دایی پای چوبه دار بخشیده شد +عکس

13‌مهر‌سال‌87 بود که مأموران پلیس شهرستان دماوند از درگیری مرگباری در کارگاهی حوالی جاده هراز با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه Incident با جسد پسر جوانی به نام شهباز روبه‌رو شدند که با اصابت سه‌ضربه چاقو به سر و شکم به قتل Murder رسیده بود. 
نخستین بررسی‌ها نشان داد این کارگاه دارای خوابگاهی است که کارگران شب‌ها در آنجا می‌خوابند و مقتول هم از کارگران کارگاه هست که در اتاق شماره‌5 زندگی می‌کرده است. همچنین مشخص شد لحظاتی قبل شهباز با دیدن مقداری زباله مقابل در اتاق شماره‌5 با یکی از کارگران به نام پویا درگیر می‌شود که در جریان درگیری دایی وی به نام کمال به هواخواهی خواهر‌زاده‌اش وارد درگیری می‌شود و با چاقو شهباز را به قتل می‌رساند. 
یکی از شاهدان عینی گفت: مقتول همراه یکی از دوستانش با پویا و دایی‌اش به خاطر ریختن آشغال جلوی در اتاقش درگیر شدند. پویا و کمال هر دو چاقو در دست داشتند، اما وقتی شهباز غرق در خون نقش بر زمین شد ما دیدیم که چاقو کمال خونی است که بلافاصله به اتاق خواهرزاده‌اش رفت و چاقو را پنهان کرد. 
در حالی که بررسی‌ها حکایت از این داشت کمال، قاتل The Murderer پسر جوان است مأموران پویا و دایی‌31 ساله‌اش را برای تحقیقات بازداشت کردند. 
کمال در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل شهباز اعتراف کرد. وی گفت: من سه‌بار به اتهام مواد مخدر Drugs و جرم Crime دیگری راهیزندان Prison شدم اما هرگز فکر نمی‌کردم روزی به اتهام قتل بازداشت شوم.
متهم ادامه داد: من در کارگاه دیگری در جاده هراز کار می‌کنم. روز قبل برای دیدن خواهر زاده‌ام به این کارگاه آمدم. ساعتی قبل داخل اتاق در حال استراحت بودم که متوجه شدم خواهر زاده‌ام با مقتول و دوستش درگیر شده است. شهباز اصرار داشت که پویا آشغال جلوی در اتاقش ریخته است به همین خاطر با هم مشاجره می‌کردند. ثانیه‌هایی بعد درگیری بین آنها بالا گرفت و شروع به کتک کاری کردند که من با چاقویی به هواخواهی خواهر زاده‌ام وارد درگیری شدم. من قصد داشتم پویا را از زیر آنها بیرون بکشم که چاقو به بدن مقتول اصابت کرد. 
متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه قتل در شعبه‌113 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند، اما قاتل در دادگاه قتل را انکار کرد و مدعی شد اعترافات اولیه‌اش تحت فشار بازجویی‌ها بوده است. وی در ادعایی گفت: آن روز مقتول با چند نفر دیگر به خاطر آشغال جلوی در اتاقش درگیر شده بود. آنها به هم فحاشی می‌کردند که با هم درگیر شدند و من فقط نظاره‌گر دعوای خونین آنها بودم. پس از درگیری داخل اتاق در حال تماشای تلویزیون بودم که مأموران مرا بازداشت کردند و در کلانتری به من گفتند مرتکب قتل شده‌ام. 
هیئت قضایی پس از شنیدن دفاعیات متهم با توجه به مدارک و دلایل وی را به قصاص محکوم کردند، اما دیوان عالی کشور حکم دادگاه را نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه 71 هم‌عرض فرستاد. متهم این بار هم قتل را انکار کرد، اما هیئت قضایی با توجه به اظهارات شاهدان عینی و اعترافات اولیه متهم و بازسازی صحنه قتل، متهم را به قصاص محکوم کرد.
حکم قصاص متهم در شعبه 16 دیوان عالی کشور تأیید شد و پرونده وی برای سیر مراحل قانونی اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. 
متهم برای اولین بار سحرگاه 30‌خردادماه 96 در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت، اما با میانجیگری قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و هیئت صلح و سازش دادسرا موفق به گرفتن مهلت دو‌ماه از اولیای‌دم شدند. اولیای‌دم شرط گذاشتن قاتل چنانچه مبلغ‌500 میلیون‌تومان برای انجام کار خیری پرداخت کند او را می‌بخشند. بدین ترتیب متهم از چوبه‌دار فاصله گرفت و به سلولش برگردانده شد. 
در حالی که تلاش صلح و سازش برای جلب رضایت ادامه داشت متهم برای دومین بار در تاریخ 16 فروردین‌ماه امسال برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت، اما این بار هم حکم با میانجیگری هیئت صلح و سازش دادسرا اجرا نشد تا اینکه کمال سحرگاه 5 اردیبهشت‌ماه امسال برای سومین بار در زندان رجایی شهر پای چوبه دار حاضر شد. در حالی که طناب دار به گردن قاتل افتاده بود قاضی شهریاری برای چندمین بار با اولیای‌دم وارد مذاکره شد و در نهایت خانواده مقتول با پرداخت 217‌میلیون تومان برای انجام کار خیر از اولیای‌دم رضایت گرفتند. بدین ترتیب متهم با اقدام خداپسندانه اولیای‌دم به زندگی دوباره برگشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

غلامرضا مسکنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فرار داماد از دست نوعروس 60 روزه / پرونده عجیب در تهران

آزار و اذیت وحشیانه خانم معلم از سوی شوهر آنلاین + عکس

گفتگوی خبرنگار جنایی با قاتل بی رحم دانش آموز 10 ساله مشهدی + عکس

پزشکی که با جسد دختر جوان در سردخانه بیمارستان می خوابید!

رویا با شاگرد پدرش ارتباط پنهانی داشت! / وقتی پدرم فهمید!

راز شوم کمد اتاق خواب یک زن و شوهر / + عکس

پرونده 5 اسیدپاشی پی در پی در تبریز + عکس

ناهید 14 ساله: در حالت خماری همه چیزم را به دوست پسرم باختم! / کفتگوی تکاندهنده

دامادمان را مجبور به طلاق خواهرم کردم تا با من ارتباط پنهانی داشته باشد!

تجاوز مرد شیطان صفت به جسد دختر 23 ساله + عکس

قاتل بی رحم چشم 2 قربانی را از حدقه در آورد / این مرد به اعدام محکوم شد

جسد بدون لباس دختر 17 ساله در اتاق خواب پدرش بود + عکس

فیلمبرداری شوم از خلوتی سیاه 2 نوجوان آبادانی

 

کدخبر: 376917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟