دستگیری سلطان کوکائین و فروشندگان «گل شیطان» در تهران + گفتگو وجزئیات

دستگیری سلطان کوکائین

یکی ازدستگیرشدگان،مردی 47 ساله با موهای جوگندمی و لباس اتوکشیده با بوی تند عطر فرانسوی بود که داخل خودروی گران قیمتی به دام افتاد.
کوکائین‌ها را از کجا می‌آوردی؟
ازشهر وان ترکیه.محموله را در تریلر جاسازی می‌کردیم و به یکی از شهرهای مرزی ایران می‌رساندیم. بعد از انتقال به تهران،مواد را درخانه‌ای نگهداری ودرفرصت مناسب توزیع می‌کردیم. البته من در کار ترانزیت مواد نبودم.
تو در کدام قسمت مواد هستی؟
در نگهداری وفروش!
برای این کار چقدر گیرت می‌آمد؟
یکی دو میلیون تومان.
برای چه مقدار مواد؟
متهم سکوت می‌کند.
چقدر مواد از داخل خانه ات کشف کردند؟
500 گرم کوکائین.
سابقه داری؟
سالها قبل به خاطرخرید وفروش تریاک دستگیر شدم.
مصرف مواد یا فروش؟
تا به حال درعمرم لب به هیچ موادی نزده ام.آخه خودم که دستی دستی نمی‌خواستم زندگی‌ام را تباه کنم.!
با پول‌هایی که در این راه بدست آورده‌ای چه می‌کنی؟
پولی گیرم نیامده است.!
سانتافه، خانه بالا شهر و ملک و املاک همسرت؟
همسرم دختر ارباب بود و اموال پدرش را فروخته است و...


جاسازی مواد مخدر Drugs درظرف‌های سس

دو مرد که سن و سالی ازآنها گذشته در رابطه با ترانزیت 250 کیلوگرم تریاک بازداشت شده‌اند.آنها مواد را داخل 85 بسته سس که هر کدام به صورت 6 تایی بسته بندی شده بودند، جاسازی کرده و قصد داشتند محموله را به کشورهای اروپایی ترانزیت کنند که به دام افتادند.
مواد را از کجا آوردی؟
برای من نیست. در جمعی بودم که پیشنهاد جاسازی مواد مخدر را دادند. من هم چون باید برای دخترم جهیزیه تهیه می‌کردم نیاز به پول داشتم. وقتی در جمع پیشنهاد مبالغ چند میلیونی به من داده شد وسوسه شدم تا وارد این کار شوم.
چقدر به تو پیشنهاد شد؟
15 میلیون تومان قرار بود به من بدهند تا مواد جاسازی شده را تا پای کانتینر ببرم.
کار تو چه بود؟
جاسازی مواد داخل شیشه‌های سس و انتقال آنها به گاراژ برای ترانزیت.
همدستت در این میان چکار می‌کرد؟
او راننده تریلر است. اصلاً از ماجرا خبر نداشت.
اعتیاد داری؟
بله، بیست سالی است که تریاک مصرف می‌کنم.
قاچاق مواد به خاطر فرار Escape از دست نزول خواران
مأموران پلیس، مرد میانسال دیگری را نیزبه دام انداختند که به اتهام جاسازی مواد مخدر داخل تریلرش دستگیرشده بود.اومی گفت که نمی‌دانسته موادی که حمل می‌کرده حدود 200 کیلو گرم بوده است.
چه شد تصمیم گرفتی مواد به تهران ترانزیت کنی؟
تازه تریلی خریده بودم و باید ماهی 5 میلیون تومان قسط می‌دادم. اما درآمدم به اقساطم نمی‌خورد و می‌دانستم که اگر چک‌ها را پاس نکنم بی‌شک چک هایم را نزول خوری که ماشین را از او برداشته بودم به اجرا می‌گذارد وبیچاره می‌شوم.
پس برای پرداخت قسط‌هایت رفتی سراغ ترانزیت مواد؟
من نرفتم، آنها به سراغم آمدند. از عراق کولرگازی بار زده بودم و شب به اسکله‌ای در بندرعباس رسیدم و داشتم شام می‌خوردم که دو پسر جوان از خودروی پژو 405 پیاده شدند و به سراغم آمدند. به من گفتند گرفته‌ای و من هم سفره دلم را برایشان باز کردم و آنها هم گفتند اگر بارشان را به تهران ببرم پول خوبی به من می‌دهند.
نترسیدی که دستگیر شوی؟
می ترسیدم، اما آنها به من گفتند زیر 100 کیلو مواد جرم Crimeسنگین ندارد و باری که می‌خواهند برایشان حمل کنم 90 کیلو است. درصورتی که دروغ گفته بودند و بار حدود 200 کیلو بود.
کجا جاساز کردید؟
جاسازی در کار نبود. اولین بار بود که این کار را انجام می‌دادم. کف کابین راننده و قسمت عقب که استراحت می‌کنم کارتن‌های 10 کیلویی مواد را گذاشتند.البته آن زمان به من گفتند که کارتن‌ها 5 کیلویی است و پس از دستگیری متوجه شدم 10 کیلویی است.
آنها به من گفتند درطول مسیر پشت سرم حرکت می‌کنند و در راه هم مدام با من در تماس خواهند بود. قرارمان هم تحویل محموله در گاراژ بود. اما زمانی که به گاراژ رسیدم مأموران مرا دستگیر کردند و از آنها هم خبری نشد.
فروش مواد در ایسنتاگرام

داد وستد در فضای مجازی، شگرد دو پسر جوانی بود که خیلی زود دستشان رو شد و به دام کارآگاهان پلیس Police مواد مخدر پایتخت افتادند. شاید باورتان نشود در بالکن و باغچه خانه شان مواد مخدر از نوع «گل» پرورش می‌دادند و با ایجاد صفحاتی در اینتساگرام و گروه‌هایی در تلگرام، اقدام به فروش مواد می‌کردند.یکی ازآنها درباره روش کارشان توضیحاتی داد.
چه مدت است که در فضای مجازی مواد مخدر می‌فروختید؟
زمان زیادی نیست، خیلی زود دستگیر شدیم.
شگردتان چطوری بود؟
در اینستاگرام Instagram صفحه درست کرده بودیم و تحت عنوان دم نوش و گیاهان دارویی تبلیغ می‌کردیم.
یعنی شما «گل» را به جای گیاهان دارویی و دم نوش به مردم می‌فروختید؟
به همه که نه، مشتری هایمان را می‌شناختیم و می‌دانستیم چه کسی اهل این کار است و چه کسی نیست.
گل‌ها را از کجا می‌آوردید؟
خودمان پرورش می‌دادیم. داخل باغچه یا گلدان‌های کوچکی در بالکن آنها را پرورش می‌دادیم و در بسته‌های کوچک به فروش می‌رساندیم.
فکر فروش در فضای مجازی چطور به ذهنتان رسید؟
خب، وقتی همه چیز خرید و فروشش به فضای مجازی کشیده شده، چرا گل و مواد مخدر نباشد. اما فکر نمی‌کردیم به این زودی دستگیر شویم.
بسکتبالیست مدال دار در جمع دستگیرشدگان/اما در میان این جمع، خرده فروشانی بودند که ازآنها مواد مخدر با مقدار کم کشف شده بود ولی مدعی بودند مواد برای خودشان نیست. کامران؛ پسر 25 ساله‌ای که قد بلندی داشت و سرش را یک لحظه هم در تمام مدت گفت‌و‌گویمان بلند نکرد یکی از همین خرده فروش هاست. البته او مدعی بود که مواد برای خودش نبوده است.
چطور دستگیر شدی؟
با 3 تا از دوستانم که تحصیلکرده هستند به پارک رفته بودیم که پلیس ما را دستگیر کرد و به ما گفتند گراس‌هایی که در چند قدمی ما کشف شده برای ماست. درحالی که من ورزشکار هستم وهیچ ارتباطی با این موضوع نداشتم.
چه ورزشی می‌کنی؟
بسکتبالیست هستم و در یکی از تیم‌های درجه دو بازی می‌کنم. مدال هم آورده ام.
یعنی مواد مصرف نمی‌کنی؟
من نه، یک گروه دیگر بودند که با آنها داشتیم حرف می‌زدیم که با دیدن مأموران فرار کردند. فکر می‌کنم مواد برای آنها بود.
عشق خانمانسوز/می گوید 20 سال دارد و دو سالی می‌شود مواد مصرف می‌کند.
فقط هروئین مصرف می‌کنی؟
نه، اول تریاک و بعد هروئین و شیشه.
چه شد که رفتی سراغ مواد مخدر؟
شکست عشقی خوردم. 4 سال قبل در خیابان با دختری دوست شدم و رابطه ما روز به روز بیشتر شد. تا اینکه یکی بهتر از من پیدا کرد و مرا تنها گذاشت. نمی‌توانستم نبود و دوری‌اش را تحمل کنم و دوستانم که روزگارم را دیدند پیشنهاد دادند مواد مصرف کنم.
تأثیری هم داشت؟
نه، بدتر شد که بهتر نشد.یک زمانی به دختری وابسته بودم و حالا به مواد. موادی که نه تنها جوانی‌ام را گرفت بلکه هر چه درآمد دارم را برای داشتنش باید خرج کنم.
در هفته چقدر مواد می‌کشی؟
حدود 120 تا 150 هزار تومان و حقوقم هم هفته‌ای 300 هزار تومان است.
تصمیم نداشتی ترک کنی؟
دلم می‌خواهد اما وابستگی‌اش طوری است که نمی‌شود آن را کنار گذاشت. یکبار هم بازداشت شدم به خاطر همین مصرف مواد. اما همین که پایم را از زندان Prison بیرون گذاشتم روز از نو روزی از نو. ودوباره به سراغ مواد مخدر رفتم.

800 معتاد Addicted متجاهر در دام پلیس پایتخت

رئیس پلیس پایتخت دیروزدر جمع خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر همکارانم در هشت مرحله عملیات موفق به انهدام هفت باند مواد مخدر شده و در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف کردند.
سردار حسین رحیمی با بیان اینکه بیش از یک تن مواد پیش ساز مواد مخدر صنعتی نیز از قاچاقچیان کشف شده ادامه داد: همچنین 500 کیلوگرم انواع شربت و قرص متادون از این افراد کشف شد. 800 معتاد متجاهر نیز در عملیات پلیس دستگیر شده‌اند. علاوه بر 20 قاچاقچی Smuggler عمده، 230 خرده فروش مواد مخدر نیز که به‌طورعمده در پارک‌ها فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 15 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان کشف شده است اظهارداشت: قاچاقچیان با این خودروها به توزیع مواد مخدر می‌پرداختند.
به گفته وی،از ابتدای امسال تا پایان بهمن بیش از 21 تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده است و همچنین بیش از 20 هزار معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و 70 باند بزرگ توزیع وفروش مواد مخدر نیز منهدم شده‌اند.این آمارها در مقایسه با سال قبل،از افزایش ده درصدی کشفیات و رشد 7 درصدی تعداد قاچاقچیان دستگیرشده حکایت دارد.
وی درباره بازگشت معتادان به سطح خیابان‌ها،مدتی پس ازدستگیری نیز گفت:‌ به نظرم در یک دور اشتباه ایستاده‌ایم.چرا که این افراد سه ماه به مراکز بازپروری رفته و بیش از 90 درصدشان بلافاصله به این چرخه برمی‌گردند که به نظرم باید در این زمینه فکرتازه‌ای کنیم.البته پیشنهاد من این است که شهر و مکانی را برای این افراد پیش‌بینی کرده که بسیاری از این افراد که کارتن خواب هستند و یا از طرف خانواده‌ها طرد شده‌اند به این مکان‌ها انتقال یافته و نگهداری شوند.حال آنکه به‌طورقطع مدت زمان حضور این افراد در چنین زمان‌هایی باید بیشتر از سه ماه باشد.
وی ادامه داد: همچنین باید در این فضا علاوه بر این برای این افراد شغل، فضای بهداشتی و موقعیت اجتماعی فراهم کنیم و تمام دسترسی‌ها به مواد مخدر برایشان از بین برود.ضمن اینکه پرسش ما این است که چه ایرادی دارد دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت و... دراین زمینه با یکدیگر همکاری کنند.
سردار رحیمی همچنین درباره دستگیری سرشبکه توزیع کوکایین در تهران گفت: گروهی که اقدام به وارد کردن کوکایین از ترکیه به داخل کشور کرده بود با نیم کیلو کوکایین دستگیر شدند. این افراد ایرانی و ترک تبار بوده و پیش از این نیز سابقه دستگیری داشتند. ضمن اینکه کوکایین در کشور ما تولید نمی‌شود و از خارج کشور وارد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 363055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟