ماجرای این پرونده از شامگاه پانزدهم بهمن‌ماه امسال شروع شد که دو جوان مسلح به خیابان توس٨٧‌ ریخته بودند. ساعت ٢٢:٢۶ را نشان می‌داد که صدای مهیب شلیک تیر از اسلحه جنگی کلاشنیکف توجه ساکنان این محله را به خود جلب کرد. ٢ جوان موتورسوار که مدام عربده می‌کشیدند چند تیر هوایی شلیک و مدام ساکنان محله را تهدید می‌کردند.این غائله همچنان ادامه داشت که صدای آژیر خودروهای کلانتری کاظم‌آباد مشهد موجب فرار Escape اشرار مسلح شد. اکیپ گشتی پلیس Police که از طریق یکی از ساکنان خبر شده بود پس از حضور در محل به بررسی‌ و جمع‌آوری استشهاد محلی علیه متهمان پرداخت. در این میان، یکی از اهالی محل به افسر تحقیق این پرونده گفت: یکی از متهمان دوستش را با نام م. سیا صدا می‌زد.

با به دست آمدن این سرنخ بررسی‌های میدانی مأموران برای کشف پوکه‌های چند تیر شلیک‌شده آغاز شد. خوشبختانه تعدادی پوکه اسلحه جنگی کلاشنیکف کشف و صحت خبر واصله تأیید شد.

شلیک تیر جنگی در خیابان ٩١

با توجه به حساسیت ماجرا تیم بررسی‌کننده این پرونده در همان دقایق ابتدایی موضوع را با معاون دادستان مشهد در میان گذاشتند و با دستور قاضی Judge شریعت‌یار، تحقیقات خود را برای شناسایی و جلب متهمان ادامه دادند. براساس شواهد و ادله موجود، احتمال می‌رفت که متهمان مسلح فراری اعضای باند شرارتی باشند که شب حادثه Incident برای درگیری با گروه خلاف‌کار رقیبشان، توس٨٧ را به هم ریخته‌ بودند.

با توجه به فرضیه مطرح‌شده تحقیقات پلیسی تیم‌های تجسس کلانتری کاظم‌آباد ادامه پیدا کرد تا اینکه ساعت ٢٢ ‌شامگاه بیست‌ودوم بهمن دوباره گزارش یک فقره تیراندازی در بولوار توس٩١ به مرکز پیام پلیس ١١٠ اعلام شد و تیم بررسی‌کننده این پرونده با احتمال اینکه عوامل این تیراندازی همان متهمان فراری هستند دست به کار شد و به محل وقوع جرم Crime رفت.

حمله گروهی به یک خانه

با حضور مأموران در محل مشخص شد مردی جوان در حالی که آثار جراحت ناشی از ضربه چاقو روی اندامش نمایان بود با پلیس تماس گرفته است. شاکی پرونده در مواجهه با مردان سبزپوش قانون Law گفت: دقایقی قبل ١٠ مرد نقاب‌دار که قمه، چوب، چاقو و کلت کمری در دست داشتند به خانه‌ام حمله کردند. آن‌ها پس از تخریب قفل در حیاط و شکستن شیشه پنجره‌ها وارد خانه‌ام شدند. هیچ کاری از دستم برنمی‌آمد. برای همین، قبل از ورود متهمان، با پلیس تماس گرفتم. سردسته این افراد شرور هنگامی که متوجه شد به پلیس زنگ زده‌ام مرا به باد کتک گرفت و یکی از اعضای این گروه که محسن نام داشت با دسته چاقو چند ضربه به سرم زد.شاکی پرونده در پاسخ به سؤال افسر تجسس پلیس درباره علت و انگیزه متهمان از حمله به خانه و سوءقصد به جان وی اظهار کرد: آن‌ها در پی یافتنم. سیا بودند و مدام سراغش را از من می‌گرفتند.

این مرد جوان در ادامه اظهاراتش با اشاره به شناسایی دو تن از متهمان گفت: آن‌ها چند تیر شلیک کردند. من دو نفر از آنان را می‌شناسم. یکی از این افراد بهروز و دیگری محسن بود.

مأموران در بازرسی از محل وقوع جرم نیز تعدادی پوکه فشنگ کلت کمری کشف و ضمیمه پرونده کردند.

جان گرفتن یک فرضیه

با به دست آمدن این سرنخ مهم، فرضیه پلیس مبنی‌بر نزاع دو گروه خلاف‌کار به یقین تبدیل شد و طولی نکشید که سردسته یکی از این گروه‌های مسلح و خطرناک به هویت بهروز که در تیراندازی در توس٩١ نقش داشت در منطقه قلعه‌افغان واقع در بولوار توس مشهد ردزنی شد.مأموران با شناسایی مخفیگاه متهم، طی هماهنگی قضایی، دست‌به‌کار شدند و بهروز را که جوانی بیست‌وچهارساله و دارای سابقه کیفری بود دستگیر کردند. این متهم که از حضور مأموران مطلع شده بود مدارک جرمی شامل ٢٠لیتر مشروبات الکلی و مواد مخدر Drugs را که علیه‌ او بود معدوم کرد تا دست مردان قانون به این محصولات ممنوعه نرسد اما از جایی که بخت با وی یار نبود، مأموران در بازرسی از خانه‌ و کبوترفروشی‌اش مقادیری تریاک، شیشه و حشیش کشف کردند.

گرفتاری متهمان در دام قانون

بهروز در بازجویی‌ها منکر جرم ارتکابی‌اش شد و گفت هیچ نقشی در تیراندازی‌های اخیر نداشته است. متهم پس از دستگیری روانه دادسرا و سپس راهی زندان Prison شد اما به دلیل اینکه مدارک زیادی علیه او در دست نبود و از طرفی وی منکر هرگونه تیراندازی و حمل و نگهداری اسلحه بود، تا روز صدور رأی نهایی، به قید وثیقه آزاد شد. پیگیری‌های این پرونده مسیر خود را طی می‌کرد و تحقیقات آن ادامه داشت تا اینکه بیستم اسفند سردسته‌های درگیری‌های مسلحانه اخیر با پای خودشان به دام قانون و گرفتار شدند. ماجرای دستگیری دو متهم اصلی این پرونده از این قرار بود که یکی از تیم‌های انتظامی کلانتری کاظم‌آباد مشغول گشت‌زنی در توس٩١ بود که به سه جوان موتورسوار مشکوک شد و آنان را زیر نظر گرفت.

این افراد فارغ از اینکه تحت نظر مردان قانون هستند وارد یک کوچه تاریک شدند و ناگهان به سر یک جوان ریختند و مشغول کتک زدنش شدند. تیم بررسی‌کننده با مشاهده این ماجرا بلافاصله دست‌به‌کار شد و یکی از ضاربان را پس از دستگیری، به همراه فرد مضروب به کلانتری منتقل کرد.

با انتقال دو فرد دستگیرشده به کلانتری، مشخص شد یکی از آنان بهروز، متهمی که چندی پیش دستگیر و با قید ضمانت آزاد شده بود، و دیگری م. سیاست. متهمان که راهی جز بیان حقیقت نداشتند به تیراندازی‌های اخیر در بولوار توس مشهد اعتراف کردند.

نزاع مسلحانه دو گروه شرارت

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۶ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: یکی از متهمان به هویت بهروز در حالی چند شب پیش دستگیر شد که از سوی متهم دیگر به هویت م. معروف به سیا مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفت و برای دریافت خدمات پزشکی راهی بیمارستان شد.

قاضی هادی شریعت‌یار افزود: متهم دیگر پرونده معروف به سیا در اظهاراتش به تیراندازی در توس٨٧ با اسلحه جنگی کلاشنیکف اعتراف کرده اما مدعی شده است اسلحه متعلق به یکی از دوستانش بوده و او آن شب این سلاح را از دوستش قرض گرفته بوده است.

وی ادامه داد: متهمان دستگیرشده که هردو بیست‌وچهارساله هستند سردسته‌های دو باند تهیه و توزیع مواد‌ مخدر، نزاع‌های مسلحانه و شرارت در منطقه توس‌اند که با قرار متناسب قضایی راهی زندان شدند. تحقیقات درباره دستگیری دیگر اعضای این دو گروه خطرناک ادامه دارد. شریعت‌یار اظهار کرد: تاکنون ده‌ها نفر از اهالی و کسبه خیابان‌های توس ٨٧‌ و ٩١‌ به دادسرای ناحیه ۶ مراجعه، و از متهمان بابت ایجاد رعب و وحشت، تیراندازی و ناامن کردن منطقه شکایت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟