زن و شوهر جوان کودک یزدی را از حرم دزدیدند تا پدر و مادرش باشند / جزئیات عملیات پلیس مشهد + عکس

photo_۲۰۱۸-۰۵-۲۳_۱۹-۰۲-۴۴

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، زوج جوان یزدی که از چند روز قبل به مشهد سفر کرده بودند سی ام اردیبهشت به همراه دو پسر 1.5 و شش ساله خود وارد حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) شدند. این زوج جوان در صف نماز و نیایش قرار گرفتند و فرزندان آن ها نیز در کنارشان مشغول تماشای صحنه های زیبای عشق و ارادت زائران و مجاوران به ولی نعمت خود بودند اما ناگهان مادر با نگرانی متوجه شد که فرزند کوچکش در کنار او نیست. زن جوان بلافاصله به دنبال همسرش رفت و با اضطراب و نگرانی او را در جریان گم شدن محمدپرهام گذاشت. زوج جوان هراسان خود را به یکی از خادمان حرم رساندند و از او برای یافتن کودک 1.5 ساله کمک خواستند. عقربه های ساعت روی «دلهره» توقف کرده بود و اشک های گرم مادر بر پهنای صورتش سرازیر بود.

با اعلام ماجرای گم شدن این کودک به پلیس Police آگاهی و حراست حرم مطهر امام رضا(ع) بلافاصله نیروهای امنیتی و انتظامی وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی های مقدماتی حاکی از آن بود که کودک مذکور در کنار یکی از خادمان قرار گرفته بود اما زوج جوانی مدعی شده اند که کودک مذکور فرزند آن هاست و او را با خود برده اند. این گونه بود که ماجرای آدم ربایی قوت گرفت و نیروهای عملیاتی با بررسی دوربین های مداربسته به سرنخ هایی رسیدند که زوج جوانی «محمدپرهام» را به اطراف حرم کشانده و او را از سمت خروجی باب الجواد(ع) بیرون برده اند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله تولیت آستان قدس رضوی و فرمانده انتظامی استان نیز وارد ماجرا شدند و با صدور دستوراتی صریح، از نیروهای تحت امر خود خواستند هر چه سریع تر کودک مذکور را به آغوش خانواده اش بازگردانند. بدین ترتیب پرونده آدم ربایی تشکیل و به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد. تحقیقات کارآگاهان در حالی با فرماندهی مستقیم «سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) با تجزیه و تحلیل های کارشناسی آغاز شد که گروه زبده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) به رصدهای اطلاعاتی و فعالیت های غیرمحسوس پرداختند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیاتی از پرونده کودک ربایی گفت: ردیابی های پلیسی با استفاده از رصدهای اطلاعاتی نشان می داد که مردی عینکی به همراه زنی حدود 20 تا 23 ساله، کودک را از حرم خارج کرده اند. آنان سپس با کرایه کردن یک دستگاه تاکسی سمند به سمت میدان آزادی Freedom رفته اند اما آن جا از تاکسی پیاده شده اند. با وجود این دیگر اثری از زوج آدم ربا باقی نمانده بود چرا که آن ها با استفاده از تاریکی شب به منطقه ای مبهم گریخته بودند.

سردار قادر کریمی افزود: با وجود این تلاش ها به صورت شبانه روزی و با صدور دستورات ویژه قضایی از سوی بازپرس سیبویه (ناحیه قضایی ثامن مشهد) ادامه یافت و کارآگاهان در یک تعهد اخلاقی و مذهبی، فعالیت های اطلاعاتی خود را به دیگر مناطق حاشیه شهر گسترش دادند تا هر چه سریع تر این کودک زائر را به آغوش خانواده اش بازگردانند.

رئیس پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: در ادامه این عملیات راننده تاکسی سمند شناسایی و مورد بازجویی قرار گرفت اما او مدعی شد که مسافرانش را در اطراف میدان آزادی پیاده کرده است. وی گفت: زوج مسافر او که کودکی را در آغوش داشتند بسیار نگران و مضطرب بودند!

سردار کریمی گفت: نتیجه تحقیقات کارآگاهان به شاندیز کشید و مشخص شد که زوج کودک ربا به سمت شاندیز رفته اند با وجود این عملیات های روانی و اطلاعاتی از چند شاخه دیگر نیز پیگیری شد تا جایی که با اصولی هدفمند و تحت کنترل مشخصات کودک در فضای مجازی انتشار یافت. از سوی دیگر نیز شاخه ای از عملیات به سوی بهزیستی و افراد متقاضی کودک و شاخه ای دیگر به سوی پزشکان متخصص نازایی کشیده شد تا شاید سرنخی از زوج جوان کودک ربا با توجه به تصویر آنان به دست آید.

وی اضافه کرد: در همین حال تصویر کودک نیز در مراکز خرید و فروش اسباب بازی و فروشگاه های مرتبط با لوازم کودک وهمچنین نیروهای گشتی پلیس پخش شد تا این که زوج آدم ربا در یک تنگنای روانی و اطلاعاتی قرار گیرند. این درحالی بود که گروه دیگری از کارآگاهان موفق شده بودند محدوده تقریبی محل سکونت این زوج را شناسایی کنند.

سردار کریمی افزود: هنوز 48 ساعت از این ماجرا نگذشته بود که این زوج با یک شماره تلفن ناشناس با پدر محمد پرهام تماس گرفتند و مدعی شدند که قصد دارند کودک را در حرم مطهر تحویل آن ها بدهند اما کارآگاهان که در تعقیب زوج مذکور بودند این احتمال را که ممکن است آن ها برای فرار Escape از چنگ قانون Law کودک را در منطقه ای رها کنند که مورد سوء استفاده احتمالی افراد دیگری قرار گیرد جدی گرفتند و با ارائه آموزش های لازم به خانواده کودک، محل قرار را به اطراف حرم مطهر کشاندند.

وی تصریح کرد: وقتی زوج کودک ربا با استفاده از یک دستگاه پراید (تاکسی تلفنی) به میدان توحید رسیدند ناگهان در محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند و دستگیر شدند. سردار قادر کریمی ادامه داد: راننده تاکسی تلفنی که نقشی در ماجرا نداشت با صدور دستوری از سوی بازپرس «سیبویه» آزاد شد و زوج جوان نیز که 27 و 21 ساله بودند برای انجام بازجویی به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی هدایت شدند.

photo_۲۰۱۸-۰۵-۲۳_۱۸-۴۹-۱۲

وی افزود: این زوج که شش سال قبل ازدواج کرده اند مدعی هستند که یک سال بعد زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند اما صاحب فرزند نشده اند! به همین دلیل نیز وقتی آن کودک را در حرم دیده اند به فکر ربودن و بزرگ کردن او افتاده اند. سردار کریمی گفت: آن ها مدعی هستند که به دلیل سخت گیری های زیاد درباره فرزندخواندگی به بهزیستی هم مراجعه نکرده اند با وجود این آن ها ابتدا برای کودک مذکور شیرخشک و پوشاک خریده اند اما وقتی با بی تابی های کودک روبه رو شده و پلیس را نیز در یک قدمی خود دیده اند تصمیم به تحویل کودک گرفته اند.

کودک مذکور وقتی در پلیس آگاهی در آغوش پدرش قرار گرفت هنوز هم گریه می کرد اما وقتی مادر با دیدن او بی هوش شد و دقایقی بعد دوباره او را در آغوش گرفت کودک با چشمانی اشکبار سرش را روی شانه مادرش گذاشت و لحظاتی بعد به خوابی آرام و عمیق فرو رفت. بنابراین گزارش تحقیقات بیشتر برای ریشه یابی ماجرای کودک ربایی با صدور دستوراتی از سوی سرهنگ رزمخواه همچنان ادامه دارد. شایان ذکر است پدر «محمد پرهام» در حالی که از دیدن فرزندش ذوق زده شده بود گفت: با همه نگرانی هایی که داشتیم اما به واسطه دستوری از سوی تولیت آستان قدس رضوی، همه امکانات اقامت و حتی رفت و آمد برایمان فراهم شد و من فکر نمی کردم این گونه همه نیروها برای یافتن فرزندم بسیج شوند و اکنون نیز برای شکر به درگاه خداوند به حرم مطهر امام رضا (ع) می روم. بنابراین گزارش، کارآگاهان اداره جنایی نیز در کنار این کودک معصوم و خانواده زائر یزدی، به زیارت امام رئوف رفتند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تلگرام های خطرناک فارسی را بشناسید

وقتی فهمیدم زنم در خانه مادرش با حمید بود از خود بی خود شدم! / این مرد در کرج محاکمه شد +عکس

این مرد 11 زن صیغه ای دارد / عروس 7 روزه راز او را فهمید

شکنجه وحشتناک پسر بچه 7 ساله تهرانی توسط 3 کارگر افغانی / هشدار جدی قاضی پرونده

درخواست اعدام برای وحید مرادی شاخ اینستا + عکس

نوعروس زیبا از داماد تمکین نمی کرد / داماد از اینکه باید در اتاق جداگانه بخوابد عصبی شد! + عکس

ناگفته های تلخ دختران تهرانی که در دام راننده پژو 405 می افتادند / او مرا از پارکینگ خانه دزدید + فیلم و عکس

دستبرد 2 هزار میلیاردی هکر اصفهانی از شبکه بانکی کشور

جسدی مچ کالبد شکاف را در پزشکی قانونی گرفت!

بازیگر مشهور زن سینما و تلویزیون در آستانه طلاق از همسر ثروتمندش / پرونده در دادگاه تهران

ناصر ملک‌مطیعی از سال‌های رفته بر باد می‌گوید / می خواستند ما نباشیم! +عکس

کدخبر: 383096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟