به گزارش گروه حوادث رکنا،  (م) 22 سال سن دارد و روی صندلی مقابل کارآگاه اداره مبارزه با کلاهبرداری و جرایم خاص پلیس Police آگاهی این چنین پرونده خود را باز کرد.
سه ماه پیش خدمت سربازی را تمام کردم ، هنوز در گیر و دار این بودم که برای خودم کاری دست و پا کنم که یکی از هم خدمتی های دوران سربازی که اهل بیرجند بود تماس گرفت و اوضاع و احوال کاری مرا جویا شد و من هم از بیکاری و کارهای پاره وقتی که در این مدت کوتاه انجام داده بودم برایش گفتم و او در پایان تماس گفت که برای تو کار پیدا می کنم اما باید به تهران یا شیراز بیایی و من هم در جواب گفتم هر کجا باشد برای کار می آیم.
بعد از یک هفته دوست دوران خدمتم دوباره تماس گرفت و گفت که برایم کاری در نیروگاه برق شیراز پیدا کرده است و حقوق اولیه آن ماهیانه دو میلیون تومان است و من هم شرایط را پذیرفتم و قرار بر این شد که اول به تهران بروم و دوستم در آن جا کارهای مرا پیگیری کند بنابراین تمام پس اندازی که داشتم را جمع و جور کردم و به امید کار روانه تهران شدم.
(م) سری تکان داد و گفت: به تهران رسیدم و دوستم به اتفاق فردی دیگر جلوی ترمینال منتظر من بودند . همان جا گفت که یک آشنا در هسته گزینش نیروگاه برق پیدا کرده است تا به نوعی خیالم را راحت کند.
من که در ذهن خود شغلی مهیا کرده بودم با آن ها راهی شدم و به یک پارک رفتیم و در آن جا چند نفر دیگر به ما ملحق شدند و درباره نیروگاه صحبت کردند. یکی از آن ها شروع کرد به صحبت کردن که در کنار کار نیروگاه ، باید کار دیگری هم در این شهر بزرگ داشته باشم و از بازاریابی نوین که امروزه حرف اول را می زند صحبت کرد. آن جمع پنج نفره تا ظهر از موضوعات مختلف صحبت کردند و بعد از آن در یک رستوران از من پذیرایی کردند.
شاکی جوان ادامه داد : این کارها پنج روز طول کشید و کار من شده بود پارک رفتن و خیابان گردی و آن ها هم برای من درباره بازاریابی نوین صحبت می کردند تا این که از من تقاضای 10 میلیون تومان پول کردند و من هم که خام حرف های آن ها شده بودم با خواهر و برادرم تماس گرفتم و به بهانه این که مسئول گزینش، شیرینی استخدام می خواهد تقاضای پول کردم که آن ها هم به امید استخدام من ، پول ارسال کردند.
این جریان ادامه داشت تا این که بعد از سه ماه متوجه شدم که نه تنها از کار در نیروگاه خبری نیست بلکه من تا آن روز 15 میلیون تومان را هم به باد داده ام حتی فهمیدم که نقشه های بدتری را برای من در سر دارند بنابراین از آن جا شبانه فرار Escape کردم.
گوشه اتاق، شاکی جوان دیگری نشسته است و برگه اظهارات خود را پر می کند . او هم به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است و به ادعای خودش10 میلیون تومان به امید کار در نیروگاه از دست داده است و حالا مانده است که جواب 10 نفر از اعضای خانواده خود را چه طور بدهد؟
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در این باره گفت: این دو شاکی مورد کلاهبرداری شرکت هرمی قرار گرفته اند و اعضای این شرکت در پایتخت برای آن نام بازاریابی نوین گذاشته بودند و طعمه های خود را به بهانه کار در نیروگاه برق به تهران می کشانده اند و در کمتر از یک هفته فرد را جذب این شرکت هرمی می کرده اند به گونه ای که آن ها برای سود بیشتر زیر شاخه هایی را برای خود انتخاب می کردند و به بهانه های مختلف از اعضای خانواده خود پول می گرفتند.
سرهنگ«حسینی» با بیان این که پایین بودن سطح آگاهی مردم نسبت به شرکت های هرمی و نحوه فعالیت آن ها ، راه را برای کلاهبرداری افراد شیاد هموار می کند افزود: مجازات این گونه شرکت ها براساس قانون Law مجازات اخلال درنظام اقتصادیاست.
وی ادامه داد: تاسیس این شرکت ها از طریق افزایش اعضا برای کسب و منفعت انجام می شود که جوانان جویای کار و به ویژه خانواده ها باید با هوشیاری عمل کنند.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های قضایی نسبت به شناسایی افرادی که باعث اغفال این دو شاکی شده اند اقدام می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
 

کدخبر: 370702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟