طراحی نقشه سرقت از سوپر مارکت‌ها در زندان

چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و از دو پسر جوان به اتهام سرقت Stealing دخل مغازه و کارت عابربانکش شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: داخل مغازه سوپر مارکتم در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران نشسته بودم که پسر جوانی وارد شد و درخواست شارژ تلفن همراه کرد. من با کارت عابربانکم برای او شارژ گرفتم و او هم از مغازه بیرون رفت. ثانیه‌هایی بعد پسر جوان دیگری وارد مغازه شد و مقدار زیادی مواد خوراکی و بهداشتی سفارش داد. در حال جمع کردن سفارشات مشتری بودم که ناگهان او دخل مغازه‌ و کارت عابربانکم که داخل دخل بود سرقت و از مغازه فرار Escape کرد. سارق داخل خیابان سوار موتور سیکلتی شد که راننده آن همان پسر اولی بود که از من شارژ خریده بود. هر چه تلاش کردم موفق به دستگیری آنها نشدم و دو سارق فرار کردند.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

تحقیقات مأموران نشان داد دو سارق پس از سرقت به پمپ‌بنزینی مراجعه کرده و با کارت عابر سرقتی پس از پرداخت مقداری پول به کارگر پمپ بنزین تمامی پول‌های عابر بانک را برداشت کرده‌اند.

همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت دو سارق جوان به همان شیوه مشابه به سوپرمارکت‌ها دستبرده زده و تمامی مبلغ‌های کارت‌های سرقتی را از دستگاه‌های پرداخت پول بنزین در پمپ بنزین‌ها برداشت می‌کنند.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد کارآگاهان عکس‌های متهمان را که از طریق دوربین‌های مداربسته بدست آورده‌بودند برای شناسایی در اختیار کارکنان پمپ بنزین قرار دادند تا اینکه چند روز قبل مسئول پمپ بنزینی در مرکز شهر با اداره پلیس تماس گرفت و گفت دو پسر جوان برای برداشت پول به پمپ بنزین مراجعه کرده‌اند. با اعلام این خبر مأموران راهی پمپ بنزین شدند و دو پسر جوان را به اتهام سرقت بازداشت کردند. مأموران در بازرسی بدنی از متهمان چند کارت عابر سرقتی کشف کردند که متعلق به صاحبان چند سوپر مارکت بود.

دو متهم پس از انتقال به دادسرای ویژه سرقت به سرقت‌های سریالی از چند سوپر مارکت اعتراف کردند. دو متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی رسولی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

گفت‌وگو با یکی از متهمان

خودت را معرفی کن‌؟

سامان هستم 30 ساله.

معتادی‌؟

نه.

سابقه داری‌؟

یک‌بار به خاطر درگیری خانوادگی 15 روز به زندان Prison افتادم.

چه‌شد که دست به سرقت زدی‌؟

دوستم سابقه دار بود و مرا وسوسه کرد و گفت خیلی زود پولدار می‌شویم و بعد با پول‌های سرقتی کار خوبی برای خودمان فراهم می‌کنیم.

چطوری با دوستت آشنا شدی‌؟

در زندان هم سلولی بودیم.

بیشتر توضیح بده‌؟

15 روزی که در زندان بودم با پسر جوانی به نام فرامرز هم سلول شدم. او سابقه کیف‌قاپی داشت و حرفه‌ای بود و می‌گفت از طریق سرقت پول خوبی به جیب زده است و اگر با هم سرقت کنیم خیلی زود پولدار می‌شویم. ما دو نفری نقشه سرقت از سوپر مارکت‌ها را طراحی کردیم و بعد از اینکه فرامرز از زندان آزاد شد با من تماس گرفت و دو نفری شروع به سرقت کردیم.

درباره شیوه سرقتتان توضیح بده‌؟

من آماتور بودم و به همین سبب وظیفه‌ام این بود که به بهانه خرید شارژ تلفن همراه به داخل سوپر مارکت می‌رفتم و وقتی صاحب مغازه با کارتش برای من شارژ می‌گرفت به صورت مخفیانه رمز آن را به خاطرم می‌سپردم و از مغازه خارج می‌شدم. پس از این نوبت فرامرز بود. او به داخل مغازه می‌رفت و مقدار زیادی وسایل سفارش می‌داد و در حالی که صاحب مغازه در حال جمع‌آوری سفارشات بود فرامرز کارت عابر و دخل مغازه را سرقت می‌کرد.

چرا پول‌های داخل کارت‌های سرقتی را از پمپ بنزین برداشت می‌کردید‌؟

ما معمولاً ابتدا به عابر بانک مراجعه و مبلغ 200‌هزار تومان برداشت می‌کردیم، اما برای برداشت بقیه پول‌ها به پمپ بنزین می‌رفتیم و پس از پرداخت مبلغی به کارگران پمپ بنزین کارت می‌کشیدیم و پول می‌گرفتیم.

به چند سوپر مارکت دستبرد زدید‌؟

پنج‌ مغازه.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 372914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟