واکنش خبرنگار جنجالی به برکناری فرماندار گلپایگان / جواب نقد، تهدید به کتک زدن نیست

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، دو روز پیش فرماندار، بخشدار، شهرداران و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار بازدید کردند. در این بازدید و در جلسه‌ای که در حاشیه‌ی این بازدید برگزار شد، حسین فراست فرماندار گلپایگان با رفتاری زشت و ناشایست با وحید اعظمی خبرنگار و مدیر مسئول هفته‌نامه نسل‌نو برخورد کرد که ویدئوی آن در فضای مجازیانعکاس گسترده‌ای داشت.
یک روز پس از این ماجرا، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، پس از بررسی ماجرا، در اقدامی شایسته، فرماندار خاطی را از کار برکنار کرد.
وحید اعظمی خبرنگار و مدیرمسئول هفته نامه نسل نو در این خصوص اظهار داشت: از استاندار اصفهان به خاطر اقدام سریع و حمایتش تشکر می‌کنم. همچنین از اصحاب رسانه که حمایت کردند، تشکر می‌کنم. من امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند و به همین جا ختم نشود و همه‌ی رسانه‌های استان اصفهان روز به روز شاهد افزایش و رشد پاسخگویی و نقدپذیری مسئولین باشیم و بار آخر باشد که شاهد چنین رفتارهایی بودیم.
وی در همین خصوص ادامه داد: استاندار در استان اختیارات لازم را دارد، از ایشان انتظار هست که پیگیر باشند و شرایط را طوری به وجود بیاورند که مسئولان با روی باز پاسخگوی انتقادات باشند؛ جواب نقد، تهدید به کتک زدن نیست، بلکه تشویق است، حتی اگر آن نقد را قبول هم ندارند می‌توانند سکوت کنند.
اعظمی درباره‌ی انتخاب فرماندار جدید اظهار داشت: شهر گلپایگان دارای مردم با فرهنگ و قدمت 7000 ساله است؛ بنده نه به عنوان خبرنگار بلکه به عنوان یک شهروند، از استاندار خواهش می‌کنم که کسی را که به عنوان فرماندار برای ساختن گلپایگان انتخاب خواهد کرد، فردی متعهد، مجرب، فهمیده، باسواد، قوی و از همه مهم‌تر فعال باشد و نه کسی که در آستانه‌ی بازنشستگی است و انگیزه و توان زیادی برای کار ندارد.
مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در پاسخ به این سؤال که پس از این اتفاق، کسی برای عذرخواهی یا دلجویی سراغ شما را گرفته است یا نه، گفت: نه؛ کسی به من مراجعه نکرده است. نه در گلپایگان و نه در سطح استان کسی سراغ من نیامده است. نه از استانداری، نه از فرمانداری و نه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کسی از من دلجویی نکرده است. اما مردم مرا غافلگیر کردند، آنها با پیام‌هایی که فرستادند و حمایت‌هایی که از من کردند، مرا دلداری دادند و باعث دلگرمی شدند. همچنین حمایت‌های همکاران عزیز، خبرنگاران، مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در سراسر کشور و به خصوص در سطح استان موجب برطرف شدن ناراحتی من شد.
وی در این رابطه ادامه داد: به طور خاص از باشگاه خبرنگاران تشکر می‌کنم که اولین رسانه‌ای بود که این ماجرا را بازتاب داد و تا آخر پیگیر آن بود.
وی در خصوص دلایلی که برای استاندار در مورد چرایی برخورد عنوان شده بود گفت: ضمن تشکر از آقای استاندار بابت پیگیری موضوع، باید عرض کنم که اطلاعات به طور ناقص به ایشان رسیده است. در ابتدای ورود فرماندار به کارخانه‌ی بازیافت این اتفاق افتاد و هنوز بازدید صورت نگرفته بود که فرماندار خسته شده باشد؛ بازدید از کارخانه بعد از این جلسه انجام شد.
این خبرنگار همچنین در پاسخ به اظهارات حسین فراست فرماندار گلپایگان گفت: آقای فرماندار در مصاحبه گفته است که چون کلاه داشتم و لباس غیر رسمی تنم بود، گفتم عکاس، عکس نگیرد. لازم است من در این خصوص توضیح دهم که بنده پس از آن ماجرا ناراحت شده و محل را ترک کردم، اما در پایان برنامه‌ی بازدید، آقای فرماندار با همان ظاهر به همراه سایر مسئولین حاضر در محل عکس یادگاری می‌گیرند و این عکس توسط روابط عمومی شهرداری و برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود.
وی در این خصوص ادامه داد: این رفتار نشان می‌دهد که او دنبال بهانه بود که در یک فرصت مناسب، من را تخریب و شخصیت مرا خرد کند تا دیگر در جلسات حاضر نشوم . چون اگر این ماجرا رسانه‌ای نمی‌شد، من دیگر نمی‌توانستم به کار خود ادامه دهم؛ پس به نظرم این کار خدا بود که نگذاشت حق مظلوم ضایع شود.
اعظمی در توضیح نیت فرماندار گفت: همانطور که در مصاحبه‌ی قبلی گفتم آقای فرماندار نقدپذیر نیست و به دلیل نقدی که به بخشی از عملکرد ایشان در هفته نامه نوشتم، ایشان دو روز پیش در شورای اداری نیمی از زمان اش را در توهین و تحقیر بنده گذراند و گفت :"کسی که فلان مطلب نقد را نوشته مریض است و مریضی‌اش عود کرده"؛ "روزنامه‌ای که رایگان به مردم می دهند زورنامه است نه روزنامه". در همان روز وقتی همسر من این جمله‌ی فرماندار را در جایی خواند، اشکش جاری شد و من به همین دلیل خیلی دلم گرفت و به خدا گفتم، خدایا خودت بزرگی. بعد از این ماجرای اخیر قدرت خدا را دیدم که چطور نگذاشت حق مظلوم پایمال شود.
مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در خصوص رفتارهای مشابه گفت: من چند وقت پیش یک جایی گفته بودم جلسه‌ی شورای شهر باید مثل بسیاری از شهرهای دیگر کشور علنی باشد تا گزارش کار به مردم داده شود. رئیس شورای شهر یکی از روستاهای گلپایگان در پاسخ به این پیشنهاد من با لحنی توهین‌آمیز گفته بود "تو چه کاره‌ای؟ تو عددی نیستی! تو رشد فکری و عقلی نداری! من فقط به مسئولین پاسخ می‌دهم!"
وی در این رابطه ادامه داد: قداست خبرنگاری و حرمت قلم مهم است. در گلپایگان این قداست نزد مسئولین شکسته شده بود. این روند تا حدی بود که بسیاری از مسئولین با الگوبرداری از هم، به هیچ وجه پاسخگوی مسئولیت خود نبودند. به همین دلیل است که می‌گویم که استانداری و دیگران در استان اصفهان باید از نقد و رسانه‌ها حمایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟