به گزارش رکنا ، عبدالصمد خرم آبادی در رابطه با انتشار فیلم‌ها در سایت‌هایی مانند «آپارات »اظهار کرد: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه افرادی وجود دارند که بر روی فیلم‌هایی که در سایت‌های «آپلود سنتر »منتشر می‌شود نظارت می‌کنند و هرگاه موارد خلاف قانونی را مشاهده کردند بلافاصله به سایت مربوطه برای حدف محتوای خلاف تذکر می‌دهند.

معاون دادستان کل کشور افزود: علاوه بر این مدیران سایت‌های« آپلود سنتر» نیز مکلف شده‌اند که افرادی را برای نظارت بر محتوایی که در سایت‌ها منتشر می‌شود در نظر بگیرند، اما به دلیل اینکه این فیلم‌ها به صورت آنلاین بارگذاری می‌شوند و نظارت قبل از بارگذاری روی آن‌ها وجود ندارد، گاهی ممکن است فیلم خلافی قبل از بازبینی در سایت‌ها بارگذاری شود که در این صورت این موارد در اولین فرصت از روی سایت مربوطه حذف می‌شود که در این موارد علیه شخصی که فیلم را بارگذاری کرده است، حتما اعلام جرم Crime می‌شود، زیرا افرادی که اقدام به بارگذاری فیلم می‌کنند، آی پی آن‌ها در سایت «آپارات »ثبت می‌شود و اگر در ایران ساکن باشند، شناسایی و تحت پیگرد کیفری قرار می‌گیرند.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: در طول یک روز از سوی کارگروه تعیین عناوین مجرمانه به سایت‌های« آپلود سنتر » تذکر‌های زیادی ارسال می‌شود و به آن‌ها گفته می‌شود که در بخشی از سایت شما محتوای مجرمانه بارگذاری شده است و سریعا نسبت به حذف آن سریعا اقدام کنید.

خرم آبادی تا کید کرد: ما هر روز به صورت آنلاین با سایت‌های «آپلود سنتر »در ارتباط هستیم و به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده است تا با آن‌ها تبادل اطلاعات انجام شود و این سایت‌ها مکلف هستند که تذکرات دادستانی کل کشور را مورد توجه قرار دهند و اگر نسبت به تذکر‌ها بی تفاوت باشند، طبق ماده ۲۳ قانون Law جرائم رایانه‌ای با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای گفت: در این قانون، چون سایت‌های «آپلود سنتر» در حکم ارائه دهندگان خدمات میزبانی هستند، در صورت عمل نکردن به تذکرات دادستانی کل کشور تحت تعیقب قرار می‌گیرند.

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: در تبصره ماده ۲۳ قانون جرائم رایانه‌ای آمده است ارائه دهنده خدمات، به محض مشاهده محتوای مجرمانه بر روی سایت خود مکلف است، بلافاصله مراتب را به کارگزار تعیین مصادیق مجرمانه گزارش کند.

خرم آبادی تصریح کرد: براساس این تبصره سایت‌های« آپلود سنتر »علاوه بر حذف محتوای مجرمانه، باید گزارش آن را هم به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ارسال کنند.

وی در رابطه با علت الزام ارائه گزارش ثبت محتوای مجرمانه از طرف سایت‌ها به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: علت الزام سایت به ارائه گزارش به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه این است که در صورت مشاهده محتوای مجرمانه روی سایت آن‌ها علیه خودشان اعلام جرم نشود، بنابراین مدیران سایت‌های «آپلود سنتر »هم باید بر روی فیلم‌های منتشر شده نظارت کنند و هم از برگزاری محتوای خلاف قانون بر روی آپلود سنتر خودشان جلوگیری کنند و اگر هم موارد خلافی مشاهده کردند، بلافاصله گزارش کنند.

معاون دادستان کل کشور افزود: در مواردی تعیین مجرمانه بودن فیلمی برای هر شخصی قابل تشخیص نیست، یعنی فیلم منتشر شده بین مرز مجرمانه و غیر مجرمانه قرار دارد که گزارش نکردن این موارد به دادستانی کل کشور ایرادی ندارد، اما مواردی که خلاف عفت و امنیت بودن آن برای هر شخصی محرز است، اگر هر« آپلود سنتری »در صورت مشاهده آن را به دادستانی کل کشور گزارش نکند، دارای مسئولیت کیفری است و با آن برخورد قضایی می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه و شاهرخ پس از 22 سال چه سرنوشتی دارند؟ / چه بر سر خانه وحشت خیابان گاندی آمده است؟ + عکس

فاطمه چاقو را تا دسته داخل سینه رضا فرو کرد! / شوهرش با سارا قرار داشت ؟! + عکس قاتل

اگزوز خودرو سر دختر جوان را بلعید + تصاویر

خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

مینا بعد از طلاق کاری با مرد متاهل کرد که نباید می کرد

این قبرستان ها هیچ جسدی ندارند! + تصاویر کم نظیر

هواپیمای اختصاصی برای بازیکن تیم ملی که می خواست نوزاد تازه متولد شده اش را ببیند + عکس

نجات نوزادی که زنده به گور شده بود + فیلم

وحشت مریم کوچولو از برق چشم های مرد وقیح +عکس

دختر خاله ام مرا در دام کامران شیطان صفت انداخت!

مرگ تلخ هوادار فوتبال ایران بعد از گل به مراکش

تازه‌ترین اعتراف دختر 17 ساله که پسر بچه ماهشهری را کشت + عکس

قتل دلخراش ارسلان 2.5 ساله / اعتراف تلخ زن جوان نزد بازپرس مشهد +عکس

این زن شوهرش را در پشت بام به آتش کشید +عکس قاتل در صحنه جرم

خودکشی زن هفتم یک پیرمرد در مشهد

کدخبر: 390360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟