به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان فارس، سعید محمودی با قدردانی از خانواده‌‌ی متوفا که با رافت اسلامی، از حق خود گذشت کرده است، گفت: طی چهارسال گذشته، تلاش‌های زیادی برای کسب رضایت و بخشش از خانواده متوفی، توسط این اداره و با همکاری صمیمانه و ارزشمند فعالان محیط زیست و با وساطت ریش سفیدان و بزرگان ایل انجام شد که خوشبختانه اولیای دم گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود بازگشت‌.
محمودی یادآور شد: تلاشی که برای رهایی وطن نوروزی انجام شد، فقط برای نجات جان یک محیط‌ بان نبود که برای تمام محیط بانان در سراسر کشور که با سختی فراوان و بر اساس انجام وظیفه سازمانی، به منظور صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند، امید بخش خواهد بود و خوشبختانه خانواده فهیم متوفی به درک عمیق این مهم رسیده بودند که هیچ خصومت شخصی دردرگیری بین محیط بان و شکارچی وجود نداشته است.
او ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی و آموزش به شکارچیان و محیط‌بانان نه تنها شاهد هیچ نوع درگیری نباشیم که همگی با عشق و آگاهی در عرصه حفاظت از محیط زیست هم دوش و همگام از طبیعتی که متعلق به همگان است، حراست کنیم.
محمودی با بیان اینکه تا امروز شاهد شهادت 120 محیطبان در سراسر کشور بوده‌ایم، تاکید کرد که فرهنگ مهربانی باید در بخش‌های مختلف تسری یابد.
مدیرکل محیط زیست فارس، از مردم و دوستداران محیط زیست و مشارکت کنندگان در تامین وجه المصالحه خصوصا بهمن ایزدی؛ مدیرعامل گنجه پشتیبان زیست‌بوم و ابراهیم کارنامی مدیرکل اسبق محیط زیست فارس قدردانی کرد.
وطن نوروزی ١٨‌سال محیط‌بان قیر وکارزین استان فارس بوده که در مرداد ماه سال ٩٣ او و محیط‌بانان همراهش متوجه حضور شکارچیان در منطقه شدند و ماجرا به درگیری کشیده و یک شکارچی، ناخواسته‌ کشته می‌شود.
وطن نوروزی نهایتا به قصاص محکوم شده که پس از 4 سال زندان Prison با شفقت و صبوری خانواده متوفی از حصر و بند اعدام execution رها شد‌.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

140 تذکر جدی به مجری پرحاشیه این روزها / سخن بزرگان علی انصاریان ممنوع! +فیلم

هشدار قاطع رئیس پلیس تهران به هواداران وحید مرادی

فوری / مولوی شهر خاش ترور شد + اولین عکس از جسد

این مرد در یک روز با دختر عمو و دختر عمه زیبایش ازدواج کرد + تصاویر

شوهر ندا با زن دیگری به اتاق همسرش رفت / لباس های روی زمین خانه راز کثیفی داشت

3 متهم قتل وحید مرادی همقسم شده اند اعتراف نکنند! / ما به قلبش چاقو نزدیم +جزییات

ملانیا ترامپ هرجور عکسی را از خودش خیلی گران می فروشد!

راز این مدرسه مخفی لو رفت!

طاهر 15 ساله در تهران بَردگی می کند! / همه درآمدم برای رئیس است !

این آقای بازیگر در طلاق رکورددار است! + عکس

قتل رییس شرکت هرمی در تهران / کارمند اخراجی اعتراف کرد +عکس

جزییات تیراندازی های خیابان سرچشمه تهران / امیر کیست؟ + عکس

دستگیری متهم پرونده خبر اجساد کودکان بدون کلیه در زاهدان!

2 خواهر همزمان شوهران خود را در زاهدان به قتل رساندند!

فیلم لو رفته از گنده لات بازی های قاتلان در زندان رجایی شهر کرج + جزییات

 

کدخبر: 395425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟