دریافت ارز دولتی با کارت ملی اجاره‌ای/ پدر و پسری که 2 تُن سکه خریدند ! + فیلم
حجم ویدیو: 21.67M | مدت زمان ویدیو: 00:01:38

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی در بخشی از سخنان خود گفت: 220میلیون دلار توسط 35 شرکت ثبت سفارش شده است. این مقام انتظامی ادامه داد: بیش از 12 تیم پلیس Police آگاهی با همکاری بانک مرکزی، سازمان تعزیرات ، وزارت صنعت مدن و تجارت و سازمان هدایت از مصرف کنندگان کار را آغاز کردند. 86 میلیون یورو به این شرکت ها اختصاص داده شد و 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات برای واردات گوشی کامپیوتر و لوازم آنها تخصیص داده شد که جمعا حدود 400 هزار گوشی از 4 برند معروف در طول 2 ماه وارد کشور شد وی در ادامه خاطر نشان کرد: از این تعداد حدود 300 هزار گوشی به قیمت ارز آزاد فروخته شد در حدود 100 هزار گوشی در انبار های آن ها احتکار شده بود که توقیف شد. وی افزود مقادیر قابل توجهی کامپیوتر لبتاپ، میز با ارز دولتی وارد شده بود که با قیمت ارز آزاد وارد بازار Store شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به تحقیقات پلیسی انجام شده گفت: این شرکت ها پس از ثبت سفارش کالا ارز دولتی را دریافت می کردند و بدون اینکه کالا را وارد کشور کنند ارز را در بازار آزاد می فروختند.

بعضی از آنها نیز بخشی از کالا را وارد و بقیه را در بازار آزاد می فروختند و برخی دیگر نیز کالای خریداری شده با ارز دولتی را وارد می کردند و با قیمت آزاد می فروختند.

افراد دیگری نیز کالا را وارد و احتکار می کردند تا در موقعیت مناسب گران تر بفروشند.

رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از صرافی ها در اواخر سال گذشته با استفاده و جمع آوری کارت ملی افراد اقدام به دریافت ارز دولتی می کردند و در بازار آزاد می فروختند.

در بررسی ها مشخص شد تعدادی از صرافی ها کارت ملی بالغ بر 1800 نفر از افراد را با قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره می کردند و با استفاده از این کارت ها ارز دولتی دریافت می کردند و در بازار آزاد می فروختند.

وی در ادامه اظهار کرد: بررسی های پلیسی حکایت از این داشت 20 میلیارد دلار ارز دولتی دریافت و در بازار فروخته شده است. رحیمی در ادامه گفت: فردی 60 میلیون دلار را با 15 کارت ملی دریافت و در بازار آزاد فروخته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 2 گروه بزرگ و معروف در بازار سکه دستگیر شدند گفت:

یکی از آن ها معروف به سلطان سکه است که تقریبا ٢ تُن سکه را جمع آوری کرده و در زمان لازم به بازار وارد می کرد

نفرات این فرد قیمت سکه برایشان مهم نبود و همه سکه های بازار را می خریدند و جمع آوری می کردند.

قبل از عید دو نفر از افرادش دستگیر شدند و خودش که ٥٨ سال سن دارد همراه پسرش دستگیر شد.

رحیمی همچنین از شناسایی یک باند ۶نفره در زمینه جعل دلار خبر داد و گفت: همکارانم یک باند ۶نفره را شناسایی کردند که اقدام به جعل دلار می کردند که ۱۶۰هزار دلار جعل کرده بودند و این باند دو ماه فعالیت داشته و بخشی از دلارهای تقلبی را وارد بازار Storeکرده اند که شناسایی و دستگیر شدند.
وی تاکید کرد: در بازار ارز و دلار همچنان با قدرت حضور خواهیم داشت و می دانیم که برخی از دریافت کنندگان ارز دولتی در حال سندسازی هستند. بعد از بازار گوشی موبایل و لپ تاپ به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ورود خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از مجموع ۳۵شرکتی وارد کننده گوشی موبایل صد در صد شان تخلف انجام داده اند. برخی حتی دفاتر خود را بسته اند و دیگر کار انجام نمی دهند.
رحیمی درباره سرقت Stealing خودروهای نمایندگان مجلس گفت: موضوع به این صورت که در فضای مجازی مطرح شد، نیست این تعداد در طول یک بازه زمانی طولانی سرقت شده اند و تعدادی کشف شده اند.
وی درباره قطع برق چراغ های راهنمایی و رانندگی در معابر گفت: دیروز نشستی با مدیر عامل سازمان برق منطقه ای داشتیم قرار شد که قطعی برق به حداقل برسد اما آنچه هست در زمان قطعی برق واقعا باید از هرج و مرج ترافیکی جلوگیری شود. باید توجه داشته باشیم که تخصیص برق اضطراری برای علایم راهنمایی و رانندگی باید از سوی شهرداری تهران انجام شود و بسیار هم برای مهم است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هم اکنون بازار در امن و امان است و هیچ مورد امنیتی در آن گزارش نشده است

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

با این قمه دست ساز وحید مرادی را کشته اند! / فیلم لو رفته از زندان + جزییات

ارتباط بین اختلاس گران و محبوبیت وحید مرادی !

مردی به خاطر خوابیدن زنش کنار پسرش او را در اطاق خواب کشت +عکس

فوری/ سلطان سکه ایران دستگیر شد

اولین عکس از جسد وحید مرادی قبل از خاکسپاری + عکس

گفت عقاب ایرانم و گنده لاتی کرد ما هم او را زدیم! / آخرین خبر از پرونده + عکس

وقتی وارد خانه باغ شدم دوست صمیمی ام با زنم خلوت کرده بود + عکس

وحید مرادی در برابر دوربین مداربسته زندان کرج کشته شد + جزئیات

فاطمه 17 ساله را از مادرش خرید و همان شب اول حامله اش کرد!

پیام تصویر خودکشی مرد مشهدی برای زنش+ عکس

قاتل ملیکای 8 ساله خوزستانی آزاد شد! + عکس

دستگیری 3 شرور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان کرج / جزئیات اولین بازجویی + عکس

وقتی رییس پیر شرکت پیشنهاد شرم آور داد برای انتقام از رضا قبول کرد!

 

کدخبر: 395066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟