به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: اواخر دوم مهرماه ۹۶ تعداد ۱۸ملوانان کنارکی به آب های آزاد رفته بودند که به اشتباه توسط دولت سومالی دستگیر شده و ناخدا به ضرب گلوله مأموران کشور کشته شد و بایددولت سومالی جوابگوی اقتدار ایران در خصوص ناخدا باشد.
هدایت الله میرمرادزهی افزود: حادثه Incident ای که روز جمعه مهرماه ۹۶ در آب های اقیانوس هند برای دو لنج ماهیگیری کنارک اتفاق افتاد منجر به کشته شدن ناخدای لنج و اسیری ۱۷ ملوان اهل کنارک و چابهار شد که یکی از لنج ها موفق به فرار Escape می شود.
وی با اشاره به پیگیری برای پرداخت دیه ناخدا توسط دولت سومالی افزود: نیروهای دولتی این کشور به خود جسارت داده و در منطقه آب های بین المللی ۳۲ کشور در دریای عمان به سمت لنج ماهیگیری کنارک شلیک کرده و ۱۷ ملوان را به اسارت می گیرند در صورتی که ملوانان مشغول صید ماهی در آب های بین المللی بوده اند که سربازان گشت دریایی دولت سومالی تعرض می کنند.
با اشاره به بازگشت ۱۷ ملوان گرفتار به ایران ادامه داد: هنوز هدف مأموران سومالی از انجام این حمله مشخص نشده است و تیراندازی به سمت لنج ایرانی توسط آنها اشتباهی فاحش و نابخشودنی است.
وی صبح فردا را زمان ورود ملوانان از فرودگاه تهران به چابهار اعلام و عنوان کرد: مقامات سومالی این عمل را تجاوز Rape به مرزهای آبی خود عنوان کرده اند که نادرست است و لنج ما در محدوده آب های فراساحلی مستقر بوده؛ گزارش این درگیری به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ارسال شده بود و خوشبختانه ملوانان آزاد شدند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با سرکنسولگری سومالی نیز مراوداتی صورت گرفته بود و اکنون برای حفظ اقتدار ایران، دولت سومالی باید پاسخگوی ناخدای کشته شده باشد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

واکنش قائم‌مقام شبکه سه به قهر فردوسی‌پور از برنامه ۲۰۱۸

رازی عجیب از سقوط هواپیمای دختر ترکیه‌ای در ایران !

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

ازدواج موقت بخاطر سیاست / جزئیات تازه جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

متهم "م.ق" در فاجعه آزار زنان ایرانشهری کیست؟!

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

زن همسایه هر وقت همسرم نبود به خانه ام می آمد!

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

هایده مرا آواره خیابان ها کرد تا شوهرم را به خلوت خود بکشد

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

کدخبر: 391245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟