این هفته سراغ پرونده‌های قتلی رفتیم که بیرون از مرزهای کشور رخ داده، اما قربانیان آن ایرانی هستند.

جنایت‌هایی که برخی از آنها سر به مهر مانده‌اند. قاتلان در محل‌های وقوع جرم Crime محاکمه و از قصاص فرار Escape می‌کنند و این باعث شده خانواده‌ها برای رسیدن به حق خود از دستگاه قضایی ایران برای مجازات قاتلان درخواست کمک کنند.

زندگی با جسد مقتول

آخرین پرونده مربوط به قتل Murder جوان ایرانی در ترکیه و زندگی قاتلان با جسد اوست. ماردین در شهر بالکسیر ترکیه زندگی می‌کرد و کارش نانوایی بود. او 26 شهریور امسال یکباره ناپدید شد و خبری از دو همخانه ایرانی او به نام‌های امیرحسین و محمد نبود. پدرش که نگران حال فرزندش بود به ترکیه سفر کرد. او سراغ پسرش رفت، اما از صاحبخانه شنید از او خبری ندارد و دو همخانه‌اش هم با برداشتن وسایلشان رفته‌اند. پدر ماردین بعداز جست‌وجوی فراوان، دو همخانه او را یافت اما آنها مدعی بودند از پسر نانوا خبری ندارند. یکی از متهمان سرانجام در بازجویی‌های پلیسی به قتل جوان ایرانی با همدستی دوستش اعتراف کرد. او مدعی بود چون مقتول از او خواسته خانه را تمیز کند، با وی درگیر شده و با مشت به سرش کوبیده که وی بی‌هوش شده و فوت کرده است. عامل جنایت Crime و همدستش، پس از جنایت جسد را داخل یخچال گذاشته و سه روز بعد دفن کرده‌اند.

معمای جنایت در تورنتو

با گذشت بیش از دو سال از قتل جوان ایرانی در کانادا و شناسایی مظنونانی در این رابطه، راز این جنایت سر به مهر باقی ماند. تحقیقات در خصوص این پرونده سال 2015 و همزمان با ناپدید شدن سینا پارسی در دستور کار پلیس Police شهر تورنتو قرار گرفت. ماموران پس از ردیابی‌های خود توانستند خودروی مرد ایرانی را در یک پارکینگ در خیابان جان پیدا کنند. در بازرسی خودرو، کیف پول سینا پارسی کشف وسرانجام جسد مرد ایرانی در خانه شماره 230 خیابان ولنر پیدا شد. پلیس تورنتو پس از کشف جسد بدون اشاره به نحوه قتل مرد ایرانی اعلام کرد دو فرد مظنون به قتل سینا پارسی را شناسایی کرده است. براساس اعلام پلیس کانادا، کلاید مارشال 36 ساله و سابرینا چوارت 27 ساله، مظنون به قتل عمد شده‌اند. به گفته پلیس، این دو نفر به احتمال زیاد یک سگ بزرگ قهوه‌ای رنگ همراه دارند.سینا پارسی ساعت 11 و 20 دقیقه شب حادثه Incident پس از پایان یک مسابقه فوتبال، با خودروی خود محل مسابقه را ترک کرده بود. همزمان نیز از حساب بانکی او برداشت شده و افرادی سعی داشتند به حساب او دستبرد اینترنتی بزنند که موفق نشدند.سینا پارسی، بیست و سومین قربانی جنایت در سال 2015 در تورنتو بود.بر اساس اعلام مرکز آمار کانادا، نرخ قتل در این کشور به 56/1 به ازای یکصد هزار نفر رسیده است.

سفر مرگبار به تایلند

معمای قتل جوان ایرانی در تایلند، یکی دیگر از پرونده‌هایی است که در تهران پیگیری می‌شود. اواخر سال 90 مهندس جوانی به نام رحمان به دیدن همکارش پژمان و دوستش رفت و پیشنهاد سفر تفریحی به تایلند را داد. به این ترتیب سه دوست، پس ازهماهنگی‌های لازم و انجام مقدمات سفر 8 فروردین سال 91 فرودگاه تهران را به مقصد شهر بانکوک ترک کردند. آنها قرار بود 19 فروردین به ایران بازگردند. اما دو پسر جوان بدون رحمان به ایران بازگشتند. در ادامه خبر رسید جوان ایرانی در بیمارستان تسلیم مرگ شده است.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد رحمان و دوستانش در هتل کوئین در خیابان لات کرا اقامت داشته‌اند. به همین دلیل مأموران سراغ مدیر هتل رفتند. اوبه مأموران گفت: سه پسر ایرانی مسافرهتل بودند، اما درطول اقامت‌شان باهم جر و بحثشان شد و اتاق‌هایشان را جدا کردند. رحمان و پژمان در یک اتاق ماندند و دوست دیگرشان به اتاق دیگری رفت. اما مشاجرات ودرگیری‌هایشان ادامه یافت تا این‌که دراتاقی را شکستند. من هم با پلیس تماس گرفتم و به خاطر شکستن در اتاق، رحمان 3000 بات جریمه پرداخت و بعد هم هر سه نفر از هتل رفتند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد رحمان از همان هتل به همراه مأموران پلیس به فرودگاه انتقال می‌یابد. اما در فرودگاه به‌دلیل نامعلومی با مسافران درگیرشده و با چاقوبه چند نفرحمله می‌کند. مأموران فرودگاه نیز وارد عمل شده و پسر جوان را پس از دستگیری به آسایشگاه سپردند. اما بعد از آن رحمان در آسایشگاه فوت می‌کند. پلیس بانکوک نیز علت مرگ را خونریزی داخلی اعلام کرد.

قتل به خاطر تغییر ندادن دین

رسیدگی به این پرونده از اوایل دسامبر 2017 آغاز شد. در این روز مردی آلمانی با پلیس این کشور تماس گرفت و از درگیری میان زوج ایرانی داخل خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر هامبورگ خبر داد. ماموران پس از مراجعه به محل، از همسایه آلمانی این زوج تحقیق کردند و متوجه شدند مرد ایرانی پس از فروکش کردن مشاجره از خانه خارج شده است. ماموران وارد آپارتمان شدند و چند بار زن ایرانی به نام مریم را صدا زدند، اما پاسخی نشنیدند. صدای گریه کودکی در خانه شنیده می‌شد. با گرفتن رد صدا وارد اتاقی شدند و در آنجا دختر 13 ماهه را کنار پیکر غرق در خون مادرش یافتند. زن 35 ساله براثر 14ضربه چاقو زخمی شده بود. دقایقی بعد زن جوان به بیمارستان منتقل شد که در آنجا فوت کرد. تحقیقات محلی نشان داد، علیرضا 43 ساله همراه همسرش مریم و دخترشان در آن آپارتمان زندگی می‌کردند و این اواخر همسایه‌ها شاهد درگیری آنها بودند. تحقیقات نشان می‌داد متهم فراری از دین اسلام خارج شده و به دین مسیح گرایش پیدا کرده و به زور می‌خواسته همسرش را هم مسیحی کند که برسر همین موضوع او را به قتل رسانده است. در ادامه تحقیقات پلیسی، قاتل The Murderer فراری هنگام فرار به یکی دیگر از شهرهای آلمان شناسایی و بازداشت شد. متهم ایرانی در بازجویی‌ها اعتراف کرد خودش مسیحی شده و می‌خواسته همسرش را مسیحی کند که موفق نشده و سرانجام در جریان درگیری او را کشته است. با اعتراف متهم او روانه زندان Prison آلمان شد.

قتل در ناگویا

راز این جنایت با شکایت خانواده‌ای در دادسرای جنایی تهران فاش شد. مادر مهرداد ـ مقتول ـ در شکایت خود گفتند: فرزند 28 ساله‌ام، شش سال پیش با یک دختر ژاپنی که مسلمان شده بود، ازدواج کرد و به ژاپن رفت. در ژاپن نزد پدر زن خود در یک نمایشگاه اتومبیل مشغول به کار شد و ویزای دائمی ژاپن را گرفت. سه سال پیش نیز صاحب یک فرزند پسر شد.

ساعت 11 شب 28 آذر ماه امسال به وقت ژاپن، پسرم با تعدادی از شهروندان ایرانی که در ژاپن زندگی می‌کنند، درگیر می‌شود و در آنجا به قتل می‌رسد، ظاهرا لحظات وقوع این درگیری و قتل پسرم توسط رسانه‌های ژاپن ضبط و پخش شده است، اکنون نیز درخواست پیگیری قتل را دارم و از متهمان قتل فرزندم شکایت دارم.

با اظهارات خانواده مهرداد، پرونده قتل عمد برای وی تشکیل شد و بازپرس جنایی از پلیس بین‌الملل خواستار پیگیری ماجرا و ارسال مستندات به تهران شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به مریم  13 ساله در خانه پدری / به مادرم پشت کردم و ..!

نرگس را به حمام بردم و داخل وان بود که ..!

امیر به من و سیامک گفت برای خودتان قبر بکنید و .!

باخت زندگی در قمار اینترنتی / هشدار سرهنگ علی کریمی

زن مهرداد با شوهرم من خیلی صمیمی شده و ..! / بابک نسبت به این زن تعصب دارد و ..!

مادر بچه هایم راه کثیفی رفت و من در دام زن مطلقه ای افتادم

ناهید از کثافت کاری هایم خسته شد و..!

سیمین زن مطلقه ای بود که در هتل تن به بی شرمی مردمسافر داد و..!

گواهینامه نداشتن مهدی قائدی دردسر ساز شد؟/چه کسی پشت فرمان بود؟+عکس

زهره عروس 11 ساله یک پیرمرد شد / شوهرم توقعاتی دارد که نمی توانم انجام دهم!

بسکتبالیست مشهور و همسرش در سانحه رانندگی جان باختند +تصاویر

گفتگو با جوانی که با یک دختر زندانی ازدواج کرد / سیما عروس زندان شد!

دختر 8 ساله مادرش را با مردان کثیف می دید تا اینکه..!

کدخبر: 352892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟