حمله وحشیانه با تبر به محیط بان وظیفه شناس در سفیدکوه لرستان! + عکس

این روزها منطقه حفاظت شده سفید کوه لرستان، که دارای چهار پاسگاه محیط بانی و حیات وحش و پوشش گیاهی بکر و خارق العاده ای است، مورد حمله و دستبرد بسیاری از قاچاقچیان و متخلفانی قرار دارد که تلاش می کنند، با اقدام های غیر قانونی خود به نان و نوایی ـ هر چند ناچیز ـ برسند.
متخلفانی که در محدوده منطقه حفاظت شده سفید کوه تلاش می کنند تا دور از چشم محیط بانان فعالیت کنند، جدا از حیوانات و پرندگان نادر این منطقه، حتی به پوشش گیاهی و درختان سفیدکوه نیز رحم نمی کنند؛ شرایط دردآوری که روز گذشته نیز سبب شد تا سه تن از قاچاقچیان چوب به این محدوده وارد شوند و در پی قطع درختان بلوط برآیند.
هنگامی که سه متخلف مذکور در روز چهارشنبه، مشغول قطع درختان بودند، یکی از محیط بانان این منطقه حفاظت شده به نام محمد حسین موحدی کیا در حین گشت زنی متوجه فعالیت آنها می شود و هنگامی که برای جلوگیری از اقدام آنها برمی آید، توسط این افراد به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.
در مورد جزئیات حادثه Incident ای که روز گذشته برای این محیط بان لرستانی پیش آمد، علیرضا رحیمی مسئول ارشد این منطقه حفاظت شده به رسانه ها گفت: محیط بان محمدحسین موحدی کیا جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و پس از ضبط کردن تبر، آنها را جهت تنظیم صورتجلسه تخلف و اعمال قانون Law به سمت پاسگاه محیطبانی هدایت می کند.
علیرضا رحیمی اظهار داشت: متخلفین ضمن امتناع از حرکت به سمت پاسگاه به سمت محیط بان حمله ور شده و هر سه نفر وی را با تبر و چوب مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
وی افزود: محیطبان مجروح موضوع را به مرکز اداره اطلاع داده و بلافاصله نیروهای کمکی به محل اعزام می شوند و نیروهای محیط زیست دو تن از متخلفین را پیش از خروج از منطقه مشاهده و دستگیر می کنند؛ اما نفر سوم متواری می شود. متهمین پس از هماهنگی با پلیس Police ۱۱۰ تحویل پاسگاه انتظامی رباط نمکی شدند.
رحیمی ادامه داد: متهم متواری نیز که پسر یکی از دو متهم دستگیر شده است با مشاهده دستگیری و بازداشت پدرش، دو ساعت بعد خود را به کلانتری معرفی کرد. یکی از متهمین که ضارب اصلی بوده است با دستور قاضی Judge کشیک تا روز شنبه بازداشت خواهد بود و دو متهم دیگر موقتا با قید ضمانت آزاد شده اند.
بنابراین، محیطبان موحدی کیا نیز از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می شود و تحت درمان قرار می گیرد؛ محیط بانی که گفته می شود دست چپ و گونه او به دلیل اصابت ضربات تبر، دچار شکستگی استخوان شده و دندان ها و فک وی نیز شکسته است. همچنین جراحات، پارگی و کبودی های متعددی نیز در ناحیه گوش، قفسه سینه، پهلوها و کلیه های وی ایجاد شده است.
گفته می شود، محیطبان محمدحسین موحدی کیا با حدود ۲۳ سال سابقه خدمت، از مأموران خوشنام و زحمتش سفیدکوه خرم آباد بوده و دارای دو فرزند است.
گفتنی است، منطقه حفاظت شده سفید کوه در استان لرستان، دارای 69500 هکتار مساحت است و این منطقه در سال ۱۳۴۷ به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و سپس در سال ۱۳۶۹ با وسعت ۶۸۷۷۶ هکتار به منطقه حفاظت شده سفید کوه ارتقا یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / واکنش سخنگوی ناجا به فیلم برخورد نامناسب پلیس گشت ارشاد با دختر جوان در یکی از پارک های تهران + فیلم

فوری / رفتار غیرقانونی مامور گشت ارشاد با یک دختر بد حجاب / وزیر کشور دستور پیگیری داد + فیلم

خودکشی دختر 16 ساله به خاطر فرار از آزار و اذیت شیطانی ناپدری اش + عکس

تکاندهنده / این 4 جوان شهرستانی چشم و کلیه هایشان را در تهران به فروش گذاشته اند! + عکس

فیلمی که به جوان اعدامی در همدان منتسب شد ! /این فیلم برای کدام سرقت مسلحانه است؟ / +فیلم

ماجرای ازدواج جنجالی خانم بازیگر مشهور / او خانواده اش را برای عروسی دعوت نکرده بود! + عکس

فوری / خودکشى جوان ٢٧ ساله در اورمیه+ عکس لحظه حادثه

سرنوشت شوم زهرا در دام پسر همسایه

چک افسری مامور پلیس راه سیستان و بلوچستان دردسر ساز شد! + عکس

این مرد ایدز دارد و با لباس پلیس تهرانی ها را به دام می انداخت + عکس چهره و فیلم گفتگو

حمله وحشیانه یک مرد به بازیگر مشهور زن در تهران + عکس قبل و بعد از حمله

دانش آموز دبیرستانی با چاقو به معلمش حمله کرد و او را به آتش کشید + فیلم و عکس

پرداخت یک میلیارد تومان دیه برای قتل سهیلا زن باردار + عکس

چرا جوان همدانی اعدام شد؟ + فیلم لحظه سرقت از طلافروشی

جن ها مرد مرموز را سریالی آزار می دادند! / راز بمبگذاری چه بود؟

کدخبر: 373901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟