ریزش معدن در زمستان یورت
یکی از تلخ‌ترین حوادث Accidents سال گذشته در13 اردیبهشت ماه اتفاق افتاد. ساعت 9 صبح بود که انفجار گاز و ریزش تونل در معدن یورت در شهرستان آزاد شهر سبب شد، 43 معدنچی جانشان را از دست بدهند. امدادگران دو ساعت بعد از وقوع حادثه Incident به محل فراخوانده شدند و بیشتر از یک هفته طول کشید تا اجساد را از میان آوار خارج کنند. بعد از پایان آوار‌برداری، تحقیقات برای بررسی چرایی وقوع حادثه به جریان افتاد و کارفرمای کارگاه که شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق بود، به علت رعایت‌نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن از جمله نبود سیستم تهویه مناسب و کافی در تونل، نبود مسیرهای کمکی برای کمک به تهویه تونل، ارائه ندادن آموزش‌های لازم و کافی، نبود نظارت بر کارگران به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شعله یا جرقه داخل تونل، مجهز نبودن لکوموتیوها به تجهیزات رادیاتور اگزوز و نبود تشکیلات امداد و نجات و مدیریت بحران در معدن، صد در صد مقصر حادثه شناخته شد.
بازداشت قاتل The Murderer سریالی
قاتل سریالی زنان گیلان مردی 40 ساله به نام فرزاد بود که فروردین ماه سال قبل به دام پلیس افتاد و به تعرض به هفت زن و قتل Murder آنها و سرقت Stealingاموال‌شان اعتراف کرد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده او اعتراف کرد همه قربانیان خود را در حاشیه شهر رشت شناسایی کرده و به مخفیگاهش کشانده بود. هرچند خانواده‌اش افرادی آبرومند بودند،‌اما فرزاد زندگی نابسامانی داشت. او اولین جنایت را سال 87 مرتکب شد و جسد زن جوان را در مرغداری خانه پدرش دفن کرد. یک سال بعد،‌پس از فریب و ارتباط پنهانی با دو زن جوان آنها را هم به قتل رساند و بعد از مثله کردن، اجسادشان را در رودخانه و جنگل رها کرد. او به مدت شش سال سریال قتل‌هایش را متوقف کرد تا اینکه در سال 95 به مدت چند ماه چهار زن دیگر را به همان شیوه به قتل رساند. در حالی که نگرانی از وقوع جنایت‌های بیشتر وجود داشت، مأموران پلیس 20 فروردین سال گذشته موفق شدند متهم را همراه همسر صیغه‌ای‌اش در محله گلسار رشت بازداشت کنند. 
حمله داعش ISIS به مجلس
از دیگر حوادث تلخ سال گذشته حمله چند نفر از اعضای گروه تروریستی داعش به حرم مطهر امام خمینی(ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی بود که به شهادت 17 نفر از مردم منجر شد. این حملات سازمان یافته حدود ساعت 10:30 صبح روز 17 خرداد با حمله به ساختمان مجلس آغاز شد. سه مهاجم که از در ملاقات مردمی قصد ورود به صحن مجلس را داشتند، ابتدا دست به کشتار مردم در سالن ملاقات زدند و پس از ورود به ساختمان نمایندگان در جریان درگیری با مأموران امنیتی به هلاکت رسیدند. گروه دوم دو تروریست داعشی بودند که ساعت 10:40 قصد ورود به صحن مطهر حضرت امام را داشتند که با مأموران امنیتی درگیر شدند. یکی از تروریست‌ها در جریان درگیری به هلاکت رسید و نفر دوم هم خودش را منفجر کرد. در جریان عملیات داعش 17 نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و 46 نفر هم زخمی شدند.
مرگ غم‌انگیز آتنا
یکی دیگر از حوادث جنجالی سال قبل، قتل آتنا دختربچه هفت ساله بود که ۲۸ خرداد سال گذشته به دست مردی 40 ساله به نام اسماعیل رنگرز اتفاق افتاد. ابتدا خبر گم‌شدن آتنا در شهرستان پارس‌آباد پیچید و مردم محلی و مأموران پلیس برای پیدا کردن او بسیج شدند،‌اما تلاش‌ها سرانجامی نداشت. مأموران پلیس چند روز بعد و در جریان تحقیقات میدانی به مردی به نام اسماعیل مظنون شدند و او را بازداشت کردند. در حالی که 20 روز از گم‌شدن آتنا گذشته بود،‌ اسماعیل به قتل آتنا و پنهان کردن جسد او در پارکینگ خانه‌اش اعتراف کرد. او گفت وقتی آتنا برای خوردن آب وارد مغازه‌اش شده‌بود، ‌قصد آزار او را داشته که با مقاومت او مواجه می‌شود و آتنا را به قتل می‌رساند و طلاهایش را سرقت‌ و جسد را داخل بشکه‌ای بزرگ پنهان می‌کند و روی ان را با ماسه می‌پوشاند. اسماعیل در بررسی‌های بعدی به قتل دو زن دیگر اعتراف کرد. او پس از محاکمه صبح روز ۲۹ شهریور در ملأ‌عام اعدام execution شد.
سوگواری برای بنیتا
یکی دیگر از حوادث تلخ سال گذشته مرگ غم‌انگیز دختربچه‌ای هشت ماهه به نام بنیتا در خیابان مشیریه بود. صبح روز پنج‌شنبه 29 تیرماه در حالی که بنیتا در صندلی عقب پراید بود،‌پدرش برای بستن در پارکینگ از پشت فرمان خارج شد. همان لحظه مردی رهگذر خودرو را سرقت و از محل فرار Escape کرد. خیلی زود تلاش‌های پلیس برای بازداشت متهم و بازگرداندن بنیتا به جریان افتاد تا اینکه شش روز بعد مأموران جسد بنیتا را در حالی که از گرسنگی، تشنگی و شدت گرما فوت شده بود، ‌داخل خودرو و در یکی از خیابان‌های پاکدشت کشف کردند. محمد عامل اصلی جنایت بعد از بازداشت محاکمه و به قصاص و 51 سال زندان Prison محکوم شد. همدست او هم که مهدی نام داشت به 13 سال زندان و دو سال تبعید محکوم شد.
سمفونی مرگ برای خواننده معروف 
نام حمید صفت، خواننده معروف از 28 مرداد ماه سال قبل بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد. حمید روز حادثه به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شد، ‌اما اتهام قتل عمد را انکار کرد. او گفت وقتی وارد خانه مادرم شدم،‌ متوجه شدم که بین او و شوهرش مشاجره‌ای درگرفته است. بر سر این موضوع با پدرخوانده‌ام مشاجره کردم و سپس خانه را ترک کردم تا اینکه خبر رسید او در بیمارستان فوت شده است. پزشکی قانونی اما علت مرگ را خونریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به سر مقتول اعلام کرد. پرونده این خواننده رپ در دادسری امور جنایی در حال بررسی است.
خودکشی پس از جنایت هولناک
یکی دیگر از حوادث جنایی هولناک را روز دوشنبه سیزدهم شهریور، مهندسی جوان به نام پ‍ژمان در خیابان یخچال حوالی خیابان شریعتی تهران رقم زد. او پس از قتل پدر و مادرش در دفتر کارش راهی خانه‌اش شد و همسر و پسر 12 ساله‌اش را نیز به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. تحقیقات پلیس بعد از بررسی تماس‌های او نشان داد که مهندس جوان برای فرار از بدهی 6 میلیارد تومانی مرتکب این جنایت هولناک شده بود.
اهورا و پدر‌خوانده‌اش
22 مهرماه سال گذشته خبری منتشر شد که خشم مردم را به همراه داشت؛‌چراکه قربانی پرونده این بار هم کودکی خردسال به نام اهورا بود. این حادثه هولناک در خیابان لاکانی شهرستان رشت اتفاق افتاد. پزشکان بعد از معاینه کودک 5/2 ساله متوجه شدند که او مورد آزار جنسی قرار گرفته است. بعد از آن بود که پدر خوانده او بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد و گفت وقتی در خانه با اهورا تنها بوده گرفتار وسوسه شیطانی شده است. متهم بعد از کامل شدن تحقیقات محاکمه و به قصاص محکوم شد.
زمین‌لرزه کرمانشاه
شامگاه یک‌شنبه 21 آبان ماه سال گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3/7 ریشتر استان کرمانشاه را به لرزه درآورد. در جریان این حادثه مرگبار 625 نفر جانشان را از دست دادند و هزاران نفر هم مجروح شدند. زمین‌لرزه همچنین سبب تخریب خانه‌های بسیاری از مردم شد و افراد بسیاری بی‌خانمان شدند که هنوز هم در چادر و کانکس زندگی می‌کنند. 
سوختن سانچی
تصادف نفتکش سانچی با یک کشتی باری چینی در آب‌های شرق دریای چین جامعه ما را داغدار 30 ملوان ایرانی کرد که در آتش سوختند. در این حادثه دو ملوان بنگلادشی هم کشته شدند. این حادثه 17 دی ماه سال گذشته اتفاق افتاد و تلاش امدادگران برای خاموش کردن آتش ثمری نداشت و سانچی بعد از 9 روز غرق شد.
سقوط آسمان در دنا
یکی دیگر از تلخ‌ترین حوادث سال گذشته سقوط Fall هواپیمای شرکت آسمان در کوهستان دنا بود. هواپیمای آسمان صبح روز یک شنبه 29 بهمن بعد از 50 دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج، حوالی شهرستان سمیرم بعد از برخورد به کوه دنا سقوط کرد و 66 سرنشین آن جانشان را از دست دادند. تلاش امدادگران برای کشف لاشه هواپیما دو روز به طول انجامید، ‌اما به علت شرایط دشوار جوی عملیات کشف اجساد مسافران متوقف شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

به باغی که قرار داشتم رفتم اما شوهرم وارد باغ شد و من خشکم زد!

راز بوی تعفن جسد که از ماشین قاضی کرج می آمد!

ماجرای عجیب مهریه 30 هزار تومانی بیوه میلیاردر تهرانی+عکس

ماجرای مرگ مولتی میلیاردر تهرانی و خنده‌های پسرش!

وقتی پنهانی از ساسان باردار شدم او و همسرش مرا مجبور با سقط کردند!

اعترافات هولناک «زالوی کثیف» / سرنوشت تلخ ستایش با «ندا کوچولو» تکرار شد +عکس

فیلم لحظه اولین دزدی در سال 97 تهران

6 قتل در تعطیلات نوروز تهران رخ داد + جزئیات

«ارتباط پنهانی» مردی را در کرج پای چوبه دار کشاند!

راز داماد مُرده هنگام عقد دختر جوان لو رفت!

حوادث تلخ و شیرین های نـوروز 97

«پایتخت 5 » بازهم سانسور شد! +عکس

مرگ مرموز 2 مسافر نوروزی در مقابل یک بیمارستان

 

کدخبر: 369966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟