به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، دهم خرداد‌ماه امسال بود که مردی وارد کلانتری 129 جامی شد و مأموران کلانتری را از ماجرای کلاهبرداری با خبر کرد. او توضیح داد: من از طریق شبکه تلگرام Telegramبا مرد جوانی به نام سعید.‌د آشنا شدم. او خودش را وارد کننده خودروهای خارجی معرفی کرد و از من خواست برای خرید یک خودروی خارجی سرمایه‌گذاری کنم که قبول کردم. بدون اینکه با او ملاقات کنم یا به محل کارش بروم به او اعتماد کردم برای همین برای پیش خرید یک خودروی فولکس لیزینگی، ابتدا 16‌میلیون تومان به شماره حسابی که برایم ارسال کرد واریز کردم. چند روز بعد وقتی برای پیگیری کارهایم با او تماس گرفتم گوشی او خاموش بود و دیگر به تماس‌هایم جواب نداد که فهمیدم کلاهبردار است و شکایت دارم.
بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه‌11 تهران در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان پلیس در اولین گام متوجه شدند که شکایت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شده است. تحقیقات حکایت از این داشت که سعید با ایجاد کانال در تلگرام یا اینستاگرام و انتشار عکس خودروهای خارجی خود را وارد کننده خودرو معرفی کرده و به این شیوه از متقاضیان کلاهبرداری کرده‌است. مأموران پلیس بعد از تحقیق موفق شدند که متهم را که مردی 34‌ساله بود در آپارتمان Apartment مجردی‌اش در سعادت‌آباد تهران بازداشت کنند. او در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکی و دهها نفر دیگر اعتراف کرد.
او توضیح داد: من به نمایشگاه‌های لوکس خودروهای خارجی می‌رفتم و از خودروها عکس می‌گرفتم. بعد عکس‌ها را در صفحاتم در فضای مجازی منتشر می‌کردم. متقاضیان هم تماس می‌گرفتند و با چرب‌زبانی آنها را فریب می‌دادم به طوری که بدون دیدن من حاضر می‌شدند پول را به حسابم واریز کنند.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی گفت: تاکنون دهها مالباخته پرونده شناسایی شدند و شکایت خود را مطرح کرده‌اند. او گفت: تحقیقات بیشتر از متهم در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در میدان حر خیابان 12‌فروردین در جریان است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مادر بازیکن سرشناش فوتبال، ربوده شد+ عکس

جرئیات جدید از قتل فجیع حمیدالله کرمانی، محافظ رئیس جمهور + عکس

رییسی به دولت روحانی مشاوره داد!

لحظه قتل نازی زن4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم/ مردم خونسرد بودند+تصویر

فوری / وحشت در حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد

تجاوز به دختر 8 ساله در مکانی عجیب + عکس

رقص گردشگران و ورود گردشگر به آبشار مارگون ممنوع شد + سند

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

17 بار تجاوز به دختر 16 ساله در خانه مجردی +عکس

این زن را می شناسید؟! / او چرا مهم است! + عکس

خجالت بچگانه بازیکن فرانسه از عکس گرفتن با جام +عکس

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

کدخبر: 398635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟