موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به قوه قضائیه دستور دادند که پس از محاکمه در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. بلافاصله بعد از این دستور رئیس قوه قضائیه به رئیس کل دادگستری استان تهران نامه‌ای نوشت تا دادگستری در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه Incident تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند. در دستور رئیس قوه قضائیه به رئیس کل دادگستری استان تهران آمده است: «درباره حادثه تکان دهنده و تأسفبار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و همچنین موجب نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان شده است و با عنایت به دستور أکید حاکی از دغدغه رهبر معظم انقلاب مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.»

علاوه بر این بررسی اذیت و آزار جمعی از دانش‌آموزان یک مدرسه برای هیأت دولت هم پراهمیت بود. دیروز یکی از موضوعات مورد بحث هیأت دولت موضوع تعارض ناظم به جمعی از دانش‌آموزان بوده است. موضوعی که سخنگوی دولت هم تأکید کرد: «وزیر آموزش و پرورش از سوی هیأت وزیران برای پیگیری هر چه سریع تر موضوع مأمور شد.» محمد باقر نوبخت اظهار داشت: «این موضوع در جلسه هیأت دولت مطرح شد و باعث تأسف و نگرانی دولت بود به همین جهت علاوه بر مسئولیتی که وزیر آموزش و پرورش بر عهده دارد، به او از سوی هیأت وزیران مأموریت داده شد که با قاطعیت و دقت، مسأله را با سرعت دنبال کند تا اگر منطبق با قانون Law باید مجازاتی صورت بگیرد در نخستین زمان انجام شود.» همچنین موضوع تعارض دانش‌آموزان برای وزیر آموزش‌و‌پرورش هم بسیار مهم بود. او در حساب کاربری خودش در توئیتر رشته توئیت‌هایی نسبت به این موضوع داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی از وزیر آموزش و پرورش پرسیدند که با وجود گزینش‌های سرسختانه وزارت آموزش و پرورش چطور گزینش نتوانست مشکلات روحی و روانی این ناظم را تأیید کند که وزیر آموزش و پرورش بر به روزرسانی فرآیند گزینش تأکید کرد و نوشت: مجرم نیروی غیررسمی بود و بدون طی مراحل قانونی به‌کار گرفته شده است که تمامی مسببان مسئولند، علاوه بر برخورد قاطع قضایی که مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب نیز قرارگرفته است، می باید با تقویت و به روزرسانی فرآیند گزینش بویژه نظارت سختگیرانه و بدون مسامحه از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. او همچنین نوشت: عمیقاً از جنایت Crime تلخ و شرم‌آوری که در مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران، خاطر جامعه و فرهنگیان شریف را جریحه‌دار کرد، متأثرم. به بازرس ویژه دستور داده‌ام با پیگیری و تشکیل پرونده حقوقی موضوع را با جدیت دنبال کند. وزیر آموزش و پرورش در آخرین توئیتش تأکید کرد: آموزش خانواده‌ها را شروع کردیم، آموزش دانش‌آموزان را نیز تقویت می‌کنیم.

مشاوران در مدرسه حضور دارند

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران هم اعلام کرد: تمامی فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال مدرسه‌ای که در آن گروهی از دانش‌آموزان مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است، آنچه که ما فعلاً در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار سه تا چهار دانش‌آموز بوده که البته هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم.

ناصر کوهستانی اظهار کرد: از صبح روز سی‌ام اردیبهشت ماه ناظر مقیم به‌منظور برقراری آرامش و برگزاری امتحانات در ساعات اداری در مدرسه مستقر شده است. تمامی فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است و پاسخگوی اولیاست و کار را در فضایی آرام جلو می‌برد و تاکنون امتحانات به‌صورت منظم برگزار شده است.وی با بیان اینکه مشاوره‌های روانشناختی با دانش‌آموزان انجام شده است، گفت: مشاور در مدرسه حضور دارد و دانش‌آموزانی که مورد آزار قرار گرفته بودند تحت نظر مشاور هستند. اکنون جو آرامی حاکم است و امیدواریم فضای مجازی اجازه دهد آنها با آرامش امر آموزش را پشت سر بگذارند. کوهستانی تأکید کرد: فرد خاطی به اشد مجازات می‌رسد و دستگاه قضایی بشدت پیگیر موضوع است، آنچه که ما فعلاً در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار سه تا چهار دانش‌آموز بوده که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم.

باید به کودکان درباره کودک آزاری و آزار جنسی آموزش داد

برخی از مسئولان کشور هم لایحه حمایت از حقوق کودکان را مورد توجه قرار دادند و اعلام کردند اگر مجلس سریعاً این قانون را تصویب کند می‌توانیم از کودک آزاری پیشگیری کنیم؛ موضوعی که دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اعلام کرد: طرح حمایت از حقوق کودک و نوجوان تنها قانونی است که با توجه به محتوا و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مجموعه‌ای از تدابیر را که فارغ از مجازات است، طراحی کرده و ما امیدواریم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر این قانون را به تصویب برساند زیرا روزبه‌روز این لایحه ارزش و اهمیت خود را بیش از گذشته نشان می‌دهد. با توجه به روند رسیدگی به این گونه از جرایم، امیدواریم دستور مقام معظم رهبری، در بازدارندگی از وقوع چنین جرایمی مؤثر باشد.

شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه بحث اساسی ما تصویب لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در مجلس است که از سال ۸۳ مطرح است، اظهار داشت: این لایحه چند مجلس و دولت را پشت سر گذاشته اما هنوز به قانون تبدیل نشده چون قوانین موجود و فعلی ما از بازدارندگی لازم در مقابل آزار جنسی برخوردار نیستند؛ نه آزار جنسی تعریف شده و نه مجازاتی برای آن مشخص شده است؛موضوعی که البته مورد توجه معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری هم بود. معصومه ابتکار با بیان اینکه مجلس باید هر چه زودتر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را در صحن علنی بررسی کند، گفت: علاوه بر قانون، به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی نیازمندیم. معتقدم باید محکم و قاطعانه از مجلس بخواهیم قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را که بخشی از آن مربوط به جرایم کودک‌آزاری است و بحث بازدارندگی این جرم Crime را تقویت می‌کند به صحن علنی بیاورد. این قانون در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح و قرار بود به صحن علنی بیاید؛ دو ماه است که پیگیر این مسأله هستیم ولی هنوز به صحن مجلس نیامده و مطرح نشده است. معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری همچنین افزود: باید در رابطه با موضوع کودک‌آزاری و آزار جنسی به کودکان و نوجوانان آموزش لازم را بدهیم. این موضوع هم در کتب درسی باید مطرح شود و هم باید مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان را افزایش دهیم؛ رئیس جمهوری هم به تقویت مهارت‌های زندگی در مدارس تأکید کرد. خوشبختانه با حذف بخشی از آزمون‌های دوره ابتدایی، فضا برای مهارت‌های زندگی بیشتر باز می‌شود. افزایش مهارت‌های زندگی می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، کودکان باید این مهارت‌ها را یاد بگیرند تا درگیر این آسیب‌ها نشوند.

به این پرونده به طور ویژه رسیدگی می شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: بشدت آزرده‌ایم از اینکه در گوشه‌ای از یک کشور در یک مدرسه که محل تربیت است کار خلاف تربیت واقع می‌شود و این مسأله بسیار تأسف بار است. حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی گفت: به‌طور طبیعی هر یک از این گونه اقدامات شرم آور همه را آزرده می‌کند.طبیعتاً وقتی شکایتی برسد قوه قضائیه بلافاصله اقدام می‌کند اما به‌دلیل جریحه دار شدن عواطف عمومی رهبر معظم انقلاب پیامی دادند و دستور دادند که به طور ویژه و با سرعت بیشتری به موضوع رسیدگی شود.طبیعتاً با سرعت بیشتری به پرونده رسیدگی می‌شود و الان پرونده تشکیل شده و در مرحله دادسراست و روز گذشته دادستان تهران اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد و پرونده در مرحله تحقیقات است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناگفته های تلخ قاضی پرونده های سیاه از مجازات ناظم دبیرستان پسرانه تهران + فیلم

حمایت مادرشوهر ساناز از عروسش که به بیراهه رفته بود!

زن شوهردار با پسر غریبه در باغ ویلا خلوت کرده بود!

جزئیات جدید از مرگ دلخراش «عاطفه» در چنگ جوان شیطان صفت + عکس

قاضی دادگاه: دختر جذاب قربانی شکنجه های مرد نانجیب شد +عکس

همه علیه «آزار» / بررسی موشکافانه پرونده دبیرستان پسرانه معین تهران

اعتراف هولناک گانگسترهای هالیوودی در مشهد + عکس

هومن از خلوتمان فیلم مخفیانه گرفت و با تهدیدهایش مرا به خانه اش می کشاند!

تجاوز به زن دایی در نیمه شب بارانی تهران / مرد جوان به شلاق و تبعید محکوم شد

وقتی با کامران در خانه مجردی تنها شدیم خودم را کاملا در اختیارش گذاشتم

بازیکن تیم ملی فوتبال هنرپیشه معروف زن را صیغه کرد! / مادرم مخالف ازدواج بود، صیغه اش کردم

تجاوز به 2 دختر نوجوان توسط مرد 96 ساله!+عکس کفتار پیر

تجاوز وحشیانه به دختر 15 ساله همسایه / وقتی تنها بودم از دیوار وارد خانه شد و ... + عکس

کدخبر: 385190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟