31 ساله + عکس

شوهرم معشوقه‌اش را به خانه آورد و در برابر چشمانم با او همخوابی کرد+ عکس

 

کدخبر: 399263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟