دردسر هدیه گرفتن از جوان عروسک فروش برای دختر تهرانی + عکس

چندی قبل زن جوانی به اداره پلیس رفت و از سه پسر موبایل قاپ به اتهام سرقت Stealing و ضرب و جرح شکایت کرد. 
شاکی در توضیح ماجرا گفت: کنار خیابان منتظر تاکسی بودم که تلفن همراهم زنگ خورد. در حال حرف زدن با تلفن بودم که موتور آپاچی‌سبز رنگی با سه سرنشین به من نزدیک شد. یکی از سرنشینان از روی موتور تلفن همراه مرا گرفت که در برابرش مقاومت کردم.

او دست مرا کشید به طوریکه چند متری روی زمین کشیده شدم، اما باز هم تسلیم آنها نشدم تا اینکه یکی از آنها با چاقو ضربه‌ای به من زد. در حالی که زخمی شده بودم آنها تلفن همراه گرانقیمتم را سرقت کردند و از محل با سرعت گریختند. پس از این رهگذران مرا برای درمان به بیمارستان منتقل کردند. 
با طرح این شکایت پرونده موبایل قاپان آپاچی‌سوار به دستور قاضی نصرتی، بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 
همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با شکایت مشابه زیادی روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت سارقان آپاچی‌سوار در سطح تهران اقدام به موبایل‌قاپی از رهگذران می‌کنند. 
در حالی که هر روز به تعداد شاکیان اضافه‌ می‌شد کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های حادثه Incident و تحقیقات تخصصی یکی از اعضای این باند را که از مجرمان سابقه دار است شناسایی کردند. بررسی مأموران نشان داد مجرم سابقه دار که سیروس نام دارد یک‌سال قبل به جرم Crime سرقت و زورگیری به دام می‌افتد و با حکم دادگاه شش‌ماه راهی زندان Prison می‌شود تا اینکه پس از سپری کردن مدت حکمش چند ماه قبل از زندان آزاد می‌شود و دوباره با تشکیل باندی اقدام به موبایل قاپی می‌کند. 
مأموران در تحقیقات بعدی دریافتند سارق سابقه‌دار مدتی است در مغازه عروسک‌فروشی کار می‌کند و در پوشش این مغازه اقدام به سرقت و فروش اموال سرقتی می‌کند. مأموران در نهایت متهم را در مغازه عروسک فروشی‌اش دستگیر کردند. سیروس در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و دو همدست خود به نام‌های ایرج و ستار و یک مالخر را به مأموران معرفی کرد. در ادامه مأموران سه متهم دیگر را بازداشت کردند. 
صبح دیروز سه عضو باند موبایل‌قاپان و همچنین خریدار موبایل‌های سرقتی برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. 
ایرج گفت: چند ماه قبل من و ستار با دو دختر جوان آشنا شدیم. ارتباط دوستانه ما ادامه داشت تا اینکه قرار بود برای آنها هدیه‌ای بخریم، اما پولی برای خرید هدیه نداشتیم. همان زمان سیروس که بچه محل ما بود از زندان آزاد شده بود. سیروس پیشنهاد داد با او به موبایل‌قاپی برویم و برای دختران مورد علاقه‌مان موبایل گرانقیمت سرقت کنیم. ابتدا قبول نکردیم، اما سیروس گفت موبایل قاپ حرفه‌ای است و به راحتی می‌توانیم در یک ساعت چند تلفن همراه سرقت کنیم‌. در نهایت سه نفری تصمیم گرفتیم به موبایل‌قاپی برویم. همان روز اول سه موبایل گرانقیمت مارک‌دار سرقت کردیم و به دختران مورد علاقه‌مان هدیه دادیم. پس از این هر روز به سرقت می‌رفتیم و سیروس تلفن‌های سرقتی را به مالخری می‌فروخت و سهم ما را می‌داد. 
سیروس هم در بازجویی‌ها گفت: همزمان با سرقت، مغازه عروسک‌فروشی زدم تا مأموران به من مشکوک نشوند. پس از سرقت موبایل‌ها را به مرد افغانی به قیمت پایین می‌فروختم و بعضی از گوشی‌های گرانقیمت را هم در عروسک فروشی‌ام به مشتریان می‌فروختم. سه متهم برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی نصرتی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 363047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟