ثلاث یک قدم مانده به چوبه دار/ دعوت از خانواده شهیدان ناجا برای حضور در دادسرا

30 بهمن ماه سال گذشته بود که محمد ثلاث یکی از اعضای فرقه دراویش گنابادی با نشستن پشت فرمان یک اتوبوس فاجعه‌ای به بار آورد.

ثلاث بدون هیچ گونه ترس و نگرانی و بدون هیچگونه عذاب وجدان با حداکثر سرعت به سمت ستونی از مأموران نیروی انتظامی تهران رفته که در این یورش وحشیانه 3 مأمور ناجا به قتل Murder رساند.

این فرد تنها دقایقی بعد در حالی که خودش هم از اثر برخورد با خودورهای کنار خیابان مجروح شده بود توسط مأموران پلیس Police حاضر در خیابان پاسداران بازداشت شد.

رسیدگی به پرونده ثلاث در دادسرای جنایی تهران آغاز شد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات و با صدور قرار مجرمیت برای متهم و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری شماره یک رفت.

در این میان نیروی انتظامی و معاون اجتماعی ناجا هم در محاکمه زود هنگام و برخورد قاطع با عوامل به قتل رسیدن و شهادت مأموران ناجا شدند.

قاضی کشکولی در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی به پرونده را آغاز کرد و پس از برگزاری چندین جلسه ختم رسیدگی اعلام و ثلاث به قصاص محکوم شد.

محمد ثلاث که برای وقت گذرانی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده از هیچ تلاشی دریغ نکرده و حتی در اثنی رسیدگی وکیل تسخیری خود را هم عزل و وکیل تعیینی گرفته بود این بار به حکم صادره اعتراض کرد.

پرونده به دیوان عالی کشور رفت تا در آنجا به اعتراض ثلاث رسیدگی شود اما دیوان عالی کشور اعتراض ثلاث را وارد ندانسته و به این ترتیب حکم قطعی شد.

حالا در روز یکشنبه 30 اردیبهشت دادستان تهران از ارسال پرونده قاتل The Murderer مأمورین ناجا در آشوب‌های اسفند سال 96 به واحد اجرای احکام خبر داد.

جعفری دولت آبادی اعلام کرد با توجه به تأیید حکم صادره در دیوان‌عالی کشور و انجام تشریفات لازم حکم صادره اجرا خواهد شد.

با توجه به این اظهارات جعفری دولت آبادی به سراغ شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران رفتیم و از وی در این خصوص سوال پرسیدیم که گام بعدی در واحد اجرای احکام چیست.

وی گفت: در این مرحله اولیای دم و خانواده ها به واحد اجرای احکام دعوت می‌شوند و به آنها گفته می‌شود که می‌توانند حکم صادر شده را اجرا کنند.

شهریاری تصریح کرد: از خانواده ها پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهند حکم را اجرا کنند یا می‌خواهند به متهم فرصت دهند یا اینکه قرار است صلح و سازشی کنند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: در صورتی که خانواده ها درخواست شان اجرای حکم باشد زمانی تعیین می‌شود و حکم اجرا خواهد شد.

به این ترتیب می‌توان گفت محمد ثلاث متهم 50 و اندی ساله تنها یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد و باید این روزها منتظر اعلام خبر اجرای حکم وی باشیم.

13961206000757_PhotoL

13961201000471_PhotoL

13961201000461_PhotoL

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فردی که ادعا دارد بارندگی‌های اخیر در ایران کار اوست! + عکس

سرنوشت های تلخ 40 زن و کودک در زندان زنان ایران / 13 زن زندانی باردار هستند + تصاویر کم نظیر

2 پسر جوان فک قوی ترین مرد جهان را شکستند + عکس

سیمین مرا به عقد شوهرش درآورد تا باردار شوم و نوزادم را بدزدد!

زنده شدن مُرده در پزشکی قانونی تهران

خواستگار تبریزی دختر 18 ساله را دزدید + فیلم لحظه ربودن

حمله یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران

وحید مرادی شرور معروف تهران از عشق به همسر و فرزندش گفت + فیلم گفتگوی اختصاصی و عکس

مهریه نجومی بازیگر زن شوهر خسیس را به دردسر انداخت + عکس

جدایی مارال از حسام به خاطر فرزند خوانده زیبا / شوهرم نسبت به بچه بی تفاوت است! + عکس

راز فروش میلیونی دوقلوها، خانم دکتر و خاله خانم را به دردسر انداخت

7 سال زندان برای دکتر قلابی بیمارستان که به زن باردار هم رحم نکرد + عکس

قاتل فرزانه پور رجبی وکیل لنگرودی دستگیر شد + عکس

کدخبر: 382158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟