به گزارش گروه جنایی رکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در مراسم مصالحه یک قتل Murder که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، گفت: خیرین و نیکوکاران سال‌های زیادی است که تلاش می‌کنند با جلب رضایت خانواده اولیاء دم قتل‌های غیر عمد، جان یک انسان را نجات دهند.
وی افزود: بخشش و گذشت از حق خود کار انسان‌های مومن و پیروان واقعی اهل بیت (ع) است و خانواده‌هایی که سال‌ها درد و رنج ناشی از قتل فرزندان و بستگان خود را تحمل کرده اند، ولی با گذشت از حق قصاص خود کار انسانی را پایه گذار می‌شوند که باید چنین گذشت‌هایی در جامعه بیش از پیش ترویج پیدا کند و چنین افرادی مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.
مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد: اولیاء دم ازنظر شرعی و قانونی حق قصاص دارند، اما باید این موضوع را بدانیم لذتی که درعفو، گذشت و بخشش وجود دارد در هیچ چیزی پیدا نمی‌شود و باید سپاسگزار خانواده‌هایی بود که برای رضای خداوند از خون مقتول خود و حق قصاص می‌گذرند.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: خانواده اولیاء دم رنج فراوان دیده اند و شاید برای همیشه این حادثه Incident تلخ را از یاد نبرند، اما چون به خاطر خداوند صبر می‌کنند قطعا اجر و پاداشی دارند که قابل ارزش گذاری نیست.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه گذشت اولیاء دم آثار مثبت اجتماعی دارد، گفت: ترویج فرهنگ گذشت، بخشش و فداکاری موجب تقویت مهر و محبت و نوع دوستی در جامعه می‌شود و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و فرهنگ انفاق و از خودگذشتگی را در بین مردم گسترش می‌دهد.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی، خودشناسی، خداشناسی، عبادت و ترویج اخلاق اسلامی و رفتار‌هایی برگرفته از آموزه‌های دینی است و باید از فیوضات این ماه مبارک بهره کافی را ببریم و مصالحه در ماه رمضان عمل کردن به امر خداوند است.
در این مراسم از خانواده مرحوم صمدی نیا که فرزندشان در سال ۹۳ در یک نزاع که برای جداکردن طرفین دعوا وارد صحنه شده بود و توسط فردی به قتل رسید، تجلیل شد.
این پرونده پس از ۴ سال با پیگیری کمیته مصالحه قتل شورای حل اختلاف قزوین با گذشت اولیای دم به سازش منجر شد و قاتل The Murderer از چوبه دار نجات یافت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وقتی با کامران در خانه مجردی تنها شدیم متاسفانه تسلیم تقاضای خلاف شرع او شدم

روابط قبل از ازدواج باعث شک و شبهه شوهر سومم به فرزندمان شده است

درگیری لفظی شدید لاریجانی و کواکبیان در صحن علنی مجلس

واکنش بابک جهانبخش به فاجعه دبیرستان پسرانه / اعدام نکنید!

ارتباط عضو هیئت مدیره مدرسه جنجالی غرب تهران با مسیح علینژاد + عکس

شکایت 50 دختر دانشجو و بیمار زن از یک پزشک منحرف زنان و زایمان +عکس

بازیکن تیم ملی فوتبال هنرپیشه معروف زن را صیغه کرد! / مادرم مخالف ازدواج بود، صیغه اش کردم

پرونده سیاه برای دبیرستان پسرانه تهران/ اجرای حدود الهی برای ناظم منحرف+فیلم

از وقتی با شوهرخواهرم ازدواج کردم به دردسر افتادم!

تجاوز به 2 دختر نوجوان توسط مرد 96 ساله!+عکس کفتار پیر

ماجرای خلوت 2 پسرخاله کنار دیگ نذری / این جوان از مادرش طلب دعا کرد

کار زیبای بچه ۹ ساله برای نجات برادر بیمارش+ تصاویر

تجاوز وحشیانه به دختر 15 ساله همسایه / وقتی تنها بودم از دیوار وارد خانه شد و ... + عکس

 

کدخبر: 385084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟