به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: هدف دستگاه قضایی در نظام جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به شکایات مردم و احقاق حق و مبارزه با مفاسد اداری، اخلاقی و مالی است.

وی گفت: زمانی که با یک مفسد اقتصادی برخورد قانونی شود جنجالی برای دستگاه قضایی به پا می‌شود به‌طوری‌که در این اواخر اختلاس‌هایی کشف شد که عمده این اختلاس‌های کشفی از طرف سازمان اطلاعات سپاه شهدا آذربایجان غربی بوده است.

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروزی هرگاه بخواهیم اختلاس گر و یاکلاه‌برداری را مورد محاکمه قرار دهیم از طرف اطرافیان متهم مورد تهدید قرار می‌گیریم، ولی با همه این تهدید‌ها دستگاه قضایی با انواع فساد‌ها مبارزه کرده است.

حبیب گفت: در شهر ارومیه افرادی از بعضی ادارات در بیت‌المال دست‌درازی کرده بودند که با همکاری دستگاه قضایی، بازرسی کل استان و اداره اطلاعات استان کشف و با آن‌ها برخورد جدی شد و هم‌چنین اخیراً پرونده‌ای تشکیل‌شده که متهم آن از بالاترین رده‌های معاونت در استان بود و مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال را اختلاس کرده بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: هم‌چنین مدیرکل یکی از ادارات در استان در حال اختلاس بازداشت‌شده و علاوه بر زندان Prison حکم محرومیت از مقامات دولتی نیز صادر شده است.

وی گفت: در خصوص مسائل اخلاقی در سال ۱۳۹۵، ۱۲ پرونده فساد اخلاقی داشتیم که ۱۹۶ نفر متهم زن و مرد نیز درگیر این پرونده بوده‌اند.

وی با اشاره به وضع نامطلوب زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در استان ما ظرفیت اسمی زندان‌ها بالغ‌بر ۳ هزار نفر است و در زندان ارومیه ظرفیت ۱ هزار و ۱۰۰ نفر را داریم، اما در کل استان ۱۱ هزار نفر زندانی Prisoner داریم که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ارومیه هستند که حتی جایی برای خوابیدن ندارند و در کف سالن‌ها و بند‌ها و حتی روی پله‌ها می‌خوابند که با مشکل توسعه زندان‌هاروبرو هستیم و دستگاه قضایی همیشه با مشکل بودجه مواجه بوده است.

حبیبی گفت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون جمعیت بیشتر از دو برابر شده که به طبع آن جرم Crime و بزه‌کاری نیز افزایش‌یافته است، اما ظرفیت زندان‌ها از زمان اول انقلاب تغییری نکرده است.

وی گفت: در سال گذشته ۶۲ هزار فقره پرونده وارد دادگاه‌های استان شده که ۴۲ هزار از این پرونده‌ها توسط ضابطبین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات معرفی‌شده‌اند که گا‌ها برای یک قاضی Judge ۱۰ الی ۱۲ پرونده ارجاع می‌شود که موجب کم حوصلگی و پرخاشگری قضات می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: اگر در دستگاه قضایی بعضی افراد برخورد نامناسب داشته باشند مورد پیگیری مسئولان دادگستری قرارگرفته و در بعضی موارد منجر به اخراج می‌شود.

وی افزود: قانون Law جدید بازرسی کیفری مصوبه‌ای مبنی بر بسیج مقاومت به‌عنوان ضابط بنا به خواسته سپاه پاسداران تصویب کرده تا بتواند حضورپررنگ داشته باشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

بازار تهران بسته شد + تصاویر

زن تهرانی پول میلیاردی داد تا جن های مزاحم در بیابان عراق دفن شوند! / 2 زن و یک مرد جادو می کردند! + تصاویر

دزدان خانه های اعیانی وقتی همه خواب بودند بالای سرشان می رفتند! + عکس

سهیلا مطلقه بود که پرستار پدرش او را آزار داد

این پسر ترکیه ای را به خانواده تهرانی فروخته اند + جزییات

وقتی «ژیلا» به باغ فرشید رفت در اتاق خلوت شوهرش را دید!

بلای تلخی که قبل از شب جشن بر سر عروس خانم آمد + جزییات

حرکات زشت ماموران پلیس با دختر 20 ساله + فیلم و عکس

لیلا وقتی به دفتر کار شوهرش رفت صدای زنانه را شنید/ او را کُشتم!+فیلم گفتگو

مصطفی 40 سال با گلوله‌ای در مغزش زندگی کرد + عکس باورنکردنی

شلیک 5 گلوله به زن متاهل بخاطر آبروی طایفه / در آبادان رخ داد

غش کردن قاتل بی حیا در صحنه قتل دوستش! + عکس

دوست پنهان یک زن پدر 2 کودکش بود! / قتل عام لو داد + عکس

گربه خوردن مردم سیستان خبرنگار صدا و سیما را به دادسرا کشاند!

کدخبر: 392231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟