به گزارش گروه حوادث رکنا، احمد قربانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس های اطلاعاتی تبادل اطلاعات داشته اند.

وی افزود : محکومین (ع.ب) و (ر.ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش ISIS می باشند در سال 1396 پس از رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام حضرت بقیه الاعظم علیه السلام در کرمان شناسائی و دستگیر شدند.

این مقام قضائی اعلام کرد: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیائی و تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می شود کشف گردیده است.

وی گفت: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل Murder و عام مردم بی گناه کرمان را داشته اند که قبل از هراقدام ایذائی دستگیر می شوند.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد با توجه به شناختی که از جغرافیای استان و کشور و نیز شناختی که از فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشته اند جهت قتل عام Massacre گسترده مردم و ترور Assassination بعضی از شخصیت ها، طرح های زیادی را به صورت مکتوب به گروهک داعش ارائه و خود نیز جهت اجرای آن طرحها اعلام آمادگی کرده بودند.

این مقام قضائی با اعلام اینکه متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از دانشگاه های مروج تفکرات و اندیشه های وهابیت در کشور عربستان سعودی می باشد،خاطرنشان کرد: افراد مذکور ارتباطاتی نیز باعناصر اطلاعاتی بیگانه برقرار نموده و اطلاعات مربوط به زیرساخت ها و تاسیسات برق و غیره را به بیگانگان ارائه کرده اند.

قربانی گفت : با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال و متهمین تحت عناوین مجرمانه‌ی جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس محکوم گردیدند و حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفته و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: امنیت مثال زدنی و بی نظیر کشور جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان که کشورهای منطقه در آتش جنگ و خونریزی می سوزند، نعمتی الهی و حاصل خون هزاران شهید می باشد و بقای این امنیت مدیون تلاش شبانه روزی و هشیاری مراجع امنیتی و انتظامی می باشد.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست آورد بی بدیل را بازیچه خود قرار دهند و کلیه حرکات و فعالیت های افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون Law با ایشان برخورد خواهد شد

این مقام قضائی گفت : خانواده های گرامی مراقب فرزندان خود در فضای مجازی باشند و اجازه ندهند که ایشان طعمه دشمنان نظام شده و خدای ناکرده باعث پشیمانی خود و خانواده گردند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

الناز با 99 سکه 3 روز صیغه احمد بود!

فرود دیدنی خلبان هلیکوپتر در قله کوهستان +فیلم

قلعه «محمود خاوری» اختلاس گر بزرگ در کانادا +عکس

شیخ جعفر توکلی به قتل رسید + عکس

غلامعلی در زندان مشهد اعدام شد

پیچ تند در پرونده مائده هژبری / او رقصید و مشهور شد

قتل وحشیانه مرد مسلمانی که به ترامپ مدال افتخار داده بود + عکس

صدور حکم در پرونده اسیدپاشی اصفهان بدون دستگیری حتی یک متهم

قتل اولین مسافرکش زن در تهران / او را به پارک چیتگر بردند! + عکس

اقدام گستاخانه 3 مرد با پسر 12 ساله

وحشت عروس 12 ساله از داماد در اتاق حجله

انتقام عجیب زن حسود از نامزد قبلی شوهر در ایلام

یک دختربچه هدف حمله عقاب قرار گرفت+فیلم

آزار وحشیانه زن 19 ساله در برابر چشمان کودک خردسالش

درگیری در فینال کشتی / هواداران در گرگان به جان هم افتادند

مرگ دردناک یک مرد حین ضبط موزیک ویدئو + فیلم

 

کدخبر: 398729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟