کشف ۳ میلیون ترقه و مواد محترقه در شرق تهران/۲۹ نفر دستگیر شدند

سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همکاران بنده در پلیس Police قرچک موفق به انهدام باندی شدند، که اقدام به تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه می کرد.

وی گفت: یکی از این باندها در یک واحد آپارتمانی اقدام به تولید مواد خطرناک محترقه غیر استاندارد کرده و با برچسب های خارجی عرضه می کرد و این تولیدات خطرناک از نظر ظاهر هیچ خطری برای افراد استفاده کننده نداشت، اما در واقع این تولیدات غیر استاندارد و خطرناک بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این که اقدام سبب ایجاد خطر برای ساکنین آن مجتمع آپارتمانی داشت، گفت: یک مجتمع مسکونی محل تولید مواد محترقه نیست، این مواد خطرآفرین و قابل اشتعال است و به همین دلیل ساکنین این مجتمع و همسایه ها از این اقدام همکاران بنده بسیار خرسند و راضی بودند.

ناظری گفت: در مجموع در شرق استان تهران بیش از ۳ میلیون مواد محترقه و ترقه کشف شده است و ۲۹ نفر از تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه در شرق این استان دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی و محل کار این افراد پلمب شد.

وی اضافه کرد: خودروهای این افراد نیز تا پایان تعطیلات نوروز در توقیف خواهد بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ضمن بیان برنامه های این فرماندهی برای چهارشنبه آخر سال گفت: پلیس در برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان جدی خواهد بود و این افراد حداقل تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

وی با ارائه توصیه هایی به والدین گفت: ترقه و مواد محترقه و انفجاری که این روزها استفاده می شود، معمولا ترکیبی و بسیار حساس است و بر اثر ضربه ای کوچک و یا حرارتی ناچیز منفجر می شود.

ناظری ادامه داد: قدرت تخریبی و خسارتی این مواد بسیار بالا است، و باید والدین عزیز برای حفظ سلامت کودکان خود بیش از پیش مراقب بوده و ضمن حفظ هوشیاری، از استفاده کودکان، نوجوانان و جوانان خود از این مواد خطرآفرین جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، به گفته کارشناسان ۲۵۰ گرم از این مواد محترقه می‌تواند یک خانه با وسعت ۷۰ مترمربع را کاملا ویران کند و شیشه‌های چندین ساختمان را تا شعاع ۲۵۰ متری محل انفجار بشکند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

2732276

2732263

کدخبر: 362813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟