پرونده قتل در«سپیددشت»به سازش ختم شد /مرگ در مقابل قلوب پاک تسلیم شد

خون صلح یا خون بس از آیین‌های دیرین مردم استان لرستان و غرب کشور است که با وساطت ریش سفیدان و معتمدان موجب فراهم آمدن زمینه گذشت اولیای دم مقتول از قاتل The Murderer می‌شود و به عبارت دیگر انسانی به آغوش خانواده اش بر می‌گردد و از سوی دیگر باعث از بین رفتن کدورت‌ها می‌شود.

در آیین خون بس رسم بر این است که گروهی از خیرخواهان، قاتل کفن پوش را در سایه یک جلد کلام الله مجید و با یک قبضه چاقو همراهی می‌کنند و به نشانه اعتذار و با حالت تضرع به سمت اولیا دم می‌روند به این مفهوم که یا قاتل را به عظمت کلام الله مورد بخشش قرار دهید و یا با کارد او را قصاص کنید و اولیا دم با بوسیدن کلام الله مجید خصلت بزرگ منشی خود را به نمایش می‌گذارند و مراسم با صلوات حاضران به پایان می‌رسد.

مراسم خون بس خود نشانی از احترام مردم لرستان به سنت های نبوی و اسلامی به ویژه جایگاه ویژه عفو و بخشش است و همواره این مراسم تجلیگاه بزرگ منشی و جوانمردی مردمان لر بوده است.

روز پنجشنبه با حضور ریش سفیدان، روحانیون و اعضای شورای حل اختلاف و با برگزاری آیین دیرینه «خون بس»، مرگ در مقابل قلوب پاک تسلیم شد. تصاویری از برگزاری این مراسم در «سپیددشت» را در فیلم زیر مشاهده می کنید. برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا روی گزینه HD کلیک کرده و گزینه ۳۶۰p را انتخاب کنید.

کاظم نظری شیخ آباد سرپرست دادگاه عمومی و انقلاب بخش پاپی در مراسم عفو شخصی محکوم به قصاص و اعدام execution و در جریان برگزاری مراسم سنتی «خون صلح» در شهر سپیددشت گفت: در سال ۹۰ دو خانواده «شاهدی» و «فلاح» در شهر سپیددشت از توابع شهرستان خرم‌آباد بر سر مسائل شخصی با هم درگیر می شوند و این درگیری و نزاع منتج به قتل Murder یک نفر از خانواده «شاهدی» با سلاح گرم می شود.

وی با بیان اینکه با به جریان افتادن پرونده در دستگاه قضایی حکم قصاص قاتل صادر شد، گفت: قاتل هم اکنون در زندان Prison به سر می‌برد و به شدت از عمل انجام شده نادم و پشیمان است.

نظری شیخ آباد افزود: با تلاش های مجموعه دادگستری، ریش سفیدان محل، معاونت پیشگیری از وقوع جرم Crime دادگستری استان، شورای حل اختلاف استان و بخش پاپی، عوامل انتظامی و سپاه از سال ۹۴ تا کنون، خانواده مقتول، قاتل را بدون دریافت هیچ گونه وجه و چشم داشتی و همچنین هیچ گونه قید و شرطی بخشیده و از اجرای حکم قصاص صرف نظر کردند.

سرپرست دادگاه عمومی و انقلاب بخش پاپی با اشاره به اینکه با همت گروه های ذکر شده و گذشت خانواده مقتول، یک نفر از پای چوبه اعدام برگشته است، گفت: امیدواریم سرنوشت این شخص برای دیگران درس عبرت شود تا شاهد این گونه حوادث Accidents نباشیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ارتباط پنهانی بروس لی با زنان معروف لو رفت +عکس

راز خلوت شوم حامد با زن صیغه ای در ماشین اش لو رفت

تجاوز روباه پیر به دختر 7 ساله + عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به دختر جوان در روز بارانی+ عکس

مرگ معمایی پسر جوان آبادانی در خانه مجردی / او لباس در تن نداشت

خودکشی تلخ دختر دانشجو / این دختر زیبا در دام شیطانی یک مرد بود + عکس

ناگفته های پرستو زن جوانی که ماهرترین دزد بود / برادر و شوهرم اعدام شدند

دروغی که باعث شد مردم یاسوج از خانه های خود فرار کنند!

200 سال زندان به خاطر آزار دختر 2 ساله + عکس

سرنوشت عجیب 6 مسافر هواپیمای تهران-یاسوج

خلبان جنگنده اعزامی در آسمان سوریه دچار خفگی شد

کسی می‌داند این هیولای وحشتناک چه حیوانی است؟+ فیلم

کدخبر: 379179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟