به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی به‌تازگی فاش کردند که سال گذشته مقداری مواد هسته‌ای از دو دانشمند وزارت انرژی آمریکا به سرقت Stealing رفته است و مقامات آمریکا تاکنون نتوانسته‌اند از سرنوشت این مواد اطلاعاتی به دست آورند.
مرکز نظارت بر انضباط عمومی (CPI) اخیراً گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد مقامات آمریکا بیش از یک سال است که به دنبال پیداکردن مواد هسته‌ای مفقود شده هستند اما تاکنون نتوانسته‌اند هیچ اثر و ردی از آنها پیدا کنند.
دو دانشمند وزارت انرژی آمریکا سال گذشته در اهمال‌کاری آشکار مقداری از مواد هسته‌ای را در ماشین خود قرار داده بودند که به شکل مرموزی ربوده شده بود.
بنا به این گزارش، سال گذشته در تاریخ 21 مارس 2017 دو دانشمند هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا مأموریت داشتند تا مقداری از مواد هسته‌ای را در آزمایشگاه بازیابی کنند تا اطمینان یابند که این مواد به «دستهای ناپاک» نمی‌رسد، اما این مأموریت در مسیر «آزمایشگاه ملی آیداهو و مرکز تحقیقاتی DoE» ناتمام ماند.
مرکز نظارت بر انضباط عمومی (Center for Public Integrity) سازمانی غیرانتفاعی و متشکل از روزنامه‌نگاران محقق در آمریکاست که مأموریت خود را اینگونه تعریف کرده است: «افشاگری سوء‌استفاده از قدرت، فساد و اهمال‌کاری در انجام وظیفه از سوی نهادهای قدرتمند خصوصی و عمومی؛ تا مقامات مجبور شوند با صداقت، مسئولیت‌پذیری و همدلی بیشتری انجام وظیفه کنند و منافع عمومی را در اولویت قرار دهند.»
به گفته این دو دانشمند، از آنجایی که پلوتونیوم و سزیم تشعشات رادیواکتیوی داشتند به منظور کالیبراسیون ابزار، آنها را با دیسکهای پلاستیکی پیچیده و در داخل ماشین‌شان قرار داده بودند، اما پیش از آنکه این مواد را به آزمایشگاه منتقل کنند، سارقان شبانه با شکستن شیشه یک ماشین، این مواد اتمی را به سرقت بردند. ماشین آنها در محوطه پارکینگ هتل ماریوت شهر سن‌آنتونیو ایالت تگزاس پارک شده بود.
«کارلوس اورتیز» افسر پلیس Police شهر سن‌آنتونیو، در زمان وقوع حادثه Incident در گفتگو با شکبه خبری «ای‌بی‌سی» با بیان اینکه سارقان هیچ اثری از خود بر جای نگذاشته‌اند، تأکیدکرد: این افراد نباید چنین مواد حساسی را بدین شکل در یک خودروی محافظت‌نشده، رها می‌کردند.
هرچند تاکنون اعلام نشده که مقدار دقیق این مواد رادیواکتیو دزیده‌شده چه مقدار بوده است، «سارا نیومن» سخنگوی آزمایشگاه آیداهو، گفته است مقدار آن به حدی نبوده که بتوان با آن بمب هسته ای ساخت. برای ساخت یک کلاهک هسته‌ای کمی بیش از 3 کیلوگرم پلوتونیوم یا 4 کیلو اورانیوم لازم است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لحظه قتل نازی زن 4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم / مردم خونسرد بودند + تصویر

فوری / وحشت در حادثه قطار مسافربری مشهد-یزد

تجاوز به دختر 8 ساله در مکانی عجیب + عکس

رقص گردشگران و ورود گردشگر به آبشار مارگون ممنوع شد + سند

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

17 بار تجاوز به دختر 16 ساله در خانه مجردی +عکس

این زن را می شناسید؟! / او چرا مهم است! + عکس

خجالت بچگانه بازیکن فرانسه از عکس گرفتن با جام +عکس

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

مار 2 متری روی سینه مرد در اتاق خوابش لم داده بود!

 

کدخبر: 398526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟