پرونده سیاه تجاوز Rape به ٤١ زن و دختر، جنجالی بزرگ در ایرانشهر به راه انداخته و مردم جنوب کشورمان را تحت ‌تأثیر قرار داده است تا جایی که حدود ٥٠ نفر از مردم ایرانشهر در اعتراض به تعرض انجام شده در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند. این درحالی است که پزشکی قانونی تعرض به دختران ایرانشهری را هنوز تأیید نکرده و کارشناسان پزشکی قانونی قرار است به‌زودی نتیجه را اعلام کنند. درحال حاضر نیز ٣ مورد شکایت در این پرونده به دادگستری ارسال شده که هنوز پزشکی قانونی در این زمینه اظهار نظر نکرده است. قرار است دستگاه قضائی به‌زودی پس از اعلام نظریه پزشکی قانونی در این رابطه تصمیم بگیرد.
مردم ایرانشهر با شنیدن این خبر نتوانستند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند. زنان و مردان معترض مقابل فرمانداری تجمع کردند و از فرماندار، مسئولان امنیتی و قضائی خواستند تا متهمان و متجاوزان را در اسرع وقت دستگیر کنند و به مجازات برسانند. یکی از معترضان نیز تهدید کرد که اگر تا پنج روز آینده عوامل دستگیر و اعدام executionنشوند، خودشان با آنان برخورد خواهند کرد.
نبی بخش داودی، معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر نیز با حضور در جمع معترضان گفت: «با تلاش دستگاه قضائی، نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی به دست آمده است و عوامل مورد نظر تحت تعقیب هستند. یک نفر در این رابطه دستگیر شده و مطمئن باشید با عوامل این ناامنی براساس قانون Law برخورد خواهد شد.»
در مقابل، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان با بیان این‌که جزییات این پرونده مورد تأیید ما نیست، گفت: «تاکنون ۳ نفر درباره موضوع آدم‌ربایی و تجاوز به دختران در ایرانشهر شکایت کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است. جزییاتی که تاکنون درباره این پرونده اعلام شده مورد تأیید ما نیست، این‌که این افراد چند نفر بوده‌اند و تعداد افرادی که به آنها تجاوز شده و ادعایی که مولوی، امام جمعه ایرانشهر در نماز جمعه داشته به هیچ‌وجه مورد تأیید ما نبوده و مسأله درحال بررسی است. اولا طرح این موضوع در مرجع قضائی نبوده و تحقیقات در مرجع انتظامی صورت گرفته و ثانیا تعدادی هم که مولوی امام جمعه ایرانشهر اعلام کرده است را به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کنیم. درحال حاضر تعدادی از متهمان در شهرستان‌های اطراف ایرانشهر و منطقه بلوچستان ازجمله چابهار و فنوج هستند که نیابت‌های قضائی و دستورات قضائی و اعزام تیم‌هایمان برای دستگیری آنها انجام شده و تاکنون کسی از این افراد دستگیر نشده و اقدامات قضائی و انتظامی آن درحال پیگیری است.»
حمیدی درباره تعداد افراد مرتبط با این پرونده ادامه داد: «این‌که چند نفر مرتبط با این موضوع وجود دارد را فعلا تا بررسی‌هایی که به نتیجه برسد و برای ما روشن شود، نمی‌توان قاطعانه اعلام کرد. درحال حاضر با توجه به مراجعاتی تحت عنوان این‌که به این افراد تجاوز شده، در دو مرجع قضائی پرونده تشکیل شده و با توجه به صلاحیت‌هایی که وجود دارد، بحث آدم‌ربایی و ایجاد مزاحمت برای آنها در دادسرای ایرانشهر و موضوع تجاوز در دادگاه کیفری یک این شهرستان پرونده تشکیل شده است. برای این موضوع در هر دو مرجع قضائی پرونده تشکیل شده و درحال پیگیری است.»
رئیس‌کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: «از هر دو مرجع دستورات قضائی صادر شده و قضیه پیگیری می‌شود و تا ابعاد آن روشن نشود، نمی‌توان به‌طور صریح و قاطعانه اظهارنظر کرد که موضوع چه بوده است. ممکن است برخی از این افراد از قبل ارتباطاتی با هم داشته‌اند که بعدا به اختلاف برخورد کرده‌اند و منتهی به شکایت شده و ممکن است برخی موارد هم تجاوز به عنف باشد که این موضوعات باید بررسی شود. ممکن است ارتباطاتی بین پسران و دختران براساس وعده ازدواج صورت گرفته باشد و اینها حدسیاتی است که درحال پیگیری آنها هستیم و شکاتی که تابه‌حال مراجعه کرده‌اند به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند. یک تیم پزشکی قانونی مجرب از مرکز استان سیستان‌وبلوچستان به ایرانشهر اعزام شده که بتواند سریعا و به صورت تخصصی در این‌باره اظهارنظر کند.»

شهروند

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به سپیده توسط 2 مرد اجیر شده از سوی شهاب

شکایت یک مرد مازندرانی از آرایشگاه زنانه!

جاسوسی وزیر اسرائیل برای ایران / «سگو» مامور اطلاعاتی ایران بود! +عکس

این مرد در وسوسه صیغه یک زن در دام شومی افتاد!

تجاوز به ۶ دانش‌آموز لرستانی / مدیرکل چه می گوید؟!

سربازی که دستور «حاج قاسم سلیمانی» را اطاعت نکرد! + عکس

فیلمی منتشر نشده از شب فاجعه / ثلاث پشت فرمان اتوبوس بود!+فیلم

چرا ویلای سردار فیروزآبادی در لواسان باید پس از 25 سال تخلیه شود؟

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف به آزار 41 دختر ایرانشهری / مرا به زور به یک خانه بردند و 4 نفری به جانم افتادند!

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

تجاوز به دختر 15 ساله توسط مردی که می گوید خواب بود !

 

کدخبر: 390286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟