سردار منتظرالمهدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود گفت: با توجه به شفاف سازی شهردار تهران و اطلاعیه صادر شده مبنی بر عدم قرار داد میلیاردی شهرداری سابق با ناجا از شکایت خود صرف نظر کردیم.

وی درخصوص برگزاری راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن نیز گفت: راهپیمایی در سراسر کشور بدون هیچ گونه مشکلی و با شکوهتر از همیشه برگزار شد.

منتظر المهدی همچنین از دستگیری 5 نفر از شایعه پردازان در خصوص مراکز شماره گذاری راهگشا خبر داد و گفت: این افراد کسانی بودند که می گفتند پول تعویض پلاک به حساب مدیران ناجا می رود که دروغ محض است.

سخنگوی ناجا در خصوص طرح ترافیک جدید و اینکه آیا این طرح مورد تأیید پلیس Police است یا نه، اظهار داشت: هر گونه تصمیم‌گیری در مورد طرح ترافیک و مسائل ترافیکی در شورای ترافیک شهرداری تهران بررسی می‌شود که شهردار نیز رئیس آن است.

وی گفت: پلیس راهور نیز یکی از اعضای شورای ترافیک است که نظرات تخصصی خود را اعلام می‌کند؛ در ابتدا این طرح ایراداتی داشت و پلیس نیز چند الزام برای طرح ترافیک جدید در نظر گرفت که خوشبختانه این الزامات لحاظ شد و نظر پلیس در مورد طرح ترافیک جدید موافق شد.

سردار منتظرالمهدی با بیان این مطلب که پلیس بر سر سلامت مردم مماشات نمی‌کند، تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک جدید نباید آلودگی و ترافیک را بیشتر کند و نباید فشار مضاعفی بر مردم وارد کند؛ پولی شدن طرح زوج و فرد از جمله مواردی بود که شهرداری مطرح کرد و پلیس با آن موافقت نکرد و در نتیجه آن تصویب نشد.

وی به کاهش 12 درصدی ورود به محدوده طرح ترافیک در سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال 129 هزار خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شدند که در سال جدید کاهش 12 درصدی را مواجهیم یعنی 103 هزار خودرو مجوز ورود به طرح را دریافت می‌کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: میزان دریافت هزینه برای طرح ترافیک و وجوهات آن باید در شورای شهر مطرح و به تصویب برسد و ما دخل و تصرفی در وجوه نداریم؛ مقدار تعرفه‌ها قرار است بر اساس زمان پیک، روز و نوع خودرو تعیین شود البته لازمه‌اش این است که هم در مبادی ورودی و هم خروجی دوربین نصب شود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با تأکید بر این مطلب که برای سنجش اعداد و ارقام مورد نظر در طرح ترافیک جدید نیاز به وجود دوربین است، گفت: قطعاً تا زمانی که دوربین‌ها نصب نشود و در چرخه امتحان قرار نگیرد در اجرای طرح با مشکل مواجه هستیم؛ البته شهرداری قول داده که دوربین‌ها را مهیا و نصب کند.

وی در خصوص مخدوش کردن و پوشاندن پلاک و فقدان پلاک برخی از خودروها اعلام کرد: بعضاً مطرح است که افرادی با مخدوش کردن پلاک یا پوشاندن آن به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد ورود پیدا می‌کنند؛ باید بگویم مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف نیست بلکه جرم Crime است و قانون‌گذار 6 ماه تا یک سال حبس تعزیری برای آن در نظر گرفته که اساساً به جریمه نقدی تبدیل می‌شود.

سردار منتظرالمهدی گفت: پلیس در مبادی ورودی طرح ترافیک حضور فعال دارد و از ابتدای سال تاکنون در تهران 99 هزار و 556 خودرو اعمال قانون Law شده‌اند؛ آنهایی بودند که فقدان پلاک یا مخدوش شدن پلاک‌ها در کارنامه داشتند یا اینکه پلاک غیر نصب کرده بودند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اعلام کرد: حدود 231 مورد از این تعداد به دادگاه اعزام شدند.

وی در خصوص انتشار مطلبی با مضمون اینکه پلیس باید جریمه کند تا بودجه‌اش تأمین شود، گفت: بر اساس قانون کلیه هزینه‌های حاصل از جرایم باید برای حوزه شهری و جاده‌ای هزینه شود و در چرخه مستقیم حمل‌ونقل قرار گیرد؛ 60 درصد از جرایم حاصله برای تجهیز جاده‌ها و راه‌ها، 20 درصد به صندوق دیان، 15 درصد برای تجهیز پلیس راهور و 5 درصد نیز به فرهنگ‌سازی ترافیک تعلق می‌گیرد؛ وجوهات حاصله از جرایم مستقیماً به حساب دولت واریز می‌شود.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه اگر جریمه اعمال نشود بودجه‌ از کجا تأمین می‌شود، گفت: اگر جریمه‌ای نباشد از بودجه سازمان چیزی کسر نمی‌شود؛ مبلغ جرایم بودجه مضاعف است؛ البته آرزوی دیرینه ما این است که یک نفر جریمه نشود چرا که جریمه کردن برای خود افسر هم سخت است و ناراحتی فرد جریمه شده، خود افسر را نیز متأثر می‌کند اما باید گفت موضوع مهمتر برای ما سلامت جان افراد است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در خصوص کسری بودجه ناجا اعلام کرد: ناجا همواره با کسر بودجه مواجه بوده و نیاز است تا امکانات به روزتری برای اجرای بهینه مأموریت‌های پلیسی دیده شود.

وی در خصوص سهم دستگاه‌ها در تصادفات و کشته‌های جاده‌ای اعلام کرد: طبق تبصره 3 قانون راهنمایی و رانندگی ماده 14 پلیس علاوه بر راننده سهم دستگاه‌های دیگر چون راه، خودروسازی و خدمات عمومی جاده‌ها را در تصادفات تعیین می‌کند؛ بررسی آن به همین راحتی نیست اما باید گفت که بیشترین سهم در تصادفات و جان‌باختگان به خود راننده برمی‌گردد و بی‌احتیاطی و عدم رعایت الزامات قانونی مسبب اصلی حوادث Accidents است؛ البته بخشی به خودروسازی و بخشی به راه برمی‌گردد.

سردار منتظرالمهدی به رعایت 120 استاندارد برای خودروسازان در اروپا پرداخت و گفت: در ایران 51 استاندارد برای خودروها رعایت می‌شود؛ هر چقدر استانداردها بیشتر لحاظ شود قطعاً سهم بیشتری در کاهش تصادف Crash دارند.

وی گفت: 5 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در معابر برون و درون‌شهری داریم که باید مرتفع شوند که البته 8 هزار نقطه بوده که 2 هزار و 700 نقطه اصلاح شده و 5 هزار و 200 نقطه باقی مانده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به نقش سازمان امداد و نجات اشاره کرد و گفت: 50 درصد جان‌باختگان پس از تصادف در راه، مراحل پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی جان خود را از دست می‌دهند که این مورد نیاز به تجهیز سازمان امداد و نجات را پیش از بیش مشخص می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی کشور به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن اشاره و اعلام کرد: به فضل الهی، با اشراف اطلاعاتی همه دستگاه‌های امدادی، حضور مردم و حضور پلیس خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته‌ایم و راهپیمایی 22 بهمن در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

وی در خصوص شایعه‌ای مؤسسه راهگشا و پولی که تحت عنوان تعویض پلاک خودرو دریافت می‌شود، گفت: شایعه‌ای در این خصوص اعلام شده مبنی بر آنکه پول تعویض پلاک به حساب مدیران ناجا واریز می‌شود که دروغ محض است؛ این پول مستقیماً به حساب دولت واریز می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: در مسیر اختلافاتی که در این خصوص وجود داشت و اینکه نیازی به مراجعه مجدد به دفترخانه نیست این شایعات شکل گرفت، 5 نفر از شایعه‌پردازان توسط پلیس امنیت شناسایی و دستگیر شده و به دستگاه قضایی تحویل شدند؛ البته با ضمانت در حال حاضر آزاد شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه این 5 نفر از کارکنان دفترخانه‌ها در تهران و چند شهرستان بودند.

سردار منتظرالمهدی در بخش دیگر سخنان خود به هک برخی سایت‌ها اشاره و تصریح کرد: هیچ شکایتی در این خصوص به پلیس ارجاع نشده؛ تغییر در صفحات اول بوده اما به لایه‌های عمقی نفوذ نکردند و پلیس در حال پیگیری است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اعلام کرد: پیگیری‌ها نشان از آن دارد که آی‌پی افرادی که هک کرده‌اند از انگلیس و آمریکا بوده؛ وزارت فناوری اطلاعات در حال پیگیری است.

وی گفت: 74 درصد از جرایم سایبری که به پلیس فتا ارجاع می‌شود کشف می‌شود؛ کلاهبرداری‌های مالی همچنان در صدر تخلفات فضای مجازی است.

سردار منتظرالمهدی از شناسایی و دستگیری سه عامل اصلی شهادت سه مأمور مبارزه با مواد مخدر Drugs ناجا در شرق کشور خبر داد و گفت: این سه مأمور چندی پیش به شهادت رسیده‌بودند که با تلاش تکاوران پلیس عاملان شهادت آنها که از عناصر اصلی قاچاق Contraband و دارای سوابق شرارت و ناامنی بودند دستگیر شدند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 645 تن انواع مواد مخدر در پی مبارزه بی‌امان مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشف و ضبط شده است که 78 درصد آن در استان‌های شرقی بوده؛ یعنی مواد در همان مبدأ کشف شده و به عمق استان‌ها نرسیده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به آمار جانباختگان تصادفات پرداخت و گفت: بیش از 80 درصد جانباختگان تصادفت در شهرها به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران تعلق دارد؛ موتورسواران سهم 25 درصدی از کل جانباختگان سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

راز شیطانی ماموریت های شوهرم با خانم منشی را دیر فهمیدم !

قتل دختر زیبا با ضربات کلنگ / خواستگار کینه جو عاشق بود ولی ..! + عکس

اقدام زننده پسر خردسال که با تشویق خانواده‌اش مواجه شد +تصاویر

فوری /کشته شدن 9 زن بر اثر واژگونی اتوبوس در گچساران +فیلم

بازی مرگبار / جنوب تهران با انفجار مواد محترقه لرزید

تجاوز به دختر دبیرستانی توسط 3پسر 17 ساله در تهران

ادعای جدید عروس پس از محکوم شدن به اعدام / نرگس دوباره محاکمه می شود + عکس

ربودن پسر بچه از داخل سرویس مدرسه + عکس

نبش قبر کارمند داروخانه 13 سال پس از وقوع قتل مرموز در تپه های قیطریه

عروس خطاکار در دادگاه / جشن عروسی برادرزاده ام بود که ..!

انتقام کور مرد حسود از تازه داماد / عروس زن سابق این مرد بود + عکس

اعدام برای راننده تاکسی کرجی / او زنی را در مسیر عروسی کشت + عکس و گفتگو

قتل مرموز مرد جوان و همسر دومش در کارخانه متروکه جنوب تهران

مرد شیطان صفت خیابان گاندی تهران اعدام شد / او زنان و دختران را به یک موسسه عرفان می کشاند و ..!

زن شیطان پرست 2 پسر خردسالش را کشت + عکس

کدخبر: 356774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟