چندی پیش زنی به پلیس Police فتا مراجعه و ادعا کرد که چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام، پیامی مبنی بر این‌که طلای بدون کارمزد به شما می‌دهیم، از سوی یک ID ناشناس برایم ارسال شد و در ادامه با مدیر کانال ارتباط برقرار کرده و جهت تعمیر، مقداری از طلای خودم را در اختیار او قرار دادم و از آن پس دیگر پاسخگوی تماس‌های من نبود، به همین منظور تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده، متهم به هویت معلوم شناسایی شد.

کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضائی، با گذاشتن قرار صوری با متهم او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرده و به این پلیس دلالت دادند. در بازجویی به عمل آمده از متهم، وی ضمن اقرار به جرم Crime خود گفت: من با ایجاد کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام، خود را یکی از کارکنان طلافروشی معروف شهر معرفی می‌کردم و با پیشنهاد فروش طلای بدون کارمزد و تعمیر جواهرات با دستمزد پایین، مشتریانی را در فضای مجازی پیدا می‌کردم.

متهم در اظهارات خود عنوان داشت: در ادامه پس از فریب قربانی، جهت تحویل طلا با آنها قرار ملاقات حضوری در جایی غیر از همان طلافروشی معروف می‌گذاشتم و پس از جلب اعتماد آنها، با گرفتن طلا از آنها جهت تعمیر، دیگر پاسخگوی تماس‌های قربانیان نبودم و پس از مدتی اقدام به فروش طلا‌ها در بازار Store می‌کردم.

متهم در ادامه از عمل خود اظهار پشیمانی کرد و با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضائی به همراه طرفین روانه‌ دادسرا شد. وی تاکید کرد: به پیام‌های اقواکننده‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، هرگز توجه نکنید، زیرا افراد کلاهبردار درصدد فریب شما از این طریق هستند و ممکن است دچار خسارات جبران‌ناپذیری شوید.

رئیس پلیس فتای مازندران همچنین درخصوص این پرونده خاص به صاحبان طلافروشی‌ها توصیه کرد: هیچ‌گاه طلا و جواهرات را از مشتریان، بدون فاکتور جهت خرید، دریافت نکنند تا تسهیل‌کننده کار کلاهبرداران و سارقان نباشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دردسر عاشق شدن پسر 12 ساله به دختر 34 ساله / پیام دستگیر شد!

جشن عروسی یک داعشی در ایران / مراسم عقد چگونه بود؟!

آخرین خبر شگفت انگیز درباره جسد مومیایی شهر ری

ساخت فیلم غیراخلاقی از یک زن و دختر داخل دبیرستانی در مشهد +جزئیات

رفتار شوهر همانند دوجنسه ها شده است! / زن مشهدی از آرایش زنانه شوهرش گفت!

نقشه مرد اعدامی زندان کرج برای وکیل و پزشک تهرانی + عکس

خودکشی زن 18 ساله اردبیلی پس از کشتن دختر 2 ساله اش در هتل مشهد

همکاری تصویربردار زن صدا و سیما با باند مخوف دزدان تهران! + عکس

خواستگار سمج گوش های برادر 12 ساله عروس را برید + عکس و جزئیات

اعترافات تلخ پدرشکنجه گر نگار 17 ساله کرجی / دخترم مرا می بخشد؟! + فیلم

زن تهرانی وقتی اشک های قاتل پسرش را دید از اعدام او گذشت + عکس

نقشه طلافروش تلگرامی برای یک زن مازندرانی

 

کدخبر: 378135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟