آخرین جزئیات پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی پس از یکسال

برادر ناتنی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی 13 فوریه 2017 (25 بهمن 95) زمانی که در مسیر بازگشت به خانه خود در ماکائو بود، مورد حمله دو زن با ملیت‌های اندونزیایی و ویتنامی قرار گرفت و ساعتی بعد به سبب مسمومیت شدید ناشی از اسشتمام گاز اعصاب درگذشت.
درتازه ترین جلسه دادگاه زن اندونزیایی قاتل The Murderer برادر ناتنی رهبر کره شمالی در روز جمعه گذشته اعلام شد که وی از یک عامل مظنون وابسته به پیونگ یانگ چند ماه قبل از ترور'کیم جونگ نام' پول دریافت کرده است.
'دوان زی هونگ'29 ساله ویتنامی و 'سیتی آسیه'25 ساله اندونزیایی از ابتدای دستگیری مدعی شدند که تصور می کردند تمامی صحنه جنایت Crime تنها یک فیلم برداری دوربین مخفی بوده و آنها در قتل Murder برادر رهبر کره شمالی بی گناه بوده و خود را قربانی یک توطئه می دانند. 
این درحالی است که برخی از ناظران مالزیایی و خارجی این پرونده اظهار کردند که مظنونان اصلی این حادثه Incident توسط ماموران کره شمالی تعلیم دیده بودند. اما این مظنونان تاپیش از این خود را بی‌گناه دانسته و ادعا می کردند فریب خورده‌اند.
این در حالی است که براساس گزارش های ارائه شده در دادگاه این دو مظنون به قتل برادر رهبر کره شمالی گفته شد مدارک نشان می‌دهد یکی از آن‌ها پس از ترور Assassination و با علم به سمی بودن ماده شیمیایی، به سرعت دست‌های خود را شسته بود.
پیونگ یانگ بارها دست داشتن در ترور «کیم جونگ نام» را تکذیب کرده است. 
کیم جونگ نام پسر ارشد «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی بود که تا سال 2001 به عنوان وارث پدر و رهبر بعدی این کشور شناخته می‌شد. گفته می شود«نام» در آن سال به سبب ورود غیرقانونی به ژاپن، ظاهرا به جهت بازدید از شهربازی دیزنی‌لند توکیو، جایگاه خود را نزد پدر از دست داد.
وی پیش از کشته شدن انتقاداتی را علیه نظام سیاسی کره شمالی مطرح کرده بود.
وکلای مدافع قاتلان 'نام 'در دادگاه روزگذشته اعلام کردند: زن اندونزیایی چندین ماه قبل از ترور نام ، از یک نفرمظنون مرتبط با پیونگ یانگ که خود را'جیمز' و یک تبعه ژاپن معرفی می کرده ، یک هزار دلار برای شرکت چند برنامه طنز در فرودگاه ، مراکز خرید و هتل ها دریافت کرده که درنهایت دریکی از این برنامه ها قتل برادر رهبر کره شمالی رخ می دهد.
طبق این گزارش، فرد موسوم به 'جیمز' یکی از هشت نفر مرد تبعه کره شمالی مرتبط با پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی است.
چندماه بعد گزارش شبکه تلویزیونی 9 استرالیا پای آمریکا را به پرونده قتل ' نام' باز کرد.
این شبکه گزارش داد:'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در مالزی به قتل رسید، چهار روز پیش از مرگش با یکی از نمایندگان اطلاعات امنیت آمریکا دیدار کرده و این دیدار، دلیلی بوده که پیونگ یانگ نسبت به ترور 'کیم جونگ نام' اقدام کرده است.
طبق این گزارش 'کیم جونگ نام' که روز ششم فوریه (18 بهمن 95) از ماکائو به مالزی وارد شد، دو روز بعد در هشتم ماه فوریه (20 بهمن) به صورت مخفی از کوالالامپور به جزیره لنکاوی سفر کرد.
دوربین های امنیتی هتل محل اقامت وی نشان می دهند که وی با یک مرد میانسال کره ای – آمریکایی که دارای شهروندی آمریکا است، یک روز پس از ورود به لنکاوی دیدار کرده است و جلسه این دو فرد که پیش از این نیز بارها با یکدیگر ملاقات داشته اند، حدود دو ساعت به طول انجامیده است.
قتل' نام' سبب بروز تنش های پرفراز نشیبی در روابط کوالالامپور – پیونگ یانگ به عنوان دو متحد پیشین شد تا اینکه با بازگشت دیپلمات های سفارت خانه های دو کشور به پایتخت ها این روابط به سردترین نقطه خود رسید.
پس از این قتل ، اعمال تحریم ها علیه کره شمالی توسط آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل نیز سردی روابط دو کشور مالزی و کره شمالی را تشدید کرد.
مالزی در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که همه واردات از کره شمالی را در چارچوب تلاش های جهانی برای قطع تامین مالی برنامه های موشکی و هسته ای این کشور ، متوقف کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت  رکنا را از دست ندهید:

عکس نامتعارف بازیگر زن مشهور در آغوش یک بازیگر مرد در پردیس ملت

تجاوز همزمان 2 مرد ایرانی به 8 دختر نوجوان در سوئد / بزرگترین پرونده شیطانی با 1700 فیلم سیاه + عکس

سعید امامی بعد از قتل‌های زنجیره‌ای چه شد !؟

قتل قهرمان کمربند طلایی مبارزه آزاد کشوری در رامسر / به خاطر یک دختر رخ داد + عکس

تجاوز به دخترخوانده 9 ساله + عکس ناپدری شیطان صفت

14 ساله بودم که از جمشید 70 ساله باردار شدم!

اقدام عجیب داماد با نوعروس جوان / کلیه این دختر بی نوا را دزدید!

پلمب خانه فساد / دستگیری 2 زن ماساژر در خانه شیطان +عکس

داماد 52 ساله، عروس پشیمان 23 ساله را به آتش کشید + عکس

مرگ عجیب غزاله ١٦ساله روی تخت بیمارستان +عکس و جزئیات

داماد لجباز شب عروسی همه چیز را به هم ریخت و ..!+عکس

ماجرای درگیری محافظان مجیدی با آرش خواننده معروف +عکس

قاتلی که 3 شب با جسد تکه تکه شده پدرش زندگی کرد / شامگاه پنجشنبه در پاسداران تهران لو رفت +عکس

نقشه ناکام دوزن برای ربودن برادر«محدثه» + فیلم و عکس

تله بزرگ برای محمد رضا که از دانشگاه تهران هدایت شد + فیلم

کدخبر: 356114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟