محسن افتخاری در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری Fraud موسوم به «ورمی کمپوست» اظهار کرد: دیوان عالی کشور نسبت به این پرونده نقص تحقیقاتی گرفت و پرونده برای رفع نواقص، به دادسرا بازگشت.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران اضافه کرد: دادسرا پرونده را پس از برطرف کردن نواقص مورد نظر دیوان عالی کشور، به دادگاه کیفری یک ارجاع داده اما همچنان یک سری مقدمات نیاز است تا جلسه دادگاه برگزار شود.

افتخاری پیشتر گفته بود تمام متهمان این پرونده به جز یک یک نفر، با قید وثیقه آزاد هستند.

پرونده ورمی کمپوست 10 تا 15 هزار شاکی دارد و متهم ردیف اول آن مدیرعامل شرکت است. او که چهار سال پیش به‌عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود، با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود 20 استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی زد.

مدیرعامل این شرکت و همدستانش که 22 اسفند 95 در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بود.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین 40 تا 50 میلیون تومان از دست داده‌اند.

نهایتاً فروردین سال 96، دادگاه حکم پرونده ورمی کمپوست را صادر کرد که پرونده با اعتراض دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، به دیوان عالی کشور ارسال شد.

دادستان تهران دوم آبان سال 96 ضمن تشکر از سرپرست ناحیه 31 (جرایم اینترنتی) به لحاظ اعتراض به حکم صادره در پرونده موسوم به ورمی کمپوست، اظهار کرد: دادگاه برخی متهمان را تبرئه کرده بود که با اعتراض سرپرست دادسرا به این رأی، دیوان عالی کشور، حکم صادره از سوی دادگاه را در بخش مربوط به برائت نقض کرد و پرونده پس از رفع نقص مجدداً به دادگاه ارسال می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟