محسنی‌اژه‌ای: بستگان درجه یک خاوری ممنوع‌المعامله شدند

سخنگوی قوه‌قضاییه در یکصدوبیست و هفتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره نظر دستگاه قضایی در برخورد با معلمان و کارگران اظهار کرد: ما با هیچ فردی به عنوان کارگر یا معلم برخورد نمی‌کنیم بلکه کسانی که معلم یا کارگر باشند، از تخفیفاتی هم برخوردار هستند. کسی که متهم باشد، از جنبه اتهاماتی که دارد با او برخورد می‌شود و اصلا این نوع سوال درست نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه بعد از زلزله کرمانشاه برخی افراد مشهور شماره حساب برای کمک به زلزله زدگان اعلام کردند و وجود شائبه سوء استفاده از این پول‌ها و اعلام دادگستری کرمانشاه برای مسدود کردن یکسری از این حساب‌ها گفت: این کاملا یک بحث مردمی است. وقتی کسی شماره حساب شخصی می‌دهد تا احیانا برای فلان کار هزینه شود، این مردم هستند که باید پول بدهند یا ندهند. در این قسم، قوه‌قضاییه فقط هشدار می‌دهد و توصیه می‌کند و نمی‌تواند بگوید مردم پول‌شان را به فلان کس بدهند یا ندهند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: اگر برای کار خاص مثل زلزله غرب کشور افرادی شماره حساب اعلام کردند و مدتی گذشت و هیچ اقدامی نکردند، طبیعی است که اینجا هم دادستان می‌تواند برود بررسی و تعقیب کند کما اینکه در سه شهر دادستان‌ها خواسته‌اند که این افراد چکار کرده‌اند و خود مردم هم می‌توانند مدعی شوند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: خود کسانی که این پول را واریز کردند، باید مطالبه کنند. چرا این کار را نمی‌کنند. دستگاه قضایی به عنوان عمل احتیاطی ابتدا سفارش و توصیه می‌کند و الان هم که چند وقت گذشته، از این افراد سوال می‌کنند که پول‌ها را چه کرده‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آزادی Freedom فوری جاسوسان آمریکایی را خواسته است و اینکه آیا آماری از زندانیان ایرانی در آمریکا وجود دارد یا خیر گفت: آمار که وجود دارد اما من الان اطلاع ندارم. در مورد قسمت اول نیز بیخود کرده که چنین چیزی را خواسته است و از آن حرف‌هایی است که باید گفت غلط کرده است که بخواهد به ایران اسلامی و مقتدر «باید» بگوید.

این مقام عالی قضایی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شناسایی اموال خاوری اظهار کرد: حکم این پرونده غیابی بود که قطعی شد. اموال ایشان از همان ابتدا توقیف و هم خودش و هم بستگان درجه یک وی ممنوع‌المعامله شدند. مردم هم اگر اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر دهند تا بررسی شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عجیب ترین لباس بر تن خانم خواننده سرشناس جهان + عکس

رسید بانکی ناهید روزگارم را سیاه کرد / باور نداشتم همسرم اینگونه باشد

از ترس نامادری ام زن دوم سعید شدم / نقش مردان غریبه در زندگی ام پررنگ است!

شوهری که دوست پسر زنش شد / زن آبادانی با دوست شوهرش قرار عاطفی گذاشت

بن سلمان در کما است! / پزشکان قطع امید کرده اند + جزییات

نقش وحشتناک دولت احمدی‌نژاد در تراژدی هپکو ! + جزییات باورنکردنی

سیندرلاهای ایرانی به چه فکر می کنند؟ / لنگه کفش گمشده دختران در خلوتگاه مردان ناباب

فوری / خطر تکرار فاجعه سقوط در قله دنا! / همه وحشت کردند + فیلم لحظه حادثه

انتشار صدای بهروز وثوقی در مراسم ناصر ملک مطیعی برای نخستین بار بعد از انقلاب + فیلم

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

کدخبر: 384076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟