عاملان اصلی قتل پر سر و صدای مستخدم فیلیپینی در کویت بازداشت شدند

پس از آن که رسانه‌ها خبر از دستگیری نخستین مظنون این پرونده دادند، «آلان پیتر کایتانو»، وزیر امور خارجه فیلیپین اعلام کرد که دومین مظنون در سوریه بازداشت شده است.

گفته می‌شود که افراد بازداشت شده مظنونین اصلی قتل Murder مستخدم فیلیپینی هستند که در خانه‌ای متروکه در کویت، جنازه‌اش در یخچال به مدت یک سال رها شده بود.

به گزارش «فیل استار» ،«کایتانو» به نقل از سفیر فیلیپین در کویت اعلام کرد که افراد بازداشت شده یک زوج لبنانی هستند که سال گذشته پس از به قتل رساندن کارگر فیلیپینی، از کویت به سوریه گریخته بودند.

دستگیری این 2 نفر به درخواست کویت از پلیس Police «اینترپل» صورت گرفت و نخستین مظنون، پس از دستگیری به مقامات لبنانی تحویل داده شد. همچنین همسر وی که پس از او دستگیر شده است، در بازداشتگاهی در دمشق به سر می‌برد.

پس از دستگیری این 2 تبعه لبنانی که سابقا در کویت سکونت داشتند، دولت کویت درخواست محاکمه آن‌ها را در کویت و طبق قوانین این کشور داده است.

وزیر امور خارجه فیلیپین در خصوص محاکمه مظنونین اظهار داشت که مقامات این کشور، خواستار محاکمه عادلانه مسببین قتل کارگر فیلیپینی هستند و روند آن را به دقت زیر نظر دارند.

در همین حال «رودریگو دوترته»، رئیس جمهوری فیلیپین به مقامات این کشور دستور داده تا استخدام کننده کارگر فیلیپینی را بیابند.

سخنگوی دولت در این خصوص اعلام کرد که «دوترته» به دنبال محکومیت فرد استخدام کننده است.

وی همچنین با اعلام درخواستش برای به سرعت محاکمه کردن مظنونین این پرونده، اظهار داشت: ما از دستگیر کردن عاملان قتل، سپاسگزاریم اما منتظر هستیم تا آن‌ها سریعا محاکمه و مجازات شوند.

پیدا شدن جسد کارگر خانگی فیلیپینی در یخچالی در کویت باعث خشم مقام‌های فیلیپین شد و «دوترته» فرمان منع ورود کارگران کشورش به کویت را صادر کرد و برای تخلیه 10 هزار نفر از آنها اقداماتی انجام داد که باعث ناخشنودی مقام‌های کویتی و واکنش آن‌ها شد.

مقام‌های کویتی فرمان منع کامل ورود کارگران فیلیپینی را محکوم کردند و «دوترته» را به بازدید از کویت دعوت کردند.

پس از آن «دوترته» که فرمان ممنوعیت اعزام کارگران کشورش به کویت را به دلیل بدرفتاری کشور میزبان از فیلیپینی‌ها صادر کرده است، گفت که اگر مشخص شود دیگر کشورها هم چنین رفتاری انجام می‌دهند، آن‌ها نیز مشمول این فرمان خواهند شد.

حدود 250 هزار نفر کارگر فیلیپینی در کویت حضور دارند که بسیاری از این جمعیت را زنانی تشکیل می‌دهند که مستخدم خانه هستند.

فیلیپین 10 میلیون نفر کارگر خارجی در کشورهای مختلف جهان دارد که حدود 2 میلیون نفر از آنها در خاورمیانه و عمدتا کشورهای عربی کار می کنند. این کارگران یکی از منابع مهم درآمد زایی و رشد اقتصاد این کشور جنوب شرق آسیا هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟