مرگ وحشتناک 7 میهمان در تیراندازی جشن عروسی/ در دشتستان رخ داد

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر در خصوص اقدام غیر قانونی تیراندازی در جشن عروسی گفت: متاسفانه عده ای از دارندگان مجوز حمل سلاح با قانون Law شکنی بر اساس یک رسم قدیمی در جشن های عروسی اقدام به تیراندازی می کنند که تا کنون حوادث تلخی را در استان بوشهر به وجود آورده اند.
واعظی با اشاره به آمار نگران کننده در این زمینه گفت: فقط در شهرستان دشتستان در شش سال اخیر در حوادث تیراندازی در جشن های عروسی، هفت نفر کشته و شش نفر زخمی شده اند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: پلیس Police قطعا با افرادی که در جشن های عروسی تیراندازی کنند برخورد قاطع خواهد کرد حتی اگر در تیراندازی آنها هیچ حادثه Incident ای به وجود نیاید باز هم پلیس با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.
وی گفت: پلیس اجازه نخواهد داد اماکنی که برای جشن و عروسی مردم است به محلی پر از ترس و اضطراب برای مردم به خصوص زنان و کودکان تبدیل شود.
واعظی گفت: همانگونه که از اسم مجوز حمل سلاح شکاری پیداست استفاده از این سلاح در مجالس عمومی خلاف نظم عمومی است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت فنون و قوانین تیراندازی گفت: در تعجبم یک نفر چگونه بدون داشتن آموزش و مهارت های لازم به خود اجازه تیراندازی در اماکن عمومی می دهد در حالیکه نهادهای نظامی برای تمرین تیراندازی ابتدا منطقه ای را یک هفته قبل قرق کرده و به مردم محل اطلاع می دهد و پس از رعایت چنین مقدماتی، در روز تمرین هم یک افسر، ناظر بر تمرین تیراندازان خواهد بود.
واعظی گفت: به تصریح قانون حتی خرید و حمل مواد محترقه غیر مجاز اگر در جشن ها و مراسم ها استفاده شود جرم Crime تلقی می شود و دارای مجازات است.کسانی که دارای پروانه حمل سلاح شکاری هستند مکلف هستند پس از انقضاء مدت نسبت به تمدید پروانه اقدام نمایند و چنانچه ظرف مدت معینی که قانون گذار مشخص کرده در مورد تمدید اقدام نکنند سلاح آنها غیر مجاز تلقی می شود.
وی تصریح کرد، نکته مهم این است که با داشتن پروانه حمل سلاح حق تیراندازی ایجاد نمی شود و هرکسی به طور غیر مجاز سلاح گرم یا سرد ، جنگی یا سلاح شکاری خریداری، نگهداری ، حمل و یا استفاده کند مطابق ماده 6 قانون مجازات قاچاق Contraband اسلحه مصوب 1390 در خصوص سلاح سرد جنگی و شکاری حبس از 91 روز تا 6ماه یا جزای نقدی از ده تا بیست میلیون ریال محکوم می شود.در مورد سلاح گرم نیز مجازات شدیدتر و از شش ماه تا 2 سال مجازات حبس خواهد داشت .
پلیس، هر جا صدای تیراندازی به گوش برسد حتی در منازل شخصی حق ورود و دخالت دارد، در عروسی که جرم تیراندازی مشهود است به تبع پلیس بلافاصله برخورد خواهد کرد.
وی با اشاره به استقبال پلیس از همکاری مردم در دادن گزارش تخلف تیراندازی در عروسی ها به پلیس گفت :قطعا پلیس از منابع و اسنادی مثل کلیپ که مردم متعهد در اختیار پلیس قرار می دهند برای شناسایی متخلفین اقدام خواهد کرد.
وی در این باره افزود: در حادثه اخیر که در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان اتفاق افتاد و یک زن در آن زخمی شد، پلیس با همکاری مردم با استفاده از کلیپ های موجود علاوه بر شناسایی ضارب، دیگر تیراندازان را نیز شناسایی و دستگیر کرد.
واعظی افزود: مردم در صورت مشاهده تیراندازی به پلیس اطلاع دهند.
فرمانده انتظامی استان گفت: قتل Murder هایی که با تخلف دارندگان مجوز حمل سلاح رخ می دهد قتل شبه عمد محسوب می شود و علاوه بر مجازات هایی که در دادگاه ها برای فرد متخلف تعیین می شود، سابقه کیفری نیز برای وی به وجود خواهد آمد و پلیس نیز نسبت به ابطال جواز وی اقدام خواهد کرد.
واعظی افزود ابطال مجوز شامل حال همه خاطیان تیراندازی در عروسی است چه منجر به قتل و جراحت شود و چه حادثه ای در پی نداشته باشد.
وی افزود: چنانچه فرد صاحب جوازی اسلحه خود را در اختیار دیگری قرار دهد،در صورت ارتکاب یک اقدام مجرمانه ، دارنده مجوز حمل سلاح نیز تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر که به پرسش های نماینده کمپین مردمی « مبارزه با اقدام غیر قانونی تیراندازی در جشن های عروسی در بخش ارم و بوشکان» پاسخ می داد گفت: از اینکه اساتید، دانشحویان، جوانان و عموم مردم با احساس مسئولیت چنین کمپین های اجتماعی به راه انداخته اند به عنوان پلیس خرسندم و مراتب سپاسگزاری خود را به این عزیزان اعلام می کنم.
وی افزود: به موازات برخورد پلیس با متخلفان، فرهنگ سازی نیز برای کنارگذاشتن عادت غلط و ناپسند تیراندازی در جشن های عروسی ضروری است.
واعظی در پایان خطاب به متخلفانی که در جشن های عروسی اقدام به تیراندازی می کنند، گفت: ببینید جمعیت زیادی از نخبگان جامعه که می بایست وقت و تلاش خود را صرف توسعه مملکت کنند مجبور شده اند در برابر خودخواهی و قانون شکنی شما چنین زحماتی را متقبل شوند .
وقت آن است که با مردم همراه شوید و جشن های عروسی را به کام مردم تلخ نکنید و گرنه برخورد پلیس با متخلفانی که در جشن های عروسی تیراندازی می کنند شدید خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. 
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
باردار شدن دختر 13 ساله در مخفیگاه جوان شیطان صفت + عکس
تجاوز به دختر 14 ساله تهرانی در غیاب مادرش / مرد متاهل به شلاق و تبعید محکوم شد
آرمان بلایی سرم آورد که دیگر نمی توانم باردار شوم / آزاده این پسر جوان را به دادگاه کشاند+ عکس
ناپدید شدن شیطانی نوعروس پس از زندانی شدن داماد بی غیرت!
عکس وحشتناک از چهره کبود شده دختر اصفهانی / این ماجرا اشک همه را در می آورد
بهانه عجیب پسر شیطان صفت برای آزار و اذیت دختر دم بخت در تهران
روزنه امید در پرونده «حسین» گمشده / بچه ام را دزدیدند و به دختر نازایشان داده اند! + عکس
اعتراف نادر به قتل وحشیانه زنش در تهران
رامین مزاحم دختر مورد علاقه ام می شد تا اینکه ..! + عکس
پرستار آزارگر زن تنها پشت میله های زندان + عکس
اقدام شوم عموی 51 ساله با دختر 11 ساله + عکس
جزئیات آخرین پرواز مرگبار جوان پاراگلایدرسوار در مازندران + عکس
تصادف تلخ قطار با فیل+ عکس
قطع دست اتفاقی! + فیلم و تصاویر 16+
دختر آقای بازیگر ایرانی ویلای زیبای پدرش را به فروش گذاشت + تصاویر
پدرم مانع فوتبالیست شدم من شد و من تکه تکه اش کردم + عکس و گفتگو با مرد 66 ساله
نوعروس محسن بودم ولی فرزاد خواستگار قبلی ام یک روز که تنها بودم به خانه ما آمد و..!
18 دختر برای ازدواج با یک پسر 700 میلیون تومان پول دادند ولی ..!
تجاوز وحشیانه دختر تنها در اتاق هتل + عکس
آتش زدن یک پراید پارک شده در کوچه بن بست خیابان آذربایجان تهران + فیلم لحظه ی آتش سوزی و تصاویر

کدخبر: 357058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟