به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ابتدای شهریور سال ١٣٩٢ بود که خبر بازداشت عناصر یک شبکه فساد اقتصادی به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی در رسانه‌ها منتشر شد؛ پرونده‌ای که بعدها به پرونده «برادران ریخته‌گران» معروف شد، شبکه سازمان‌یافته‌ای از فساد بود که با سوءاستفاده از اجرای سیاست‌های اصل ٤٤، بدون اهلیت و با خرید سهام پتروشیمی اصفهان و پتروشیمی بیستون اقدام به سوءاستفاده‌های گسترده در این زمینه کرده بودند.
بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، آنان با روش‌های متقلبانه و با تشکیل شرکت‌های مختلف در خارج از کشور محصولات این دو شرکت پتروشیمی را به شرکت‌های خود فروخته و منابع حاصل از آن را در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین یک کشور اروپایی به نام خود و بستگان‌شان سرمایه‌گذاری کردند. در نهایت اقدامات این گروه منجر شد شرکت پتروشیمی اصفهان با بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهی در خرداد ٩٢ به تعطیلی کشیده شود و این گروه 400 میلیارد تومان نیز به پتروشیمی بیستون بدهکار شوند.
این پرونده آبان‌ماه سال ٩٥، با کیفرخواستی با 10 عنوان اتهامی برای ٤٥ متهم، روانه دادگاه انقلاب شد. میزان مال مورد رسیدگی نیز آن‌گونه که از سوی دادستان تهران اعلام شده بود، یک‌هزار و 600 میلیارد تومان بود که 800 میلیارد آن در همان زمان رسیدگی مسترد شد.
ریخته‌گران که مالک 38 درصد بانک سرمایه بودند با مدارک 2 جوان، 250 میلیارد تومان از بانک خودشان پول گرفته و پس نداده اند. "امیر اسلام" یکی از این دو جوان است که کارگر مغازه فردی به نام اشکان طرخورانی بوده است. اشکان طرخورانی هم شوهرخواهر برادران ریخته‌گران است که بسیاری از کارهای اداری و بانکی این خانواده توسط او کارگزاری می‌شده است. با اضافه کردن این 250 میلیارد به 633 میلیارد تومانی که به طور مستقیم و به نام خود ریخته‌گران از بانک خودشان وام گرفته و پس نداده‌اند، آنها بالغ بر 872 میلیارد تومان به بانکی که خودشان سهامدار عمده آن هستند، بدهکار شده‌اند.
برادران ریخته‌گران از این بانک‌داری خود استفاده‌های دیگری هم کرده‌اند؛ جمله «ما خودمان بانکداریم» شاه‌کلید معاملات آنها با فعالان اقتصادی بوده و کلی پول نیز از این راه به دست آورده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جدیدترین روش اعدام توسط داعش !+ تصاویروحشتناک (16+)

مهناز را با وضعیت ناجوری روی تخت خواب دیدم و دیگر چیزی نفهمیدم + عکس

لحظه شلیک گلوله به قلب داماد در جشن عروسی+ فیلم صحنه حادثه

​ماجرای دستان خون آلود جوان رشتی جلوی ساختمان شهرداری + فیلم

آزار و اذیت پسر 13 ساله توسط 4 بچه محل / جا به جایی فرش بهانه بود

فرار داماد از دست نوعروس 60 روزه / پرونده عجیب در تهران

آزار و اذیت وحشیانه خانم معلم از سوی شوهر آنلاین + عکس

پزشکی که با جسد دختر جوان در سردخانه بیمارستان می خوابید!

رویا با شاگرد پدرش ارتباط پنهانی داشت! / وقتی پدرم فهمید!

ناهید 14 ساله: در حالت خماری همه چیزم را به دوست پسرم باختم! / کفتگوی تکاندهنده

دامادمان را مجبور به طلاق خواهرم کردم تا با من ارتباط پنهانی داشته باشد!

تجاوز مرد شیطان صفت به جسد دختر 23 ساله + عکس

جسد بدون لباس دختر 17 ساله در اتاق خواب پدرش بود + عکس

فیلمبرداری شوم از خلوتی سیاه 2 نوجوان آبادانی

کدخبر: 377062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟